|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur i he....te kommer rått jävlarna in i bilen? :S både min bil och frugans bil har fått besök av asen! och på frugans bil tugga dom sönder ett bilbälte bak och i min så åt dom upp en kexchoklad haha hur ska man motverka fler besök? vart kan dom tagit sig in?? | |
Karl-Hilding |
Via torpedväggen. |
| finns väll inget hål från kupen till motorutrymmet heller? :S | |
| Haha, kexchocklad :D Kolla torpedväggen så att de inte saknas någon plugg. Möss kan ta sig in precis överallt, finns inget hål som e för litet :P | |
|
Gammalt tipps från landet, lägg färska enrisgrenar på utvalda platser. Ser detta på husgrunder på landet. Möss hatar ene/enris. Min 635-86 lägger jag enris i lite här o var innan den ställs undan för vintern o det funkar för mig o jag bor på landet. Mvh Jonas Brinell |
|
|
Byt bil. BMW är ju en musmagnet:-) |
|
|
Lite skillnad på mus och råtta :-) Fördelen med råtta är att om den är där så är där ingen mus;-) De kan förstöra massor käkade upp massor av isolering i Tantens bil Även på tändkablar Så gör som Brynet säger brukar funka Ha deT |
|
|
jag som trodde torpenväggen va helt tät! fick ju borra nytt hål för att dra in kupevärmar kabeln.. men får väll undersöka saken vidare! kanske lägga någon fälla i garaget och flera ställen å se om man får fatt någon |
|
| Har du borrat hål i torpedväggen har du öppnat för mössen... | |
| daaah tror du inte jag tätade med silicon? :P | |
| Dom kanske gillar silicon? :-) | |
| haha ja vem vet :P | |
|
Vet inte hur det är med råttor, men möss behöver bara ett hål på ca 6-7mm för att komma igenom. ------- Min bil suger inte... |
|
|
20 mm för råttor enligt Internet... ___ //Ulf |
|
|
Lånat tråden lite. Jag har liknande problem med min E61, fast inte inuti kupén. Någon typ av gnagare samlar ekollon uppepå på vänster stötdämparfäste på den runda nedsänkning i fästet. Djuret har gjort det hela vintern, alltid nya ekollon efter en vecka. Vete fan hur man ska få den att flytta och var den bor någonstans. Tips mottages tacksamt. I love the smell of Bimmer in the morning |
|
|
haha satan det lät drygt :P finns det på e61an precis som på e39 typ av ventilations hål med plastbitar hängandes över så luft bara tar sig ut och inte in? kanske är dör gnagarna tar sig in |
|
| Vänster stötdämparfäste hade jag också musbo i. Det var väl varmt där i.a.f. en stund efter att jag parkerat i kallgarage. Lösningen blev råttfälla. En mus per natt fångad tre nätter i rad sedan var de väck. | |
| hade ute råttfällor under natten nu! 2st i garaget och en i varje bil men fick bara en jävel | |
|
Skaffa katt! Eller om man som jag är allergisk så se till att grannen gör det (så slipper ni umgås som bonus :-) Vår granne har två katter som verkar gilla våra bilar. De brukar ofta vila uppe på taket på min bil och håller koll på carporten. Har sett den flera gånger när den fångat små fyrbenta varelser i munnen. Någon gång har de klippt en småfågel också... Var i början lite orolig för att de skulle repa lacken med klorna men det har aldrig varit några problem. |
|
|
Vet inte om jag orkar mecka med råttfällor nu i minusgrader eller om man ska vara barmhärtig och vänta tills de blir varmare så de flyttar av sig själv. Hur mycket skada de kan göra?.. Det är klart, om nån jävel dör i ventilation blir det ju mindre trevliga odörer i kupén framöver... I love the smell of Bimmer in the morning |
|
| för å inte tala om, om dom börjar äta kabel isolering hände en polare får några år sedan på en 745a, roligt han hade efter det alltså!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.