AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.061

Hur upplever ni skrammel från inredningsdetaljer i E60/61?

Sida 1 av 2
Tjena.

Tänkte höra med folket vad de tycker om skrammel om inredningsdetaljer i bilen?

Eftersom jag håller på med stereoinstallation så har jag för tillfället inget ljud och då hör man hur mycket det är som låter om inredningen.

Det är alltid något som skrammlar till om man kör på en brunn etc, eller gator med gatsten.

Det värsta skramlet kommer från bakluckan när det är isbildning. Det låter illa så in i bomben.

Undrar om ni har problem? Vad jag förstår de som så var det de äldre e6x som är mest drabbat.
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Insynsskyddet bak och dörrlister brukar vara de stora bovarna. Tanklocket vibrerar när jag spelar högt.
Dörrlisterna, är de för tunna gummilister eller vad är de som orsakar de?

Har en släkting som har en e61 -06 och hans dörrar är mycket tystare än mina. Dörrlåset i dörrarna skrammlar till när jag stänger dörren, de gör dock inte mina bakdörrar, de låter mycket stummare. Får plocka ner dörrarna där fram och dämpa på mer.
Karl-Hilding
Har inte upplevt något skrammel alls.
Däremot så knäpper det i panelen nät det är riktigt varmt och acc går för fullt. Är väl spänningar i panelen när det komme kyla på en stekvarm plast/ädelfaner.
Du har väl facelift och de var väl bättre än de äldre tror jag.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Knäpptyst var det här, som ett kassaskåp. :)
Wh
458
Wheelie82
530d f11 -16
i3 94Ah BEV - 17
Ja som ett kassaskåp. Bara ett litet irriterande ljud från bältesspännet eller vad man kallar det. I vissa lägen på stolen ligger det och knarrar mot skinnet. En god vän med en äldre e61 tycker sin är tyst med, nu vet jag inte hur petig han är men de ggr jag åkt i hans bil kan jag inte minnas nåt skrammel.
Annat var det i min saab 93ss jag hade förut. Hade första årsmodellen 2003 och allting skramlade i den. Annars var den bra! ;)
no
163
novaland
520iA Touring -10
Upplever bara gnisslande från listen i vänster bakruta när det är fuktigt ute som gnisslar i takt med guppen och övriga vägvibrationer. Brukar snabbt elimineras genom att dra ned densamma rutan ned c:a 0,5cm. Arnars har jag inte uppleft några missljud alls.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Ingen lci här,men knäpptyst o ingen skrammel.
Men kassaskåps känslan finns inte där,som de var me E39an.
Inget speciellt störande, men faktiskt sämre än både E39 och E46 i min mening.
Ja min gamla e46 var inte så skramlig som denna e60.
Min Check knapp som sitter på vänster spak vibrere lite då och då. Samma sak på förra E61an.
Visa användare
2.660
dicka o
Va har ni för måndags exemplar hehe.
Lite knarr från panoramatakets bakre kant när det är kallt och man kör på lite gupp i vägen. Knarr från BC/Check spaken när det är riktigt guppigt men jag skall åtgärda det med lite eltejp.
I övrigt helt tyst.
Zog: räcker du tar en liten liten bit papper som du klipper till, måla den svart och pilla in mellan check och bc så upphör ljudet. Pinsett och knivblad är bra att ha som hjälp. Knarrande gummilister smörjas med siliconstift.
st
731
stugsittaren
520dx Touring -16 (F11)
520i Touring -02 (E39)
Är det inte silikonstift man vill undvika? Jag har hittat gummipflege på e-bay. BMW har silikonbortaningsmedel som de rekkommenderar.
Tack vinyl, skall prova det.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Vid högre varv i låg fart så skrammlade täckplasten under handsfacket som fään.. Åtgärdade de genom att sätta lite gummi tillsammans med skruvarna :) Sedan kommer de konstigt ljud ifrån nackstödet om de e för lågt inställt, typ tickande ljud. Också irriterande.
Visa användare
2.660
dicka o
Skönt med en tyst bil
Finns inget värre en massa störande i kupen.
dicka o

På E-60(1) fabriken hade det måndag både två och tre dagar i veckan om man får vara lite spydig.
Var ute och körde och ja de kommer gnissel från dörrarna. Vad fanns för alternativ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.