|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Hej , just nu har BMW ett erbjudande på power kitet för 520d tror det 9.625kr och då får man200 hk och 440 Nm! Jämfört med dagens 184 hk och 380 nm. Ska tillägga att jag har sportautomaten. Men slutsatsen är det värt o köpa det? | |
|
Var står det om den kampanjen? Det finns en del kommentarer om detta att läsa om du söker. För det priset är det ju helt klart aktuellt. |
|
|
Erbjudandet gällde 1,3 och 5 serien med manuell växellåda. Tror tyvärr inte powerkitet erbjuds till bilar med automat. Till detta ska det även till en typbesiktning vad det nu kostar. Inte för jag vill vara petig men var det inte 420nm? |
|
|
Kenta: men jag tror faktiskt att det går med automaten. Och jo det var 420nm jag misstänkte att det var lite för högt men men .. Sorry för felskrivningen! -Tihe suryoye- |
|
| Fick hem liknande erbjudande, men specat för 1- och 3-serie. Där är, som ni ser, två olika priser för manuell och automat.: Länk | |
|
Såg att även jag fått hem detta erbjudande och det är samma som jonte520d fått. Det verkar skilja en hel del mellan F och E modellernas priser.. Vet att det går att få uppgraderingen i tyskland så det ska väl gå även här. Utan typbesiktning måste väl gälla även på automaten om det går med den manuella? Känns konstigt om det inte gäller även för automat då majoriteten 520d som säljs är med automat. Onödigt utskick till många.. |
|
|
Alldeles för jobbig att kolla bmw.se, enklare att skriva av sig lite? Jag fick pris av min handlare, 9600:- på en 520DT automat. För den som fortfarande inte orkar bemöda sig själv Länk |
|
| Då har jag beställt till min bil. Installation om två veckor. | |
| jhellstrom : kul du får berätta hur bilen känns med kitet när du har fått det då :) | |
|
Har du automatlåda och i så fall vilken? Vad kostar det? hur många hk resp Nm ger det? Vill också höra om erfarenheter efter ditt montage |
|
|
Jag har Automatlåda, Sportautomat föv. 9625:- ska det kosta. Jag ska testa bilen i acc i lite olika hastigheter för att se om det blir någon mätbar skillnad. |
|
|
Jhellstrom kul att du fick samma pris för powerkit till sport auto. Även jag har sportauto så det blir att slå en signal till ÅF. Hur gör du med Typgodkännandet? |
|
|
16 hk för 9625 :- Tror inte det blir märkbar skillnad Det intressanta är väl hur mycket mindre den dricker Och hur mycket fortare man bränner sönder katen Ha deT |
|
|
Thom: tur att det inte görs trim till din bil då. Som jag ser det är det billigt, flera betalar ju 50.000 för 34HK extra. |
|
| Tycker det låter som ett fynd med tanke på att allt är ok med typgodkännandet och garantier hos BMW. Skall nog oxå fylla på med lite mer kraft som jag känner saknas när jag drar mycket hästtransport. | |
| Precis, 525 kostar +50 tkr med +70nM varför detta pris för +40nM känns vettigt | |
| lite off-topic kanske, men vad är det för skillnad mellan vanliga automaten och sport dito, vad inverkar det iså fall för trim-möjligheten? | |
| Nu är min bil på verkstaden för lite konstgjord andning. Jag blev väldigt nöjd med min xc70 som jag behandlade med polestar och hoppaspå samma erfarenhet nu. | |
|
jhellstrom: Du hade aut i din va? Vad slutar kalaset på?? GLÖM INTE ATT BERÄTTA för oss om skillnader osv :D |
|
|
Undrar också om det funkar med standardautomaten. Nån som vet? |
|
|
Nike: 9600 har jag för mig. De blev tydligen inte klara med min bil igår trots att de hade den hel dagen. Vilken enorm skillnad det är på en F31 320D manuell förresten. Jag hade inte valt en 320D efter att ha tröskat runt i den lite. Jag har Sportautomat i min bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.