|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om ni kikar på bilderna i denna tråd, vart sitter gnisslet? Länk |
|
|
Carbaflo finns på BMW. Man ska INTE smörja med silikonstift, enligt BMW själva och många här. Carbaflo gör listerna som nya så det känns inte riktigt som att man smörjer dem utan det går in i gummit efter ett tag. Hade själv lite problem med knarr i min E83 men stora boven var en vajer till fönsterhissen som hade hoppat ur läge inuti dörren. Stiftet syns vid 1:34: Länk |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
på min e61 kommer det ett riktigt störande gnissel/vibration från ratten/airbag måste hålla handen på airbagen då och då för det är så störande |
|
Då har vell en annan tur då. Som inte råkat ut för måndag hela veckan. ;) |
|
|
På min bil testade jag om gnisslet försvunnit från dörrarna genom att trycka på dörrkarmen vid B-stolpen. Där hörde jag skillnad före och efter smörjning. Likaså försvann ett litet knakande när insynsskyddet togs bort. Sen kan det komma ljud när bälteshållaren nöter mot lädret på stolen. Där går det att sätta en filtmatte på hållaren. Det jag nämt står nog om innan. Detta kanske bara gäller pre-LCI? /Rikard |
|
|
Varför ska man inte använda silikon? Sprutade silikon spray på mitt insynsskydd för 1.5 år sen, aldrig knarrat igen. Hela bilen är för övrigt knäpptyst! |
|
| BMW själva har kommit fram till att silikon är en av orsakerna till att listerna knarrar. Därför finns medel för att ta bort det. | |
| Ok, det har fungerat för mig nu i som sagt 1.5 år | |
|
Ca 200km efter köpet kan jag än så länge inte höra nåt mer än motor och stereo. När man tröttnar på att spela svetten ur HK högtalarna kanske det blir lättare att lyssna efter oljud:-) Förresten,... Torkaren på bakluckan gnisslade lite en dag men det var nog mest att rutan var för torr. |
|
| Det var lukten, tystnaden och knarret från inredningen i en sen nittiotalare som gjorde mig hooked på BMW. Det lätt alltså inte illa eller slamrigt, bara små knäppljud vid ojämnt underlag. Såg för övrigt en 530d -04 där hela inredningen föll isär. BMW hade limmat tillbaka bakstycket till förarstolen att det inte gick att sätta tillbaka alls. Nog finns det många måndagsex. | |
|
Limmar man bakstycket på stolen på bmw??? Vilka klåpare gör detta? |
|
| I det här fallet var det nog BMW i Uppsala, man såg att bakstycket hade limrester från flera försök från en sån där spruta eller pistol. Antar att dom försökt laga med clips men misslyckats och försökt sig på en fuling. | |
|
Ja då måste se haft sönder bakstycket,när de lossa det. Har ett 5 tal bekanta som kör e6x o ingen har upplevt de ni berättar här. Så bara jag kan ju inte har tur då. De enda gnissel jag upplevde va min e91a,o då var de bara insynskydet som förde liv. Lite eltejp på skenan sen var de tyst i kupen. |
|
|
Har en E60 LCI -08 i familjen och jag tycker att den är knäpptyst och riktigt bekväm att åka i, inga missljud någonstans faktiskt. Tydligen ska LCI ha bättre kvalitetskänsla i inredningen så det är förmodligen därför vissa har problem och andra inte. Min 325i e36 -94 har dock en del missljud i inredningen, speciellt dörrsidorna. Detta beror tydligen på att dom använde ett alldels för dåligt lim när dom limmade ihop detaljerna. Senare årsmodeller har inte alls samma problem. |
|
| Har en 525-05,och som sagt innan i dessa inlägg,varenda jävla brunnslock/gupp,så knarrade det till,mest i plastpanelen på insidan av bakluckan...lite irriterande. | |
| Har en 525-05,och som sagt innan i dessa inlägg,varenda jävla brunnslock/gupp,så knarrade det till,mest i plastpanelen på insidan av bakluckan...lite irriterande. | |
|
Min är totalt skrammelfri och tyst även på dålig väg. Har läst att Lci ska vara tystare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.