AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.407

19" på E28. Snyggt eller vulgo?

Sida 1 av 3
Ja som rubriken antyder undrar jag om någon har några synpunkter angående detta. Kommer 19" se för stort ut? Någon som har provat?

Fälgen det gäller är BBS Challenge...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Såg en E28 med 18" BBSkrysseker och det blev vulgo tycker jag. Vad 19" blir det är ju dock personligt:)
Mvh
Asken
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Har sett nån med 18" Ac Schnitzer "copy" fälgar det är skitasnyggt... men 19 blir nog inte så bra tror jag
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Går 18" på utan modifieringar???

//Cosmos
"Borrows My Wallet"
E28 Registret #160
Mmm, misstänker även jag att det blir för stort.

-> Asken

Vilken bil var det? Den vita i galleriet?

Jag hade 17" M5 på min bil förut men de blev stulna så nu letar jag efter ngt nytt. Någon som har förslag på ngt snyggt? Inte AC Schnitzer....
Såg en E36 med 20" igår, såg helt ok ut så varför inte 19" på en E28. BBS Challenge är fruktansvärt snygg tycker jag.

www.malte-racing.com
Mmm, jag tycker den fälgen ser ganska rå och racig ut... Synd bara att 18" inte går att köpa. Det hade nog varit det bästa valet. Tydligen är 18" reserverad för 360 Challengecupen och finns ej till försäljning enligt OCL.

Bilen det gäller är denna: Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Matte: En svart som rullar i Siegen, Tyskland. Lätt preppad motor också... Har inga bilder men känner ägaren.
Mvh
Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Matte: Kanske tråkigt men orginal 16" BBS krysseker är en klassisk och stilfull fälg. Den borde du få ha ifred. Ev hitta ett par begagnade och lämna dom på renovering kanske.
Asken
Njae, inte riktigt vad jag har tänkt mig Asken! Det blir antingen samma som förut eller ngt större. Dessutom vet jag inte om "original" 16" passar i fram på min bil pga bromsarna...

Resonemang: Köpa nya M5 17" för 4300/st eller byta till ngt icke BMW som är större för samma pengar.

Det är alltså ingen M535 längre... ;)
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Matte: av ren nyfikenhet är det en äkta M5:a e28 du har ?
det blir lite konstigt med 19 på en E"(

Dom 3 B:en---------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
----M-Power------------
Garett the best a man can get
DC-Hub Ask Fore The IP
FtpServer Ask Fore The IP
The RavenRacing---
-------------------
typ E28

Dom 3 B:en---------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
----M-Power------------
Garett the best a man can get
DC-Hub Ask Fore The IP
FtpServer Ask Fore The IP
The RavenRacing---
-------------------
-> wrath

Både ja o nej...
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
hur fasen fick dom på 20" på en E36a?? satt dom utan däck då eller var skärmarna bortskurna?!?

är ju precis 20" får plats på en E39a... o dessa har större hjulhus! en polare hade 19" på sin E36a o fick problem med att det tog i fram mot skärmen o bak mot stötfångaren, trots minsta möjliga däck!

de minsta däcken till 20" är ju 245/35 om inte det har kommit något special på sista tiden?? o sätt det fram på en E36 så får du se nåt kul...

;)

/danne

GLAD!
BMW-Danne:
Länk

Om jag inte minns fel så satt det 245/35 fram på den och 265/30 bak. Kul och kul..jag tycker det ser rätt fett ut faktiskt.
Har själv 19"-are med 235/35 och ordentlig sänkning på min E36:a, har åkt 4 pers + packning utan problem.

www.malte-racing.com
Hittade även bilen i galleriet Länk

www.malte-racing.com
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Matte>> vad menar du med både ja och nej ?
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
håller fortfarande fast vid att det inte ska vara möjligt med 20" på en E36 - men får se mig överbevisad nu ;)

fast fattar fortfarande inte hur fan det går till! kan ju inte gå o svänga, e den något modifierad i hjulhusen? misstänker att du som äger den läser här inne??

vill bara tillägga att det inte var någon diss i mitt mess - bara en otrolig förvåning!

mvh Danne

GLAD!
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
varför lägga ut så mycket pengar på först köpa 20"fälgar då dom är svindyr sen bygga om hela bilen så den inte går att köra med ?! dyrt, fult, värdelöst ! så ser jag det på det stora hela !
wrath:
Vad menar du med -"bygga om hela bilen så den inte går att köra med"?
Vet du vad som är gjort på den? Vet du om den går att köra eller inte går att köra med?

www.malte-racing.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.