AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.559

Z3 M Coupé färg?

Sida 2 av 2
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
zodiaken: Det är nog inte tillgången av däck man (läs: eFx) oroar sig för, snarare nya kulor i plånboken... ;)

roadZter
Ja det är ett återkommande problem det där :)

eF
900
eFx
520d Touring -09
Apropå färg, vem köper en vit bil? Speciellt en ny?? Inget fel på färgen vit, men det bara måste vara så otroligt opraktiskt och svårsålt..

/eFx
Hade jag haft pengar så jag inte hade behövt bry mig om andrahandsvärde så hade jag köpt en vit M Coupé och lackat med motorsportflaggan samt rivit ur all inredning och satt i bur m.m. *mmmm*

Vit är ju en klassisk motorsportfärg och otroligt poppis i staterna.
eF
900
eFx
520d Touring -09
Helt rätt, men ärligt talat, hade man haft pengar för det hade jag nog ändå inte sattsat på vitt..? =)

/eFx
Färg går inte att disskutera. Alla har ju rätt till sin smak. Att man se bör tänka lite på andrahandsvärdet är en annan sak.

Sen är jag nog lite udda när det gäller färg =)

Men imolaröd tycker jag är en skitläcker färg på Z3 Coupé.
Här har du alla färger till M Coupen.

www.zroadster.net/tim/index.html

"Klicka" på Tim´s Z Color Gallery

// Doggeli

(Oo=oO)
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Ja, eller ännu enklare - klicka på denna länken:
Länk
Observera att färgerna gäller både roadstern och coupén, vet dock inte om det är någon skillnad när det gäller färgerna för dessa två modeller...

roadZter
eF
900
eFx
520d Touring -09
Precis vad jag letade efter, tack doggeli!

/eFx
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
efx: Såg den maskingröna bara i Lopezläcker vinkel
dvs bakdelen :))

MVH
Hasso
eF
900
eFx
520d Touring -09
"Lopezläcker vinkel".. muahaha.. det var ett uttryck som hette duga! :D

/eFx
Mr Hamann
Hittade den här gamla tråden så i stället för att göra en ny så ställer jag min fråga här:

Vad använder BMW för färgfabrikat? Är det månne Glassurit? Jag har en estorilblå M-Coupe som ska få några förskönande stylingdelar som ska lackeras. Någon som vet?

// Mr Hamann
Mr Hamann
Ingen här som vet vad BMW använder för färgfabrikat???

// Mr Hamann
Mr Hamann
Trodde inte att det skulle vara så omöjligt att få veta vad BMW använder för färg??? Är det ingen som förskönat sin bil med någon spoilerdel eller så som lackat den själv eller fått den lackad? Om ni fått den lackad, vad har de använt för färgfabrikat?

// Mr Hamann
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Man lämnar väl ändå delen till en lackare, berättar färgkod, åsså... blir det bra. Har funkat väldans bra på mina BMW:ar. Om det nu skulle spela någon roll vilka färgkomponentsfabrikat *puh* så får du nog kontakta BMW, dom berättar nog mer än gärna.
Mr Hamann
OKI, ska kolla det.

// Mr Hamann
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.