AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
8.747

Hyllning av min vackra bil! Bmw X5 4.8is -05

Sida 1 av 2
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Här är lite bilder på min fantastiska X5a.

Länk

Bilen som har allt!

Varje dag när man ska åka så får man genast ett leende på läpparna då man greppar tag i nycklarna för att gå ut och låsa upp denna bil.

Den är helt otrolig med sitt utseende, prestanda och komfort.

Otroligt nöjd med den trots att det i mellan åt dyker upp saker som man får fixa men det är endå värt det.

Mvh
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Riktigt fin !
Alltiid gillat den men blivit skrämd av förbrukningen.
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Ja tack så mycket, och var kommer till förbrukningen så var det inte något jag sj brydde mig om.
Och nu när jag haft den ett tag har jag blivit glatt överraskad angående förbrukningen. Den drar för mig nu vinter tid 1.45l/m med korta sträckor i stadskörning. Trodde det skulle vara mer. Så det funkar absolut och när jag körde den hem när jag köpte den så körde jag motorväg och på farthållare i 130km/h hela vägen hem ca 25 mil då låg den på 1.05 vilket jag blev otroligt imponerad av.

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Ruskigt snygg X5:a men 1.45 L/mil låter för mig helt osannolikt.

Min 525iA Touring ska dra 1.47 L/mil stadskörning vilket den gärna gör + lite till så att du skulle köra din X5:a på 1.45 finns självklart inte på denna planet :D

Din bil ska enligt EU-körnorm i stadstrafik (vilket ingen normal människa eller dina medtrafikanter skulle orka med utan att få ett nervöstsammanbrott) dra 1.87 L/milen. Lägg då på kallstarter och säkert en och annan onödig bensträckare så hamnar du på strax över 2 liter milen vilket låter mer normalt för en sådan här bil under dessa ogynnsamma förhållanden.

Kolla du vid pumpen i stället för det låter som du går efter din färddator som bevisligen är helt åt skogen felkalibrerad :D

23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Snygg ! Polaren med 3,0 X5 har liknade förbrukning så den är törstig gentimot V8an.

Den har bara ett "fel". tänk om dom fanns med manuell låda:) Det är en kulfaktor som slår mycket.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
deejaywasp:

Ja jag har självklart gått på bilens förbruknings mätare. Varför skulle den fela? Sen kan man ju mätta upp med två olika beräkningar och när båda stod på 1.45 så nollade jag måtare nr två och efter ett antal mil så kom även den ner mot 1.4X l/m men som sagt jag bryr mig väl inte så mycket om det bara ett plus om man får ha mer soppa att köra upp och njuta av.

Hasso:

Ja tack så mycket. Och kan hålla med om att en manuell låda hade vart riktigt nice.

Mvh
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Fått upp några bilder till.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Ok låter helt ok om förbrukningen stämmer tycker jag !
Kan tänka mig att den går fint på vintern.

Jag håller inte med ang manuell, tycker inte stora suvar ska ha manuell.
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Aldrig känt mig tryggare vintertid! Inte ens någon tendens till att vara halt när man kör. Kanon vinter egenskaper.

Mvh
Verdi
Ja, varför skulle färddatorn fela? :-) Finns inget bra skäl, men lik förbannat är det rätt vanligt.
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Ja visst då är det väl så.

Ville bara visa upp min bil inte prata om någon bensin förbrukning, bryr mig verkligen inte vad den drar.

Så vi kan väl släppa det i denna tråden är ni snälla.

Starta gärna en ny tråd om ni vill diskutera det.

Mvh
Verdi
Men snälla, det var ju du som drog upp det...
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Jag svarade väl på ett inlägg eller!

Är det något problem eller? Varför är du spydig
Ka
45
Kaxholm
Bmw z4 m-sport -11
Bmw X3 m-sport -13
Audi a6 3,0 tfsi quattro -12
Håller med stereoid. Din bil är kanonsnygg, tar sig fram överallt, snabb som en sportbil, praktisk och låter som ett niagarafall(stor sugbensin v8) tror inte man kör en sådan bil för att diskuteta bensinförbrukning..

Verdi
Steroid_X5_4.8IS,
Spydig? Nu får du väl ge dig. Bekräfta nu inte mina fördomar om dopade gym-apor. :-)

Kaxholm,
Jag diskuterar ingen förbrukning. Jag påpekade bara att färddatorn inte är att lita på. Skulle aldrig drömma om att diskutera något så omanligt som bränsleförbrukning. ;-)

Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Du visar verkligen ditt rätta jag.
tydligen tycker du att du är lustig, men du är riktigt patetisk som häver ur dig ord till någon som du inte har någon aning om vem den personen är.
Sen att du har fördomar förvånar mig inte ett dugg.

Med en sådan stil som du har så hoppas jag man slipper höra nåt mer från dig. Då det ändå inte ger något till ämnet.

Och har du personliga åsikter om mig så kan du ta det med mig privat.

Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Fin bil, gillar färgen och snygg inredning.

Är det likadana mätartavlor som i M5 e39 original eller har du monterat gråa själv?

mvh
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Min 3.0a ligger på 1.61 just nu.

Enda abret är att när det väl släpper så släpper det :)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Snygg X5:a!
Verdi
Steroid, Jag har väl öht inte sagt något om dig? Bara att du inte skulle bekräfta mina fördomar. Fast det rådet lydde du tydligen inte. Oroa dig inte, tänker inte kolla in i någon av alla dina "X5 4.8i"-trådar i fortsättningen. Det är ett löfte! :-)
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Dutta: Tack så mycket är sj väldigt förtjust i den kombinationen.
sen angående mätartavlorna så är det original på 4.6 och 4.8 is så vitt jag vet. har ju även flytande varv begränsning som ökar ju varmare motorn blir.
Bra funktion tycker jag för att skona motorn.

Kävlingepågen: Alltid kul när det släpper om man själv frambringar det.

Joofa: Tack så mycket
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.