|
Sida 4 av 8
|
|
|---|---|
|
Indianapolis...Inte Indiana Police Rot, två helt skilda "saker", men det har du säkert full koll på "BMW Entusiast" som du är...*hmm*. O det första man gör är att mejla på en bil, du borde kunna se rätt enkelt vilka som är "kompischar",bildsamlar,drömmare men även tämligen enkelt urskilja de mer seriösa... |
|
| Dawwe är det dags för uppgradering eller är du en BMW entusiast? | |
| På tal om mail! Jag har fått 14 st. Av dessa 14 har 1 person angivit sitt telefonnummer! Har man lust att köpa om man mailar på en bil utan att ange sitt telefonnummer (fast det finns ett fält där man ska ange detta på blockets svarsformulär!) | |
| Joakim: Jag nöjer mig med mina 4 M för tillfället, hellre 4 ärliga, välskötta bilar i utomordentligt skick än en lite nyare men en i mina ögon helt ointressant E60 (alla E60 är ointressanta så länge de har SMG). Jag är nog ungefär 100 gånger mer "entusiast" än vad du nånsin kommer vara. Det är ju ganska uppenbart att du köpt bilen till ett förmodat bra pris då 18-åringen satt i nån form av knipa o nu är det dax för dig o "casha in vinsten". Inget fel i det, men det skadar inte att vara liiiiiite ödmjuk o korrekt. | |
| Tips: Skriv ett standard svar i word. Kör sedan en "copy and paste" som svar till de sk intressenterna. 2-3 mejl är OK enligt mig, efter det vet man som intressent om bilen är nåt o ha. Spydiga,inkorrekta svar kommer skrämma iväg den seriösa intressenten... | |
|
Jag är en av få korrekta på denna tråden...vi skrattar faktiskt rätt gott just nu när vi ser alla funderingar tillrättavisanden mm av folk som inte VET vad dom pratar om! Skål förresten |
|
|
Bilen fanns på blocket innan du köpte den. Avundsjuk? Absolut inte, är mycket nöjd med min 740. Skulle jag vilja köpa en sådan bil skulle jag INTE köpa den bilen som du har till salu, just av den anledningen att det har varit för många oklarheter. Bedrägeriförklaringen du ger köper jag inte helt enkelt pga av en enkel regel: inga pengar=ingen bil eller om du vill ingen bil=inga pengar. Vad har du för problem om man diskuterar om en bil på ett forum, dessutom innan den varit i din ägo? Läs igenom tråden ORDENTLIGT från början, så tror jag att du kommer förstå frågeställningarna kring bilen. |
|
| Det är snarare vi övriga som tagit fram chipspåsen... | |
| Bilen har 5 privatpersoner som registrerade ägare! Av dessa 5 är 3 st brukare (har använt bilen) nr 1 3 år nr 2 1,5 år nr 3 7 mån resten är finansbolag och bilfirmor. Alla har inte råd att "casha" bilen det vet ni säkert om! | |
|
De som inte kan casha får väl ta lån innan man köper bilen. Det vet du säkert om ! |
|
| Hm...5 ägare 3 brukare...Nr 3 7 mån, resten finansbolag o bilfirmor. Vad jag kan bedöma så köpte nuvarande ägare bilen nån gång i början på detta år. Sista brukaren hade den i 7 månader säger du, då borde vara som så att den som äger bilen nu är en "bilfirma", med andra ord du har köpt bilen i syfte att tjäna pengar, inget fel i det. Den blir säkert såld igen, med finansiering är min gissning, förmodligen till någon som inte har råd o sedan börjar det om på nytt, medans bilen förfaller mer o mer, därmed INTE sagt att det är något som helst fel på bilen idag, men om den hamnar i händerna på "fattiga" ägare så kommer den gå ett tråkigt öde till mötes... | |
| Brocco! Jag blir inte bedragen men jag menar att bedragare tar andras bilbilder från blocket och lägger sen ut t ex en e90 335 -07 för 95000 kr. Sen kommer det någon som är alldeles för godtrogen och skriker jag sätter in handpenning javisst säger "säljaren" och han använder DIN bilbild med DITT regnr! Är det roligt att bli misstänkt för bedrägeri bara för att du måste visa ditt regnr??? Tänk till lite nu! Tror du inte jag känner till autopower? | |
|
Jag tycker att du skall redigera din annons, den är apdålig som den är nu. Bättre bilder är ett måste. Här har du din bils spec/utrustning: VIN WBSNB91000CX17492 Type code NB91 Type M5 (EUR) E series E60 (M5) Series 5 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine S85 Displacement 5.00 Power 373 Drive HECK Transmission MECH Colour INDIANAPOLIS ROT METALLIC (A31) Upholstery LEDER MERINO/SCHWARZ (LKSW) Prod.date 2007-05-11 S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP relevant vehicles S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Towing hitch, detachable S2MBA M LM RAEDER DOPPELSPEICHE 167 M BMW alloy wheel, M double spoke 167 S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glass roof, electrical S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S465A DURCHLADESYSTEM Through-loading system S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptive Headlights S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi System Professional DSP S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB/Audio interface S737A INTERIEURLEISTE ALU SHADOW,GEB. Interior mouldings, Alu Shadow, brushed S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Delete cross-pattern operation S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature Swedish S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Country-specific nav. system supply S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP S302A ALARMANLAGE Alarm system S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours S442A GETRAENKEHALTER Cup holder S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjuster, electric, with memory S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer S563A LICHTPAKET Light package S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German |
|
|
Dawwe jag har redan ovanstående info utskriven inklusive all ägarhistorik från transportstyrelsen alla kvitton från ny alltså rubb och stubb något oklart? Vet att jag har dåliga bilder (iPhone) men vet också att riktiga köpare känner till att bilder ljuger. |
|
|
Som sagt, en bra annons kan göra underverk. Din annons inger inget större hopp om att bilen är "fin-fin". Det finns faktiskt seriösa köpare som dissar en bil endast pga annonsens utformning, har du "råd" att missa dessa personer? Det som är till bilens nackdel är de snabba ägarbyten sista tiden, jag resonerar nog som en del andra när det kommer till den punkten "Är det nåt fel på bilen? Eller är det nån som köpt den billigt o vill göra en hacka på mig??" |
|
|
JoakimX5! Jag känner till allt det där som du skriver. Men ska man verkligen lägga en handpenning på en bil som man inte sett fysiskt till en okänd, ÄVEN om man är godtrogen. Bilen fanns på blocket med regnumret innan du köpte den. Inga pengar=Ingen bil Ingen bil=Inga pengar |
|
|
Köper inte direkt Jockes argument om bedragaren. Om det är så att någon skulle använda din bild med ditt regnummer i en bedragarannons - inte tror du väl att polisen skulle börja jaga dig? De vet precis vilket kontonummer som pengarna kommit till och vem som äger det. Det tar 2 sekunder att avfärda dig i en sådan utredning. ------- //Lövet |
|
| Vad jag menar är att jag vill inte visa regnumret till någon oseriös på någon dyrare bil i huvudtaget pga ovanstående till någon blåsare som nyttjar andras bilder för egen vinning. Det kommer sådana blåsannonser varje dag på blocket! | |
| Lövet :) | |
|
Du kan fortfarande inte förklara varför du är så rädd att någon skulle använda din bild i en annons? Det är ju inte du som drabbas på något sätt. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.