|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Nice! Det blev ju en prydlig länk:) | |
| Baccala; Ja du på min smälter snön på huven då värmaren går och den ber ej heller aldrig om att vänta på glödning vid kall väderlek när Webaston gått.. | |
|
gto80: Jag bor i Luleå och det är kanske 10 ggr per år vinter som glödningen flashar förbi vid KALLSTART här uppe. Så att du in Huddinge inte ser det är förståeligt. Du får tyvärr tycka vad du vill, om systemet inte är manuellt ombyggt har du ingen MOTORvärmare med webaston. Om du fortfarande påstår att du din webasto värmer motorn kan du kolla följande pdf, där framgår tydligt att e60/61 har systemet "bypass" Länk Detta ämne har diskutterats i flertalet trådar. Att motorhuven blir snöfri kan det kanske finnas logiska förklaringar då webaston sitter under huven innanför vänster framhjul. MVH Baccala |
|
|
Baccala; Jag har när jag köpte bilen låtit modifiera detta lite , finner det rätt självklart att värmaren ska värma motor också ..du frågade om telstart och det kostar mellan 5-6 tusen att köpa en sådan. Bilen klarar jag dock utan telstart men i våra grävmaskiner är det värt mycket att starta vil telsamtal. |
|
| Nå, nu lär väl TS ha hämtat sitt diesellok? Hur lyder första utlåtandet? :) | |
|
Ojojoj... Vad skall man säga. Comfortstolarna, stereon, skinnet och det i min värld brutala trycket i sexan placerar ju ett permanent fånleende i ansiktet på mig! Som en bonus fick jag se ett Defauttag i fronten och kablar i bagagen när jag hämtade den! En tråkig grej är dock att ratten vibrerar lite i landsvägsfart så det får jag ta med handlarn efter helgen. Vid provkörningen var det snöstorm så jag kom aldrig över 70. Skall utverdera så mycket jag kan (får) under helgen :-) |
|
|
Vibrationerna kan vara plattor på däcken om de stått länge Prova köra lite fortare och längre om det är det brukar det inte vara så länge Iofs är de känsliga mot dåligt balanserade hjul Lycka till och välkommen i dieselträsket Ha deT |
|
|
Har väl kört ca 8mil nu och det verkar inte bli mindre så det blir väl att lämna in till veckan. Körde familjen på premiärtur idag och med två yngre barn i kombination med slask& modd funderar jag på att vira in hela inredningen med gladpack!! Tackar förresten:) Diselträsket passar mig som handsken!! |
|
|
Autowåx Kd ordnade balansering hos däckverkstad och nu känns det som man förväntar av en kvalitetsbil - Ingenting:) Nu funderar jag på hur man får luft i de 4 ventgallren (mitt och vid dörrar fram). Har testat och börjar tro att något är fel. |
|
|
Autowåx Kd ordnade balansering hos däckverkstad och nu känns det som man förväntar av en kvalitetsbil - Ingenting:) Nu funderar jag på hur man får luft i de 4 ventgallren (mitt och vid dörrar fram). Har testat och börjar tro att något är fel. |
|
|
|
| Det ställer du in under "climate" i iDriven ;) | |
| Det är det som är mystiskt... Trycker man på vänstra tempreglaget kan man ju ändra från golv, mitt och framruta men än så länge får jag inte "något tryck" i de fyra mittgallren trots att reglageratten står på öppet... Kan dessutom inte få "maxACknappen" att lysa. Jag hoppas att det är på grund av okompetens men börjar oroa mig för att något är fel... Köpte bilen som "Premium Selection" så om jag förstår saken rätt har jag nybilsgaranti i tre år eller x? mil. | |
| Max acknappen får du ej att lysa det måste bli varmare ute först | |
|
Tips för värmare kan vara att köpa ett komplett Webastokit från Tyskland (ca 6000kr) som tidigare nämdes, samt Defa Smartstart (ca 2600kr) och be någon montera det på enklaste sätt. Smartstarten har en fjärr så man kan starta värmen, ange avresetid etc. Antar att man MÅSTE integrera med iDrive för att få kupefläkten att starta? Jag tycker dock det vore guld värt även om det "bara" är hela motorn, kylsystemet, delvis oljan och kupevärmeslingan som är fullt uppvärmda vid start (det är ju så det blir för 8600kr+montering), eftersom man ändå har FULL värme från utblåsen direkt vid start då! |
|
|
Marin: låter bra, på f11 är det varmt när man sätter sig i bilen och blir sedan allt kallare tills motorn blivit varm. Ändå tycks värmaren gå igång av sig själv vid körning. De har en del att lära om kallt klimat av ex Volvo. |
|
|
Inte från Volvos "snåldieslar" i alla fall. V70 DrivE på jobbet är alldeles för snål med värmen, man får tvinga start av tillsatsvärmaren manuellt o ställa på 26C, och då är är det ju ingen miljöbil längre... Lösningen är alltid: Köp en bil med större motor. :) |
|
| Marin: ja, det låter inte bra, men bmw har ju vare sig manuell styrning, intelligens när starta, snabbkommando för att justera den. På bmw måste man slå på tändningen först innan man kan schemalägga start ex. Som tur är inkluderas fjärrkontrollen. | |
|
Första långkörningen avklarad och det blev Karlstad-Drammen (Norge). Efter ca 500km landsvägskörning på E18, med snitthastighet på 78km/h visar datorn 0,7! Måste säga att jag är lite imponerad då bilen var fulllastad med 4pers och fullt bagage och jag höll 110 mestadels av vägen i Sverige inklusive ett antal omkörningar med tung gasfot. Lägre hastighet i Norge gjorde naturligtvis sitt till men ändå helt klart godkänt! |
|
|
Papar: det blir inte lika intressant vid pumpen :) Som tur är kan man kalibrera mätaren så den stämmer 100%, men då blir det inte många Eco Pro km man tjänar på en tank. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.