|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kul att det fungerar bra! Klockrent med både handsfree och musikstreaming. Hur upplever mottagaren samtalet ? I min Z4 med original-handsfree blir inte ljudet så bra hos mottagaren alla gånger. Vilken mikrofon valde du ? Jag saknar dock att inte artist/låt visas i bilen om jag förstått det hela rätt ? Det kan man förvisso leva utan. En länk med lite monteringinfo mm för de som undrar: Länk |
|
|
André S, jag har bara testat att ta emot ett samtal en gång, som alltså kommer ifrån bilen. Det var då jag hörde ett litet eko. Men annars fungerar det perfekt! Jag valde den inbyggda mikrofonen som man sätter i mittenkonsolen uppe i taket. Man sätter den i det högra "gallret" som finns där uppe. Så micen blir då osynlig! Nej artist/låt visas inte i displayen med detta bluetooth kit. Det står mobilens modellnamn i displayen hela tiden. Så i min står det "iPhone" när man använder bluetoothen. Vill man ha artisten/låten i displayen så är det nog en Gateway 500 som gäller. Eller den där GROM boxen, men jag gillar inte hur menyerna är byggda i dom där boxarna. Då tycker jag detta Fiscon kitet är mycket bättre, eftersom det är byggt på samma menyer som BMW's original bluetooth. |
|
|
Köpte en Belkin Aircast Bluetooth Reciever för någon dag sen och är sjukt nöjd med den. Hur smidig som helst och ljudkvaliten är lika bra som när jag kör AUX kabel direkt till mobilen. Mikrofonen funkade också förvånansvärt bra och man hört klart och tydligt när jag pratar. Har letat efter en sån här grej ett tag nu och är väldigt nöjd med den. Rekommenderas! :) |
|
|
Satte dit en belkin usb/aux till blåtand adapter med. En nackdel är att cigg uttaget i mittfacket bryts när motorn stannar. Någon som har hittat någon närliggande matning som har samma matning som stereon ? ///Mvh Sibbe Länk |
|
|
Någon som vet vad som krävs för att eftermontera BT i en E91 2008 med Idrive och Navi och professional stereon? |
|
|
Fungerar det att med "Belkin AirCast Auto HandsFree" komma åt kontaktlista och ringa och svara på samtal via Professional Stereon med BT förberedelse i en E90 trots att man är pairad till "belkinen" bara? och andra frågan är om den startar och kommer åt ens telefon automatiskt när man startar bilen? |
|
|
Kan varmt rekommendera Kufatec Fiscon kittet!! Kostar, men är enkel att installera och löser både BT telefon och BT streaming (Simulerar cd-växlare). Jag satte en på min bil med HiFi stereo, men kittet skall funka för alla bilar som har minst Proffesionell stereo med USB ingång. Inte bra för CD-växlar bilar om ma vill ha streaming, eftersom den simulerar just cd-växlaren, men annars klockrent! Bra ljud Rattkontroller och bt telefon är precis som BMW orginal Streaming inkl byta låt funkar kanon på både stereo och ratt Drar ned volym streamad ljud när navigationsappen i telefonen går in med instruktion Lite dyr dock. NMIAB fixade hem åt mig, var ingen skillnad i pris jämfört med ebay eller tyska siter. Länk //Anders |
|
|
Jag är lite nyfiken på detta då jag har en E92 modell 2009 som har bluetooth men bara för telefon och ej musikspelning. Kan man uppgradera den på något enkelt sätt ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.