|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det kan vara skönt att säkerställa ett bra batteri, så slipper det uppkomma en rad obskyra elektriska gremlins, där risken blir att man jagar dem istället för grundfel. Ett fulladdat 12V batteri i 20 grader C ska hålla ca 12.65 Volt. 18 V är en intressant mätning men måste bero på något knas. Det är långt över laddningsspänningen kring 14 V. |
|
| Hur har det gått? | |
| Har kablarna brunnit upp eller vad händer just nu? | |
|
Hej allihopa. Får tyvärr säga att jag har ej hunnit med pärlan i veckan. Jobbet, familjen och andra projekt har stoppat upp pärlans projekt. MEN imorgon så tillägnas hela dagen till att greja med denna underbara bilen. Så imorgon kväll kommer en stor uppdatering Håller tummarna. Om nån har mer tips så får ni gärna skriva för att imorgon testar jag allt som jag har hittat hittills. |
|
|
Hej igen allihopa..som är kvar då Nu har jag felsökt pärlan lite grundligare och kommit fram till: Motor får bränsle, tagit ut två tändstift och båda var genomblöta. Däremot får den ingen gnista, helt död på den fronten. Har även tagit ut alla tre databoxar och då såg jag att nån har flyttat över vissa kablar från en bränd relähållare till löst läge och bara anslutit kablarna, såg ingen kondens eller vatten där inne annars. Har rengjort vissa el detaljer för att utesluta nån glapp nånstans. Kan man utgå att det är tändspolarna som är felet, känns långsökt att båda två skulle paja? Mer tips är välkomna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.