|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag fick min fixad hos Länk på kungsholmsstrand. Bara plåtjobbet och ett nytt domkraftsfäste (snickrat nytt av kraftig plåt). Inte lack Jag är helnöjd och det var till vettigt pris. |
|
| FilmNet, till vilket pris? | |
|
Det var bara själva domkraftsfästet och jag tror jag betalade 1500:- Eftersom det inte går att köpa den biten svetsade dom dit 3-4mm plåt i lådan underifrån för att göra nytt fäste in mot bärande del. Syns inte, håller och gick genom besiktningen. Själva utsidan sparklådan (eller vad man nu ska kalla det tunna skalet) behövde inte fixas, bara bucklas ut. |
|
| Stämmer det att det inte har någon betydelse för besiktningen om ett par dm är bortrostat där fästet en gång suttit? | |
| Min har gått igenom två år i rad så det stämmer troligtvis, eller så har jag haft tur. | |
| Okej. Då kanske man ska göra ett försök innan man börjar ta fram svetsen ifall det är massa mer som ändå behövs göra för att den ska gå igenom :) | |
| Förra besiktningen tejpade jag gaffa över hålet, mest för att snömodd och annat inte skulle lägga sig inne i tröskeln innanför skumisoleringen. | |
|
Haha, tryckte upp båda mina trösklar i bakkant då jag pallade upp min kärra idag, mohahaha!!! Lyfte under diffklumpen bak och sänkte ner karossen mot pallbockar, men det brakade igenom på bägge sidor! Syntes inget på utsidan, så kolla ordentligt så ni inte gör samma sak! |
|
Transocean |
Detta är ju standard på gamla bruksbmw:er. En planka mellan tröskeln och pallbocken/domkraften löser problemet. |
| Är nog standard på volvo 940 också det blev döden för vår packåsna. | |
| vissa 940, inte alla konstigt nog. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.