AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.150

Vad tycker ni om denna 530 m-sport?

Sida 1 av 2
Tjena!

Vill väldigt gärna höra era tankar och åsikter angående denna 530 då jag är sugen på just denna. Är den värd sitt pris? Hur ser den ut utrustningsmässigt, är den väl utrustad?

Länk

Tack på förhand!
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
tycker den var ganska dyr för att vara 6 år gammal och "bara" 530.
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
edit: ser det inte ut som att förarstolen har gått längre än 9.000 mil?
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Omöjligt att avgöra bara genom att titta på en förarstol. Det kan lika gärna vara att förra ägaren var en tjockis. Så länge det inte finns andra sv.sålda bilar till salu med motsvarande utrustning och mil billigare tycker jag inte man kan kalla en bil dyr.

-------
//Lövet
Visa användare
20
joyride29
523i -99
tycker den är mycket fin.gillar att den är 4wd.
Pa
43
Papaburlo
535d Touring M -10
Den utrustning bilen saknar är helt klart lätträknad så i det fallet motiverar den ett högre pris än genomsnittet. Spontant kan jag tycka priset är aningen högt men fyrhjulsdriften kanske lägger 20 000:- på prislappen? Den måste vara en av dom mest utrustningsmaxade 530/535 jag sett så det kanske är ytterligare +10-15k på "normalpriset"...? Är 190k mer normalt (liknande årsmodell, mil) så känns det inte så astronomiskt...
Ok, tack för era svar!
Vill gärna höra fler tankar och åsikter!
Og
122
Ogway
F25 Bmw X3 2010
Jag säger köööp! Tycker den var vrålfräsch! Har nyss köpt en 520D LCI-07 Touring och jag trodde först kanske min var överprisad. Men sen började jag tänka på att jag trots allt letat i 7 månader och insåg att en E61 med M paket och rätt utrustning till rätt pris lär knappast komma ut på marknaden så med det i åtanke så är priset helt rätt.

Att köra Bmw är helt enkelt lite bättre än allt annat.
Karl-Hilding
Håller fullständigt med!
Köp!!
Välutrustad! Roligt med svenskar som kryssar i utrustning, men en hel del saknas så jag hade velat ha ner den 10-20tkr.

Länk

jag har den här som jämförelseobjekt Länk och då ska starkare motor, M-Paket och taklucka kompensera för 2000mil mer, 2år äldre, fler ägare samt märkbart mindre utrustning.

Mvh Stephan

Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Pruta o köp, jag gav 227t för 525da Msport-08 på 10 000mil för
ca 9 mån sedan. Saknar mest dieselvärmaren.......annars
riktigt jävla nöjd. Min svägerska provkörde i 20 mil och köpte en hon med.......
Kööööp.

Mvh Jonas B
Tack så mycket för alla svar! Blev jävligt sugen nu alltså!
Har någon av er någon erfarenhet med skånska bil AB? Vad finns det för risker med att köpa en bil av en bilfirma, är det vanligt med att de fuskar när det gäller miltal m.m.?
Ba
803
BaNaN85
BMW 325ti - 01
Tror du alltid ska vara skeptisk till firmor nere i Skåne området.

Vägmätarställning, km: Ej noterad senaste besiktningen 2012-09-18

Skånska bil Ab har tydligen diskuterats här tidigare:

Länk
Länk
Länk (vet inte om dom fanns med här)

Behöver ju inte vara något skumt med denna bil ändå...
Bjud 180k om du gillar bilen.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
"Tror du alltid ska vara skeptisk till firmor nere i Skåne området."

Intressant synpunkt (inkl särskrivningen)

----
BMW CS #6212
Kan man fuska med mätarställningen fast att bilen är svensksåld? Trodde sådant bara förekom med inportbilar..
Är väldigt dålig i detta område därav alla frågor
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Japp, i Skåne måste man vara försiktig. Brukar själv åka till Örebro, Göteborg eller Stockholm för ett tryggt bilköp ;)

Klart det kan fuskas med svensksålda. Framförallt kan det ju vara intressant att göra innan den första besiktningen om en bil rullar väldigt mycket de första åren.

___
//Ulf
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Det går men är betydligt mindre vanligt i och med att det är så mycket lättare att kolla upp.

Bjuder du 180' för en bil som är till salu för 230' så kommer de bara att skratta åt dig och be dig sticka iväg till en annan handlare och drömma. Det är inte seriöst.

-------
//Lövet
Nja vid direkt köp (utan byte) tycker jag nog man borde få den för under 200k.
Köpte själv en bil för 50k i somras som annonserades ut för 69k, det blir ju ännu större skillnad i %.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jag fick 162' för min 16.000 milade 525dAT vid privatköp för cirka 6 mån sedan. Vad skulle du värdera den till, 120'?

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.