|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Såg en E60 på parkeringen där ägaren öppnade med nycklen, i samma veva tändes angeleyes och baklyset med regplåtsbelysning. Är detta standard efter någon viss årsmodell eller kan tex jag med en äldre e60 programmera in det? mvh | |
| Standard på LCI, dvs facelift. På din kan det inte programeras. Menar man kan koda det innan facelift också om bilen är nyare än -06 pga en nyare ljusmodul. :) | |
| Okej då förstår jag de som att det bara är att glömma. Tycker det är snyggt och ger ett modernt intryck. | |
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Dessa borde passa din bil Länk Länk Så får de denna funktion. |
| De var samma länk i dina båda länkar, var den andra länken menat till något annat? | |
|
Såg länken nu! Länk Lite roligt faktiskt, elektroniken kan inte ta skada av alla på/Av? |
|
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Det är två olika moduler som har lite mer eller mindre funktioner |
|
Vet en som programmerat in det på en BMW 530 E60 -04 Alltså "välkomstbelysningen" som jag tror det kallas? |
|
| Sim skrev ju att de inte gick programmera. Är du säker på det? | |
|
Jag är helt säker på det, Killen som köpte min E60 gjorde det på den. han programerade in välkomstbelysning på den :P |
|
|
Här är victorduvet's tidigare E60 som jag köpte av honom. Detta kodade jag in till LMA (LM1) ljusmodul 1. Länk Med LM2, så går det att välja specifika ljus som man vill ha tända. Samt med dimfunktion. Det aktiveras vid lås/upplåsning. Det jag kodade är via ett knapptryck på bagagekuckeknappen. |
|
|
Sedan går de att köra som audi gör med sitt varselljus, med DRL ljus via helljuslampan, ca 40% dimmat då. Men jag valde istället USA-DRL, dvs glimmande blinkers, som dimmar upp vid riktig blinkning och sedan dimmar ner efteråt. Bara som exempel på att LM1 har faktiskt rätt användbara funktioner trots sin ålder. |
|
| Fixar du det åt mig då om du nu kan koda? ;) | |
| Själva jobbet tar ca 15, alla jobb jag gör dokumenterar jag så ifall jag vill, kan ja ändra tillbaka till oem. Men varför vill man inte ha välkomstljus på nyckeln :) Hmm, ska fundera ;) Man vill ju vara ensam om de ;) Skämt å sido.. Nog kan ja hjälpa, men alla ska ju alltid bo så jädra långt bort :P | |
| Du kan ju göra en lathund för programmering. Vi har ju identiska bilar så de borde vara samma. Så fram med vad de är för prylar och program du använder!! ;) | |
| PC, OBDII och ncsexpert. Kör hårt ;) | |
| ncsexpert, vart får man tag i det? | |
|
Funkar detta kit? Länk |
|
| De gör de säkert. Du får säkert löda om kabeln. Fick jag göra. Pin 7-8 ska inte vara byglade. | |
| Köpte du samma kit? | |
| Nä, tror inte de finns kvar. Se till att kabeln är bra, alla under 500kr e skit. Den rekommenderade kabeln går på ca 1200:- | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.