AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
24.682

Vinröd M5 e60-07, felskriven annons?

Sida 7 av 8
Ingick stallet?
Skönt att den gick till en entusiast, för det kan man inte kalla dig
precis. Klåpare där :)
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring -11
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
+1 Phoenix M3!
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Grattis då och med det får man hoppas att du inte försöker göra fler "klipp" så man slipper sådana tragikkomiska trådar.

Att inte vara öppen i en annons är lika fånigt som att skriva BMW som säljare. Självklart lägger man upp all info man har om sin bil när den skall säljas för att göra affären smidig. Dessutom har jag märkt att ju mer seriös man är i sin annons desto färre flygande mattor och mail från ngn som jobbar på en båt på väg till amazonas får man. Det är också skönt.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
Jag trodde först man kunde skylla på brännvinet men tydligen skriver han likadant idag... :-( Kan ju iofs vara stupfull även vid middagstid.
Oavsett bilens status så skulle jag inte köpa bil av en sådan säljare!
Kävlingepågen: Det ligger mycket i det du säger om en utförlig och seriös annons.
Märkte det själv när jag sålde min M5:a, skrev allt om bilen, servicar, historik m.m.
Fick faktiskt inte många "toksvar" alls på den annonsen.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Joakimx5: fick du skriva över bilen på en kompis?
br
53
brocco
740iA -99
Galaxy diesel -08
535i (f10) -10 manuell
Undrar hur länge det dröjer innan bilen är till salu igen, hmmm ???
Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
Jag hade ju plockat bort annonsen om jag hade sålt bilen, men det är ju bara jag... :D
Magkänslan säger att bilen snart dyker upp på blocket igen, typ att köparen ångrade sig eller något ;)
Jo
43
Joakimx5
Bmw X5 4,6 iS -03
Hej på er! Spekulationerna verkar inte ta slut.........på tal om registrering till bekant så kan jag berätta att köparen njuter av bilen i Norrköping!
Han har ringt mig 2 ggr för att berätta hur nöjd han är.......

Men detta kanske är ett "påhitt"??

I vilket fall så önskar jag er alla "detektiver" en riktigt fortsatt Trevlig helg!
"Han har ringt mig 2 ggr för att berätta hur nöjd han är........"

Haha hör du inte själv hur patetiskt det låter?

Du har valt att dölja så mycket att ingen tar dig seriöst.

Dyker bilen upp på blocket inom 2 veckor med namnet "bmw" som säljare så skrattar jag högt, annars ber jag ödmjukt om ursäkt.

Deal?
Jo
43
Joakimx5
Bmw X5 4,6 iS -03
Orkar inte ens kommentera.........
br
53
brocco
740iA -99
Galaxy diesel -08
535i (f10) -10 manuell
Eller så ringde han o undra vart den andra uppsättningen av däck är.
Du hade väl både sommardäck o vinterdäck till bilen, eller?
Är väldigt sällan en köpare ringer upp säljaren inom några timmar o förklarar "hur nöjd han är". Känns om vi har en tvättäkta mytoman, i form JoakimX5, ibland oss...
br
53
brocco
740iA -99
Galaxy diesel -08
535i (f10) -10 manuell
Hahaha, satt också o funderade lite över namnvalet JoakimX5. Kom o tänka på JvA, fast den här liraren har X5 efter...
Jo
43
Joakimx5
Bmw X5 4,6 iS -03
Har ni hört talas om psyket? Man kan kontakta psyk 112 om det är bråttom! (Har ingen egen erfarenhet om ni nu tänker skriva det men jag tipsar er som inte mår bra!!)
X5 i JoakimX5 skall utläsas som "Joakim gånger 5", dvs han har 5 olika, alla lika dåliga(?), personligheter:)
Jo
43
Joakimx5
Bmw X5 4,6 iS -03
Dawwe hur ska man tolka det användarnamnet?
Låter som en 27 åring som ville köpa en riktig bil men
Fick avslag från finansbolaget pga för många förfrågningar!
Efter många om och men gick finansbolaget med på att finansiera
en gammal e34 m5 315 hk från 1989 tyskimport med 23 ägare från
att den kom till Sverige 2008. När han sen cashade bilen (via bilfinans = kreditköp med återtaganderätt) var det inte lika roligt längre!!
Inköp 79000 kr
Uppgraderingar 28000 kr solfilm, chromkanter m emblem däck fälgar mm då upptäckte han att bilen kostade honom drygt 110000 kr och hade ett marknadsvärde på 36000 kr (efter 3 månaders slit kvällstid)
Jo
43
Joakimx5
Bmw X5 4,6 iS -03
Det enda positiva med bilen var att den endast rullat 9000 mil för den hade ju med regnumret i annonsen och var en "ärlig bil"!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.