|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej ! Ute efter en 730d med facelift. Hittat en hos Platinum Cars till bra pris med all utrustning. Väldigt intresserad av bilen. Någon som känner till bilen ? Länk | |
|
Känner inte till den... Englandsimport med sportstolar om jag inte missminner mig. Så kräver man komfortstolar så... /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
Hmm...Den såg ju inte ful ut...den skulle jag gärna frakta häcken i till jobbet!! |
|
| Den bilen har antingen blivit ombyggd från högerstyrd alternativt fått nytt chassinummer? Omnämns i denna tråd Länk | |
|
Länk |
|
| Så bilen är ombyggd till vänsterstyrd ? Är det ens lagligt ? Inget säljaren nämnde när jag ringde på bilen.. Är ju livsfarligt eller ? | |
|
Det är klart säljaren inte nämnde att den är ombyggd (den är ombyggd för möjligheten att hitta en LHD 730d i Titansilber/svart läder sportstolar, högglans shadowline samt ingen taklucka är obefintlig). Hasso har pressat transportstyrelsen om vad som gäller för ombyggnad av helbilsgodkända bilar men det verkar inte helt klart vad dem tycker. Men risken finns att dem blir 100% olagliga i stället för som nu vara i en gråzon. Men det finns ingen som vill ha en ombyggd RHD utan riktigt hög rabatt mot en äkta vänsterstyrd. Så hoppa den där! Mvh Stephan |
|
|
Var själv nära att köpa den över tel pga färg kombinationen samt att det var en facelift med diesel motorn. Men när säljaren svarade på min fråga ifall det fanns något jag bör känna till om den och som svar fick följande: Ja det är en 7serie om något går sönder osv så är de dyra att laga.... Hm tänkte jag, vadå är inte allt som det ska frågar jag? Nej men säger bara att den är dyr att reparera osv. Tack för mig sa jag! Fick den för 150k då den var ute för 169k Glad som fan att jag inte slog till på den. Köpte istället en sv-såld 745i från en gammal gubbe med full historik :D Den där bilen och firman känns inte 100 om jag får säga mitt ;) |
|
|
Då firman normalt sett är seriös tycker jag att detta är oerhört dåligt av dem. ------- //Lövet |
|
|
andreas_lofgren: Vad är normalt sett? Antingen är man seriös eller inte... BMW M-POWER |
|
|
Det här är första gången jag hör firman befatta sig med den här typen av bilar överhuvudtaget och då har jag ändå bott i Norrköping. Skvallrets högborg. ------- //Lövet |
|
|
Kollat den i bilregistret och den har haft många ägare på kort tid och dom har sålt den sedan bytt in bilen igen. Måste varit ett återköp. Min far var intresserad utav deras MB E 350 CDI AMG och nu när jag kollade upp den på carfax så har bilen varit taxi. Länk Länk |
|
| Planen var att jag skulle köpa bmwn och samtidigt skulle farsan kolla på deras 350 amg och ev köpa den men så blir det inte ! Köper ingen bil där efter detta. Känner ni någon som har en vettig 730d facelift så får ni maila :-) | |
| Lövet: Bara för att just du inte har hört nåt om denna firma betyder ju inte det att det aldrig har funnits något skumt att berätta om dem. Men visst, de har ju inte samma rykte som t.ex. Michell & Co... | |
|
nicklas, farsan ska sälja sin i vår tror jag. Beror på vad du är ute efter, men den har gått runt 16-17 tror jag monacoblå med biege inredning, facelift |
|
|
Jag har även varit nära att bli blås på en Skruvad X5a som de hade. Annonserad på 15k mil och SV-såld. Senare visade den sig vara besiktigad nästsista gången på 18k mil. Deras förklaring? De har skriv fel på besiktningen! :D hahahahhahaha trodde han på sig själv eller? Nej den firman går bort för min del! |
|
|
Jag tycker de har fått ett oförtjänt gott rykte på AP. De kontakter jag haft, så tycker jag att de känns mer nasare än seriösa bilhandlare. Många av bilarna som står på andra personer, många italienimporter och överlag en "dålig" magkänsla. De är inga Michell & Co eller riktiga skojare, men ibland så tycker jag att de snackats upp lite väl högt här. Jag hade, som alltid, noggrant undersökt bilarna från denna firma. |
|
|
Du är med på att Ultimate Cars och Platinum cars är olika firmor? Den förstnämnda finns det en hel del ganska dålig information om på forumet. Den sistnämnda har jag inte läst något case om förrän i denna tråd. ------- //Lövet |
|
|
@ Andreas Vad är din koppling till Platinumcars? Du fjäskar för dom så fort du får tillfälle. |
|
|
Nu överdriver du väldigt. Är det månne din relation till Ultimate Cars (som bevisligen vid flera tillfällen sålt bilar med felaktig mätarställning) som spökar? ------- //Lövet |
|
| mmm, paj! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.