|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Intressant diskussion eftersom jag är på jakt efter något liknanden när jag lämnar in min tjänstebil i slutet av mars. Letar efter en fin, sen E39, helst sedan och minst 525, gärna M-sport. Din bil är - av annonsen att döma - fin, verkar ha bra historik, låga mil. Xenon är plus, färgkombinationen är i mina ögon ganska tilltalande och gör att den klarar sig bra utan M-paketet, det ger bilen en lite lyxigare och mindre sportig framtoning. Dock, och det är ett ganska stort minus, verkar den ha standardstol? Då tappar iaf jag lite intresse, tyvärr. Plus avsaknaden av sommardäck. Grejen är att för dom pengar du begär tar man sig som köpare rätten att vara ganska petig. Det finns enormt många bilar att välja på. Som referens, det låg en 530i M-sport med runt 12000 mil för 65 tkr på Blocket häromdagen, den försvann på ett dygn. Och den annonsen var inte lika bra som din. OT: Den som Stephan735i länkat till: Länk Är det någon som tittat på den? Är den lika fin som bilderna skvallrar om? Rimligt säljpris utan inbyte? Intressant, ser jävligt rätt ut, hade iofs hellre haft manuell men man kan inte få allt. |
|
|
Såg bilen ute på gården när jag var i Kristianstad för ca 2v, Tittade inte närmare på bilen tyvärr |
|
|
RJ75: Där ser man. Smaken är ju som baken. Som Stephan sade behövs det ju bara en tillräckligt intresserad köpare för att det ska bli affär. Ibland har man tur, ibland inte. Såhär lång tid har det aldrig tagit att sälja en bil tidigare för mig, och nu har ändå min bara legat ute precis över en vecka. Känns lite "ovant". :) |
|
| För att svara på din fråga: Ja, den har standardstol. Personligen tycker jag den är lite skönare än den som har det utdragbara benstödet, men som sagt, smaken är som baken. Då är jag ändå hyfsat lång. | |
|
För det priset är det ingen som är intresserad av att lägga 5-10k på sommardäck direkt efter köpet så du ska nog, som sagt var, lägga lite energi på att fixa däck till bilen. Är ju trots allt inte speciellt länge kvar till sommardäcken ska på. Sen så borde du besikta den eftersom den är inne i besiktningsperioden. Borde åtminstone underlätta en försäljning om den är nybesiktad. |
|
|
Ja, jo, det räcker förstås med en köpare men samtidigt är det egentligen inte så troligt att det dyker upp någon som är beredd att betala massor av extra för en bil som inte är speciell. En 540 kan man kanske ta lite extra för men frågan är om det går att göra det med 530 utan några extran... Och det är klart att det efter tillräckligt med letande går att hitta en kund, men hur länge vill man vänta? Tyvärr är det väl generellt fler säljare som tröttnar och till slut ger bort sina bilar, än som lyckas hitta helrätt köpare. Men det går, räkna dock på vad skatt/försäkring/parkering kostar, ibland lönar det sig att sälja iväg lite billigare... Men köp några begagnade originalfälgar med hyfsade däck, de pengarna har du igen... |
|
|
RJ75>> Det var jag som köpte den 530i M-sport 2001 som var till salu för 65 000. Bilen var i mycket bra maskinellt skick och hade bra historik men den har tyvärr lite rostangrepp (troligen lite mer än trådskaparens bil) som behöver åtgärdas. MVH Jimmy |
|
| GE: Det gjorde jag faktiskt idag, tog en drop-in-tid. Besiktigad utan anmärkningar, besiktningsmannen och hans kollega tyckte den var jättefin :). | |
| Länk | |
| Smart henola! =) | |
|
Bilen i M_Techs länk är ju hur kul som helst. Tror han att han köpt en 530iL för Kinesmarknaden? "Det är en speciell modell då den är lite större och längre än de vanliga BMW 5-serie bilarna." ------- //Lövet |
|
|
Sådana faktafel i annonsen som M_tech länkade får intresset att svalna totalt! Vad mer ljuger han om? |
|
|
Henola: Jag skrev det inte rätt ut, men andemeningen i mitt inlägg var att allt sammantaget så tror jag att det finns en klart god chans att du hittar en köpare. Besiktigad och med sommardäck tror jag att dom chanserna ökar ytterligare. Det är rätt lätt att falla för bilen när man kollar bilderna i annonsen, är den dessutom körklar ett år framåt så ja... Lycka till med försäljningen! Jim Profit: I Sollentuna? Ok, det var ju omöjligt att se i annonsen. Lite tidigt att köpa bil för mig men jag blev klart sugen att åka och kolla iaf. Grattis, tror att det var ett bra köp! andreas_lofgren: +1 på den.. |
|
|
RJ75: Japp i Sollentuna. Jo, jag tror det var ett ok köp. Följande för - och nackdelar såg jag: + Färg och utrustning + sv-såld, 2 ägare bra historik + Maskinellt mkt bra, allt funkade förutom lite pixelfel i radion + bra vinterdäck på fina fälgar - Rost bagage, huv och i nederkant på 2 dörrar - liten skada i bakstötfångare och litet dörrupslag passagerardörr - framdäck sommar lite slitna (typ 3-4 mm) Kommer slipa ner och bättra (lacka) i rosten till våren och sen polera upp den ordentligt så hoppas jag den blir ganska proper. Gav 53 000 för den så det känns som hyfsat mkt bil för dom pengarna. :-) MVH Jimmy |
|
|
Tack för hjälpen allihop med lite realist-snack! Jag sänkte priset för ett par dagar sedan till 56' och där får det troligtvis ligga tills bilen blir såld. Det kommer troligtvis en kille från Malmö i helgen och tittar på den, förhoppningsvis blir han lika nöjd med intrycket av den som jag blev när jag köpte den :). |
|
|
Han med den "förlängda" 530i har säkert sett "530i Limo" i något av papprena till bilen eller transsportstyrelsens hemsida och direkt kommit till slutsatsen att hans bil är speciell och något utöver det vanliga. Många har ju en egenskap att de direkt tror att deras bil är något utöver det vanliga. |
|
|
jag sålde min e39.a för 41k för en månad sen det var en 525i sedan 02 stockholm open edition utr silver med sv halv skinn helt rostfri 22 tusen mil så lycka till, själv skulle jag aldrig köpa en e39 med rost |
|
|
Hehe, såg faktiskt din annons för någon vecka sen innan jag hittade den här tråden. Det jag förvånades lite i annonsen var att det inte fanns en enda interiörbild! |
|
|
Jag tror tyvärr inte att du kommer få det du begär för bilen då det verkligen inte är läge att sälja bilar nu, det är verkligen köparens marknad.. Som exempel kan jag säga att brorsan köpte en väldigt fin svenskåld, imolaröd 530i -03 med fullt M-paket, läder, taklucka, dubbelglas, dragkrok, skidlucka, PDC, HiFi osv osv för 2 veckor sen och gav endast 42.000:-. Då ingick även helt nya 18" BMW original fälgar med nya sommardäck. Den har rullat ca 21' mil, men det är mycket bytta slitagedelar på den i höstas (bromsar runt om, bussningar osv) Världens kap tycker jag men det säger ju en hel del om hur marknaden ser ut nu.. |
|
|
Naikon: Det slog mig faktiskt igår att jag hade missat att lägga upp interiör-bilderna på blocket-annonsen! Ska se till att lägga upp lite fler när jag får tid över. Jopovic: Oj. Ja det låter verkligen som ett kap. Samtidigt så beror det nog på hur pass desperat säljaren är, don't you think? Han kanske var i ett läge att han bara ville bli av med bilen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.