AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
24.684

Vinröd M5 e60-07, felskriven annons?

Sida 3 av 8
Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
Men stämmer 13' mil då?
Jo det är sant ! Tror att det är någon Hobbysäljare.
Ska dit på Lördag titta på bilen iallafall, blir mycket lättare beslut!

Men priset då? vad är rimligt att erbjuda då?

Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Du behöver väl inte titta på bilen då du hävdar att allt är ok?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

mattias99: den lär väl knappast ha hunnit rulla mer..:-)

Angående priset så gör det relativt höga miltalet bilen ganska svårvärderad, även om den är välskött och milen inte "märks" så är en bil under 10000 mil ett tryggare köp vilket många värderar.

Fördelen är väl att den har facelift om man absolut vill ha de lite modernare knapparna...annars finns det andra sv-sålda lågmilare 06-07 till lägre pris...

Dock inte i den fula, förlåt röda färgen förstås:-)

Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
Peddan:
Jag tänkte bara att det verkade vara lite mycket obesvarade frågor samt snabba ägarbyten. Det brukar inte tyda på att allt stämmer ovh bilen är väl trots allt ca 6 år gammal. Ca 2000mil/år är ju kanske rätt standard men bilar som skruvas kan ju ha gått betydligt mer på 6 år.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Med tanke på hur mycket soppa V10:an drar så är 2000 mil/år ganska mycket, men visst, kontra värdeminskning osv så är det petitesser...ja ja snålwerner visade sig ett ögonblick..
Jo
43
Joakimx5
Bmw X5 4,6 iS -03
Hej jag äger bilen vill ni fråga något ring mig eller skriv här så svarar jag! Blir nog bättre att jag svarar än att ni ska skriva tänk om hit och dit... En sådan spekulation tar ju liksom aldrig slut.
Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
För alla andra är det ju bättre om du skriver här, så att alla blir informerade om hur landet ligger. Detta forum är ju utmärkt på det viset att alla "fulbilar" blir uppmärksammade. Nu säger jag inte att just denna bilen är en "fulbil" men då är det ju ett ypperligt läge att klargöra. Givetvis är det ju frivilligt!
Alla regnummer blir ju sökbara på detta forum och hade det varit min bil och jag hade en "ren" bil hade jag sett till att presentera fakta till moderatorn för att kunna ta bort tråden. Fakta är väl egentligen bara ett utdrag om garantireparationer och säkerställda miltal.
Det är oerhört tråkigt om det bara är ett misstag där en säljare har skrivit fel miltal men självklart går det att reda ut.
Jo
43
Joakimx5
Bmw X5 4,6 iS -03
För den intresserade (varför man nu är intresserad av att diskutera en bil man inte är spekulant till) är det bara att kontakta BMW så ser man att bilen inte är skum eller skruvad som vissa yrar om. Att lägga tid och energi på ett forum när man inte ens har ringt mig angående bilen ser jag bara dom patetiskt. Trevlig Helg!
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Ska man ringa och fråga ägaren/firman/säljaren om bilen är ok? Då får man inget vinklat svar. Tycker att forumet fungerar väldigt bra. Många är duktiga detektiver och gräver fram mycket skumma saker. Dock är vissa ibland för ivriga med påhopp. I detta fallet gällde väl felaktigt miltal i en tidigare annons så då borde saken vara utagerad om det står rätt uppgifer nu.
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Uppgifter
Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
Jag ser inget unikt i att man diskuterar en bil som man inte är intresserad av. Flera medlemar på detta forum har ju gjort ett mycket bra jobb genom att ta fram info om många skruvade bilar. Dom har ju självklart inget intresse i alla dessa bilar utan ett intresse i att försöka upplysa folk och städa upp lite i detta träsk av skruvade bilar.
Jag vill inte påstå att jag hade blivit så glad om min bil blev misstänk när jag skulle försöka sälja den men jag hade haft förståelse för det och gjort allt för att undanröja alla tvivel.
Tyvärr ser marknaden ut sådan!
All heder åt de här som tar fram info om olika bilar som visar sig ha varit skruvade.
I just detta fallet så kanske det inte är en "fulbil" och då är det ju inga problem.
Mattias99 håller med dig om detta.
All heder åt de här som tar fram info om olika bilar som är skruvad o så.

