|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tänkte låna tråden lite, istället för att skapa en ny... Har sedan någon månad sneglat på en Porsche Cayenne typ 2016-2017 och då helst med 3.0 diesel 262hk. Givetvis har det dykt upp en nu i dessa lite oroliga tider.... Vet rätt mycket om bilen då det är en väns arbetskollega som kört den sedan ny. Servad på Porsche Center. Ligger inte ute på nätet ännu. Svart Porsche Cayenne 3.0 diesel 262hk Platinum Edition - 2017. Runt 5300-5400mil just nu. Rätt ok spec med 21” Turbo-fälgar, svart inredning (gillar inte beige o liknande), drag, backkamera, navi, Bose, elstolar alcantara/läder, panorama, v-däck på org. Porschefälgar. Sommar-och vinterdäck i ok skick. Blir det affär så får jag den tidigast i maj. Priset ligger på 415’ där jag i princip får börja med att serva bilen. Känns som att priset är ok trots detta. Är man helt fel ute som köper en sådan bil under rådande omständigheter? |
|
| Har du ekonomin på plats och inte riskerar jobbet skulle jag inte tveka om bilen är fin. Vet inte vad de ligger i pris men jämför med Blocket. En ganska god tumregel är att en privatsåld bil utan garantier bör vara ca 10% billigare än motsvarande hos handlare. | |
|
Jag siar att denna bilen kostar 300kkr efter sommaren då många som idag är permitterade är tvugna att sälja av det de har lån på... Mvh Asken |
|
|
Tackar för svar :) Håller med dig Kristoffer att den ska vara billigare då den inte säljs av en handlare. Jobbfronten är bra, vi har varken varsel eller permitteringar än så länge, men det kan ändras.... Det är egentligen endast de rådande omständigheterna som fått mig att tveka något, därav inlägget här. Annars hade jag klippt den direkt. Vet att det inte finns en sådan på blocket sett till årsmodell och miltal. Billigaste 2017 ligger idag på 429 900 med strax över 11 000mil på mätaren, då har jag inte jämfört utrustning eller skick. Asken - tror du verkligen de faller så mycket till efter sommaren? Förstår om den är nere på de nivåerna typ nästa sommar men redan till sommaren låter väldigt drastiskt. Pratar då inte om inbytespris utan annonseratpris. Vet att ägaren till den aktuella bilen fått 405-415’ i inbytespris på sin nya bil beroende på om den lämnas in servad eller inte. Ännu en gång uppskattar verkligen era synpunkter och råd :) |
|
| Om en tre år gammal Cayenne med den utrustningen och milen kostar 300kkr efter sommaren köper jag en direkt till hösten! | |
| Köpte en fullutrustade Porsche Cayenne 3.0 diesel 262hk Platinum Edition - 2017 förra årsskiftet för 539k med 7000 mil på mätaren så 415k känns som ett väldigt bra pris. Bilen känns mycket mer premium and de andra tyska märkena dock är motorn en besvikelse jämfört med BMWs 3.0 diesel. | |
|
Kobie, köp den för 405'-415'. Du kan lika gärna köpa de före servicetillfället (så kan du serva den själv). Om en nyare Porsche sjunker >25% på drygt fyra månader kommer mycket annat också att bli billigare (dock inte EUR el USD). |
|
|
Vi har bestämt att vi ska träffas innan månadsskiftet för att ”sy ihop” detta på bästa sätt :) kan säga att inputen man fått från forumet har gjort det enklare... finns mycket kunskap och erfarenhet här. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.