AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
16.986

Är jag helt ute och cyklar? E39 530i, -01

Sida 4 av 4
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Lycka till! JAg fick GE BORT min E39:a i höstas. Inte direkt den utrustningen och lite mer mil. Men skicket var inget att klaga på. Det vet de som känner mig. Lik förbannat fick man inte mer är 25k för en fin 525i 2001:a.

Synd, för E39 är en riktig BMW. Det är tveksamt om de nyare är det...

Som sagt, får du 56, får du vara riktigt glad!
Åter igen; oj. Jag tycker att det är väldigt mycket bil även för runda 60tusen. 25 låter ju helt otroligt.

Tur att jag har tiden på min sida :).
sp
31
spitz66
X3 M40i -18
Jag tror också det är tur att tiden är på din sida... ;)

Som referens så sålde jag för ca ett halvår sedan min 540iAT -03 för 55k.
Bra med utrustning och 19k mil.
Länk

Separat tråd här:
Länk

Jisses. 55 lök för en fin 540i -03 tycker jag också låter "billigt" med tanke på vad man får. Jag tror min syn på verkligheten är lite skev. Antingen det, eller så råder det inflation i E39-segmentet. :)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Man får komma ihåg att en E39 -03 är en tio år gammal bil, som gått ca 20k mil, och det finns två nya modellserier, E60 och F10. En 540i var också en dyr bil som ny och de är ofta dyrare att hålla i drift när de blivit gamla. Krasst sett, åren går för E39.

Men det positiva är ju att man idag kan ha en E39 som billig bruksbil. Men det hjälper ju inte direkt den som vill sälja sin E39.

captainoats
530 E39 2001
Problemet är nog att vi entusiaster är de som "vågar" köpa bilarna när vi vet hur man ska mecka med dom och vi vet vad dom är värda :)

Grelle: Helt klart! Jag har original-kvittot på min 530i, och den gick lös på runt 380' vintern 2000, vilket blir i runda slängar 460' i dagens värde. Jag har inbillat mig att folk hade mindre disponibel inkomst år 2000 jämfört med idag (jag kan ha fel?), vilket innebär att nuvärdet kanske egentligen är ännu högre relativt sett. Lite kul kuriosa ;).

Captainoats: Helt rätt! Samtidigt så vet man ju aldrig om det kommer någon som bara har kört gamla sletna SAAB-bilar eller dyl. tidigare i livet och sätter sig i en E39 och blir så positivt överraskad att det blir affär :).
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
e39 utvecklades under första halvan av nittiotalet så det är en gammal bil. Dock bra.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Kane, stämmer men funktioner som du fortfarande inte får på fabriksnya bilar idag, så den håller sig fortfarande ajour tycker jag :)
spitz66; Antingen risig eller så gjiorde du en dålig försäljning för en kompis sålde sin 03a för 100tkr och jag sålde pappas 530iA-01 för 69tkr dock var båda dessa bilar mint condition och hade lägre körsträcka än din.

Med det sagt visst går det få klart bättre betalt än vad många hör värderar E39:or till men då är det inte exemplar med extra långa listor på fel utan bilar i verkligt bra skick.

Personligen är en dåligt utrustad E39 i skabbigt skick helt ointressant oavsett pris medan den här vore helt ok för sig €7-8000 Länk

Mvh Stephan
Värst vad ni är negativa, vill ni skapa en lågkonjuktur eller? =)

För ett par veckor sedan sålde jag min XC90. Tog ett dygn och den var bland de dyraste på blocket!

En vecka senare sålde jag min Z06, tänkte att det här kommer nog bli lite svårare med tanke på årstid plus att det är en hel del pengar för ett privatköp. Annonserade på söndag kväll och såld på måndag kväll, 1 dygn igen alltså. =)

Summa summarum...Har man rätt objekt så går allt att sälja. Jag hade hört flera olyckskorpar kraxa om att det var svårt, nästan omöjligt att sälja en SUV och att det inte går att sälja en avställd sommarbil mitt i vintern, tji fick dom !!! :-)
Nu är bilen såld!

Köparen var mycket mycket nöjd med skicket på bilen, trots de två små rostgrejorna, och det ska han vara! Det känns som en bra bilaffär :). 51' slutade kvittot på! Kändes inte optimalt, men ändå okej :).

Over and out!

/Henke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.