|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Bmw har kollat upp bilen och den är inte bytt och den byts kostnadsfritt av bmw. Så är inget jag som kund ska stå för.! |
|
| 335power, vad blev resultatet efter felsökning? Vad fick bytas? | |
|
Det blev bra och problemet försvann. Dom bytta hpfp spridare och nån kabelhärva och en sesor till bränslepumpen kostnadsfritt. Sen passade jag även på byta stift och bromsvätska i samma veva och nu är tändningsproblemet borta :-) :-) och bilen går sjuuuukt bra :). Tacksam för hjälpen här :) Däremot har jag en fråga till en kollega som precis köpt en 335a fast en sedan och den ryker lite blått vid kallstart samt om den står på tomgång för länge ???. Någon som kan ha några tipps?:) |
|
|
Skönt att det gick smärtfritt att lösa problemet, då är du redo inför en stark sommar :) Jag har ganska dålig koll på den blå röken, men om jag inte minns helt fel så är det vanligt förekommande som symptom på att turboaggr inte mår något vidare. Gör en sökning på e90post samt invänta fler svar här så får du snart säkrare svar. |
|
| Blå rök innebär att motorn bränner olja, vilket tyder på att något är fel på motorn. Hur långt har bilen gått? | |
| Vet ej exakt men runt 11 000 mil men bilen har varit trimmad ca 1000 mil. Jag tror det är ventilkopspackningarna som ör slit?. Någon annan?:) | |
| Trasig ventilkåpspackning leder inte, såvitt jag kan förstå, till att motorn förbränner olja. | |
|
Om ventilkåpspackningen är dålig kan det bero på att det är stopp i vevhusventilationen och då blåryker bilen och drar olja. Men har inte hört att det skulle vara vanligt på 335. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.