|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Den nya M3:an (E46) har breddade skärmar.. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
Ni verkar ha full koll på vad som skiljer rent uptiskt på ///M3:an och övriga stylade 3-serier. Det är ingen som har tänkt helt och fullt på ljudstyling då. Kan ju höra skillnad på en 4:a som försöker härma en 6:a på 3.2L. Sedan tycker jag att det borde vara möjligt att höra skillnad på en 325:a och en ///M3:a som drar iväg ... Nya M3:an kan man nästan glömma att styla sig till, åtminstone blir det *extremt* jobbigt. Speglarna har helt andra ledningsdragning (för att man inte skall kunna trycka dit dom på ej ///M3, huven är *helt* annorlunda, andra skärningar vid framljus, bredare skärmkanter o.s.v. |
|
318 iS M3 |
Min sportavgas låte mycket grymmare än vad 325:an gör mest på tomgång och hastigheter över 100 Km/h. "Kör BMW Så åldras du inte" |
| De e sant E36 M3 är exakt likadana som småbrödrarna men E46 M3 har betydligt bredare skärmkanter o 318 is killen framspoilern är jättelätt att plocka av Den har kanske inte kommit på ordentligt om den varit av innan | |
| 318 iS M3 >>> Haha ja den kanske låter bättre än många 325:or men den går ju knappast bättre som du skrev... | |
|
Det är ju ganska otroligt det här med coupe o sedan, jag läste nåstans att de inte ens byggdes i samma fabriker, coupe o cab i en egen. Och det kan nog stämma eftersom det inte finns några plåt delar som passar imellan bilarna. Coupen är ju sektionerad några cm i kaross sidan mot sedanen, syns bra om man jämför avståndet från tanklock till karossvecket ovanför på resp. mod. + att A-stolpen är flyttad typ en dm bakåt på coupen. |
|
Peter bmw325 cab |
318 is M3 du kanske kör trimmat hehe.. hur kan din bil gå bättre än en 320-325:a stort ? . jag TROR att du har missuppfattat det hela. otrimmat med en 318 ifrån 0-200 så kommer man nog inte så långt gämfört med en 325:a |
|
318 is (wanna be)m3 hehe, jag undrar åxå hur din 318 kan dra en 325?? Kan nog va svårt att få upp en 1,8 i samma häst antal som 325 om man inte trycker i en kompressor/turbo lr nåt... Kanske den drar en 320, om jag inte mins fel så har ni lika många hästar dvs: 159, stämmer? ---- ♫ Mitt hjärta kan gå i tu, men min BMW kan gå i tusen bitar ♫ |
|
|
Ajälv kör man ju M3 utan några som helst märken på karossen som avslöjar detta. Är väl både bra och dåligt. Jag tycker det är ganska kul när man får höra typ; "Den där stylade 325:an går jävligt bra".. =) Vad förvånade dom blir når huven åker upp och det står BMW M POWER under huven. Alltid lika roligt.... =) Själv förstår jag inte varför man ens försöker göra en M3 kopia av en 318 t.ex, är ju bara löjligt. Okej att man kan sätta på speglarna eller kjolarna osv. men gå in för att ha allt? Ne, lägg ner! ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
|
Det är väl helt OK att sätta på M-optik på en 318, men skippa M3 listerna och bakemblet. Robban: Jag skulle nog höra om det var en M3 eller 325 Mvh, /Wille Länk |
|
|
WilleW: Givetvis hör man att det är en M3.... Men det är bra ironiskt när det kommer fram folk som tror att det är en 325 med sportavgas bara för att en M3 "har ju ingen råd att äga". SÅ då blir man wannabe direkt där. Men givetvis hör man att det är en M3. ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
|
Är det inte förbjudet att ha ett M3 emblem (menar M3 och inte bara M) bak på en bil som inte är en M3?? Det kan vara svårt att höra skillnad om det sitter ett sportavgassystem och man hör den i fart, men om den står still och man bara försöker höra motorn så går det någ att höra skillnad. ---- ♫ Mitt hjärta kan gå i tu, men min BMW kan gå i tusen bitar ♫ |
|
|
Jag kan garantera dig att jag hör om det är en M3 eller en 325'a, kanske inte om jag möter bilen på en motorväg:) men om jag hör motorn varva i någon sekund så går det inte att ta miste på en m3 motor. /Wille Länk |
|
|
Jag är helt förälskad i det där härliga metalliska motorljudet i M3:an...och gurglet på låga varv...hur kan man inte älska det? (längtar till 17.00, när man får köra hemmåt...) :-)) |
|
|
Visst är det trevligt ! Själv får jag lyssna på Roslagsbanan när det är dags att åka hem :( /Wille Länk |
|
| Det är okej att dekaltrimma en bil som tex 318i som är så ofantligt slöare än en M3, det är ju faktiskt riktigt roligt, särskilt om det bara är ett utblås! | |
|
Men det är inte OK att säga att en 318i går som / låter som en M3.... |
|
| mosse: Nä, för då ljuger man litegrann :) | |
|
Håller med Mosse det ljudet är så skönt undrar var det kommer ifrån. Ett tips är att fälla baksätena för att höra det ännu mer av det ;) |
|
| 318 iS M3: Var det inte din bil som stod krockade i kramfors då??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.