AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.975

M3 DKG E90 (Sedan) eller E92 (Coupe)?

Sida 2 av 2
Kallstart sliter mest, med råge. Riktigt höga varvtal sliter mer än lägre, så klart, men en bra olja gör susen... Lägst slitage i regel har man där vridmomentet är som högst.
prova en E93 innan du dissar den... jag har haft både M3 E90 och E93 och skulle igen köpa E93 sju dagar i veckan allt annat lika. Helt fantastiskt att cabba ner, höra åttans mullrande ljud och det härliga avgasljudet. Det missar man mycket av i coupén och sedanen. Sen köp en DKG, den är betydligt mera harmonisk, inte minst i motorvägsfart då man i den manuella hela tiden letar efter en ytterligare växel, som inte finns. En E93 tror jag dessutom håller andrahandsvärdet betydligt bättre. I all välmening :-)

Sen varför skulle en "svensksåld" vara värd 50-60 tkr mera? Finns ju ingen som helst anledning till detta allt annat lika.

/Anders
Le
356
LeMans Blå
M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå
Porsche 911 Carrera S Cab -20
Polestar 2 -23
Volkswagen Caddy -17
Volkswagen eGolf -19
Håller med föregående talare:
Så j*vla gott att cabba ned höra allt de goa som annas de utanför bilen bara får höra, gott motor och avgasljud! DKG är helt underbar tycker jag, hur kul som helst!

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Om det nu är så gott att cabba ned en E93 varför säljer man då?

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

ja
201
janne86
BMW 520 d Touring F11 -2011
Klart det är grymt med en M3 cab, kan bara tänka mig känslan sitta öppet och höra motorn och även glida genom stan

Varför säljs det så mycket E46 för kävlinge? Tror du folk aldrig säljer fast dom gillar bilen???
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Personligen tycker jag M3 e93 är lite fulare än sina syskon, speciellt med taket uppe ser den lite "knubbig" ut, inte lika snygg taklinje som coupen. Sen har den ju den extra vikten på ca 3 vuxna vilket absolut känns när man trampar på...

Men annars är M3 cabbarna trevliga:-)
Ska du redan sälja din Peter?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Japp, har sökt till högskola på äldre dar och kommer jag in så finns det nog inte utrymme till dyra bilar:-)
Nya M3an står runt hörnet och jag är lite smårädd för att köpa en M3 E9X. Måste isåfall vara en billig bil, har även börjat snegla på M5 F10, går att hitta fina exemplar för ca 650 tkr. Det är mycket bil för pengarna!
Runt hörnet:-) Lär väl ta minst ett år innan den nya M3:an ens går att beställa..på bmw.se är det fortfarande M3 Coupe e92 från 682.000 kr som gäller. Dock lär det väl knappast säljas några nya...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.