AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.561

Z3 M Coupé färg?

Sida 1 av 2
eF
900
eFx
520d Touring -09
Tjena,

jag har funderingar på en Z3 M Coupé, men jag har en liten fråga. Går det att hitta någon sådan i någon annan blåfärg än estroilblå? Antar att om man går in på BMW och köper en sprojjlans så kan man naturligtvis få vilken färg som helst.. men beg.??

/eFx
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
eFx: Det skulle vara om du hittade en M-coupé med individual-lack, men det är nog ganska långsökt. Estorilblå är dock grymt snygg både på coupén och på roadstern, men det är ju en smaksak...

roadZter
eF
900
eFx
520d Touring -09
Danne, det var det jag misstänkte.. :/ Har egentligen inget emot estroilblå, sålänge dom är välvådade.

/eFx
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
eFx: Måste den vara blå? M-coupén finns ju även i svart, silver, grön, röd och vit... Det finns en forumanvändare (T()()L?) som har en röd M-coupe, såg den på bild för ett tag sedan - snyggare än vad jag hade förväntat mig faktiskt!

roadZter
Dr
152
Dr_Johan
Z3 M-Coupé
Kan intyga att cosmosvart-metallic inte är fy skam =) (egen erfarenhet)
Jag har sett EN Avus-blå M Coupé. Antagligen var det väl Individual-färg...
eF
900
eFx
520d Touring -09
Hehe, den _måste_ inte vara blå, men personligen tycker jag det vore bra.

/eFx
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
eFx: Om du nu fritt fick välja, vad för nyans skulle det då bli? =)

roadZter
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Jag tänkte att min nästa BMW ska bli en M3 3,0 och lurar lite på vilken färg jag skulle välja...Fanns dom i blanksvart? (alltså icke-metallic) Hur är Cosmosvart i jämförelse med Diamantsvart metallic...?

Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna
eF
900
eFx
520d Touring -09
Danne, jag skulle vilja ha den i avusblåmetallic (eller någon liknande djup blå färg).

/eFx
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
eFx: Har du gott om stålar så finns det ju billackeringsfirmor... ;)

roadZter
Petri
Diamantsvart är lite gråare än cosmossvart som har lite blått i sig istället. Cosmos ser svartare ut än diamant är mina erfarenheter.
Har aldrig sett en solid svart M3.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Har sett en (ASEA-maskingrön?) Z3M i Örebro.
enligt min uppfattning så förstörde färgen resten av en mycktet fin bil.Usch!! man blir ledsen i ögat av ett
sådant färgval av BMW.(eller kanske nån indvidualfärg?)

MVH
Hasso
eF
900
eFx
520d Touring -09
Danne, hehe, jovisst finns det det, risken för att man får ett sådant ryck är iofs obefintligt liten :).

Hasso, var det den som det var viperränder på?

/eFx
eFx: Du tänker på den med silvriga ränder på?

Det är min kompis bil. Den är Bostongrön metallic. En klassisk bmw färg. Jag tycker gröna bilar är rätt fina så länge dem inte är för stora.

Men så kör jag ju en militärgrön bil själv med, än så länge iaf :)

Gällande M Coupé så är ju Estoril, Silver eller Steel grey snyggast. Steel gray är dock reserverat för 01/02 bilar.
eF
900
eFx
520d Touring -09
zodiak, jag tyckte jag såg en sådan till salu hos någon handlare söderut, men det behöver ju förvisso inte vara samma..?
Yepp, det var silvriga ränder på den, en mörkt grön Z3 M Coupé.
Stämmer! på Motus i Halmstad. Den var ute för försäljning men nu ska den trimmas istället.

Det skrapar dock i lite med 285 bak på den :)
eF
900
eFx
520d Touring -09
Haha.. 285.. veeerkligt.. :)

/eFx
Faktum är att upp till 275 bak är inga problem.
eF
900
eFx
520d Touring -09
Nej, inte förrens man kommer på sig själv att återigen köpa nya bakdäck (det 3e paret för året.....) :)

/eFx
Det finns ju alltid nya hos däckgubben så det behöver man ju inte oroa sig för :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.