br
53
brocco
740iA -99
Galaxy diesel -08
535i (f10) -10 manuell
Men vänta lite nu, jag vet iallafall vad jag har läst i forumet angående felskrivningar i alla dess former. Först har bilen gått 5000 mil med reservation för felskrivning och ändrades till 15000 mil i annonsen (blocket) efter att folk ifrågasatt detta (med full rättighet).
I dokument från netbil i nov -2012 har bilen gått 12900 mil. Bilen inhandlades och ställdes av dec -2012.
Då har man avverkat 2000 mil på mindre än 2 månader samtidigt som bilen har varit avställd.
Bilen såldes till "Joakim X5" som bara efter någon vecka ska sälja bilen, och då har bilen rullat 13000 mil (kontrollerade mil enl egen utsago).
Föregående ägare har haft regskylten synlig vid annonsering. Nuvarande ägare som haft bilen väldigt kort tid lägger ut bilen på annons där han inte vill visa regskylten.
Min enkla fråga till dig JoakimX5, vad var syftet med att inte visa regskylten på den bil som har varit föremål för diskussion i detta forum ?

Eller blir svaret "sköt dig själv o skit i andra" .
Jo
43
Joakimx5
Bmw X5 4,6 iS -03
När jag köpte bilen hade den gått under 13000 mil! Hur många kör 2000 mil på två månader? Bilen har varit avställd från att den köptes på netbil.se och kördes ca 10 mil hem till köparen som är 18 år och inte kunde behålla bilen av skäl som inte är schysst av mig mot 18 åringen att berätta för hela internet. 275000 kr blev bilen såld för på netbil med dåligt batteri, dåliga bakdäck samt obesiktigad. Varför skall jag visa regnumret? Är man intresserad av bilen får man regnumret antingen per mail eller per telefon. Jag är inte beredd att låta bedragare använda bilder med bil registrerad på mitt namn på blocket osv. De flesta känner säkert till att det är vanligt att folk blir blåsta på handpenning på bilar som annonserad ut billigt med stulna bilder. Så är man köpare har jag ingenting att dölja ni andra kan dra åt helvete Tack och trevlig helg!
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Joakimx5: Tacka inte! bjud igen istället och visa att bilen är juste här på forumet!
Har du inget att dölja, så har du inget att frukta!
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Precis, ägaren före Daniel här slant tydligen på tangenterna både en o två gånger när han uppgav mätarställningen men det var ju en del annat i annonsen som inte stämde oxå så det var väl inte så konstigt..:-)

CASE CLOSED i mina ögon ang mätarställningen.

br
53
brocco
740iA -99
Galaxy diesel -08
535i (f10) -10 manuell
Först så skriver du att vi ska ställa frågor till dig, sen när man ställer en helt befogad fråga så du blir direkt otrevlig. Apropå 2000 mil på två månader var lite konstigt för mig iaf och dessutom med en avställd bil, detta efter att förre ägaren ändrade miltalet efter en felskrivning.
Tro faan att bilen blir föremål för diskussion.

Tycker det är lite lustigt att tänka på bedrägeriförsök när bilen innan hade regskylten synlig, för att kort därefter döljas i en annan annons. Som om ingen skulle märka det.

br
53
brocco
740iA -99
Galaxy diesel -08
535i (f10) -10 manuell
Önskar dig också en trevlig helg, JoakimX5
Jo
43
Joakimx5
Bmw X5 4,6 iS -03
Dölja regnumret är för bedrägeridelen. Att bilen finns med regnr på netbil visste jag innan men det vet inte alla dessa bedragare som scannar blocket för att lura till sig pengar (handpenning, frakt och allt vad fan det är) med andras bilbilder från folk.
Sen anser jag att är man intresserad av en bil är steg ett RING. Att maila fungerar alldeles för dåligt kan ta flera dagar innan man får svar (om man får svar) med mail.
Dessutom fanns tråden med denna bilens regnummer på denna sidan innan jag köpte och hur många m5 hittar ni som är Indiana police rot?
0 st i Tyskland !! Jag har alltså inget att dölja till skillnad från många i denna tråden!
Varför engagera sig i en bil man inte vill ha?
Avundsjuk? Eller vad är problemet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.