|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
long term ligger på 10.9 på bank 1 och 2 short term ligger på -1.6% - 2.3% på bank 1 och 2 men pendlar mellan dom talen |
|
|
Då låter det som det ligger inom ramarna. Om inte så kommer det synas på avgasvärdena på besiktningen. |
|
| felkoden låg kvar så radera den! kolla även efter läckage men hände inget på short term när jag spruta startgas så då borde jag utesluta läckage? | |
|
gjorde en ny avläsning idag! long term ligger på 11.7 på bank 1 och 2 short term ligger på -0.8% - -4.7% på bank 1 och 2 men pendlar mellan olika tal där i mellan |
|
| hej nu har jag fått felkoderna p0171och p0174 någon som vet? har nya bälgar som jag tänkte byta till helgen | |
|
Henrik. Lyser din motorlampa också? |
|
| System too lean på BÅDA banker är ju ett gott tecken på att blandningen faktiskt är för mager. Dvs skaptligt mycket tjuvluft eller defekt LMM t.ex. | |
| okej det låter ju bra för innan fick jag bara upp felkod p0174, men ska prova byta bälgarna och se om det blir bättre! återkommer med resultat | |
| skulle byta bälgarna idag men det gick inte riktigt som det skulle för jag råka ha sönder en vinkel som gick ner i ena bälgen, den här Länk så jag undrar vad går den lilla slangen till som går in i vinkeln och är det farligt att köra så där utan den inkopplad? och jag hittar den inte på realoem | |
|
kan du inte följa slangen? Tror att den går in under insuget men är inte säker. |
|
|
Länk Läste bara det sista i tråden men om dessa är spruckna och tar in luft får du de felkoder du säger. Sitter baktill på motorn in mot torpedväggen. Finns att köpa på lokala Bmw. |
|
| den verkar ha något att göra med farthållaren för den funkar inte längre! | |
| Det kan inte vara en vakuum slang då? farthållaren använder väl vakuum eller? | |
| Det kan vara precis vad som helst. | |
| jag bytte bälgarna och den där vakuumslangen så nu funkar det igen, men det nya problemet är att jag får ut en felkod som heter p0102 | |
| och farthållaren funkar inte riktigt som den ska... | |
| Det råkar inte vara så att du glömt att ansluta kontakten till LMM? | |
| nej den är på! kan även tillägga att motorn går upp lite mycket i varv vid kallstart och sedan sjunka ner till normalt varvtal! | |
|
Är motorlampan tänd när den ger den felkoden? |
|
| nej motorlampan lyser inte | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.