AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
8.752

Hyllning av min vackra bil! Bmw X5 4.8is -05

Sida 2 av 2
Är det ett äldre x-drive system i 4.8 jmf med de nyare X-modellerna? Jag har själv fått släpp ett par gånger på min X3 men börjar misstänka att det har med däcken att göra...aldrig mer RFT odubbade!
Mi
5
Mickesoet
540iA -93
Riktigt fin bil! Var med svärmor och köpte en X5 e53, -03, 4.6 is för tre månader sen ungefär. Det är den skönaste bilen jag någonsin kört, och jag har kört många sprittnya bilar. Den har, som din, ALLT som fanns att få! Helt nyköpta hakka 7or SUV, har aldrig varit med om så BRA jävla fäste på vitern, sjukt!
Känns nästan mer som att det är min bil, då jag i princip kör den mer än vad hon gör, och det är bara jag som tar hand om det rent kosmetiska, haha!

Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Kristoffer_L : Jag vet faktiskt inte hur det är med X-drive då och nu. Men den tar sig fram extremt bra i branta backar med mycket snö.

Mickesoet : Ja tack så mycket. Det låter som du har fått det riktigt bra då. Få nyttja en fin och bra bil. Hade vart kul och se lite bilder på den. Sen har din svärmor grym smak helt klart.

Mvh
Ga
8
Gamle1964
X5 4.8i -07 E70
Steroid

Fin bil, kan inte annat än hålla med i allt du skriver...
Har själv en X5 4,8 07:a och är oerhört nöjd, har aldrig haft en bil jag trivts bättre med. Jag tycker inte heller driftskostnaderna är så mycket att orda om, det är mest omgivningen som har mycket åsikter om det.....

Fredrik

Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Gamle1964: Det var kul att höra, inte haft tillfälle att köra x5 med E70 karossen men kan tänka mig att den ger lika mycket körglädje. Som min E53. Och som sagt det ger ett litet lyckorus när man väl fått startat upp motorn, svårt att låta bli att känna sig nöjd.

Mvh
sa
275
sarli
I4 m50 G26
Hur tycker du den känns i lite högre hastigheter? Normala alltså. Inte ägt någon x men kört x3an mycket och ett gäng suvar. Känner du att du saknar vanliga sedan? Sugen på en 4.8 mmm.
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Hej Sarli

Tycker bilen känns förvånansvärt stabil i högre hastigheter även med vinterdäcken. Den är ju rätt styv i fjädringen bilen original så den kommer väldigt direkt i svängar. Och känna absolut inte vinglig eller seg.
Lustigt att du fråga om jag kommer sakna "vanlig" bil hade en pratstund med min far angående bilar idag och då kom vi in på detta. och jag är tveksam om jag någonsin kommer gå tebax till mindre bil igen. Känslan i X5an är otrolig på så många sett och jag är fantastiskt nöjd med den, blir nog nästa generation när det blir byte nästa gång. Dock lär det dröja.

Mvh
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Sarli:

Ska ju även lägga på mina nya 22" sommar fälgar snart med och då lär den ligga som slickad på vägen.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.