|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Undrar hur många miljoner N47 motorer det rullar därute. Sedan hur många dokumenterade fall finns med motorhaveri? | |
|
Ang länken, jag hade för mig att N47 även satt i 2013 F31/30 318D, eller har jag fel? |
|
| Yes! Sitter N47N motor i dom. | |
| Suck.. Hade ju planer på ngn billig pendlarbil för under 200k, känns som om det är kört att hitta en Bmw diesel som inte har dålig konstruktion om man inte vill köpa nytt.. | |
|
du behöver inte vara rädd för något om du håller dig från 2011 och framåt de flesta fallen av rasad motor på grund av kedja är innan 2010 års modell |
|
| tillverknings datum eller årsmodell? kollar på en 2011 men tillverkningsdatum är nov 2010. | |
| Brorsan har en 2011 och har tyvärr missljud från kedjan liksom jag med min -09. Tyvärr e det vanligt med sträckt kedja/kedjor på 07-09. Har lyssnat på många N47 motorer o tyvärr har Väldigt många ett släpande ljud från kedjan/orna. Har inte lyssnat på någon annan N47N motor förutom brorsans. Så har inte mycket o komma med där. Det viktiga e att det inte rasslar ordentligt. Självfallet helst inget missljud alls förutom lite monotont kedjeljud. | |
| Hittade denna länk där det står att BMW tar på sig detta problem. Så man får ju hoppas det är sant då. Länk | |
| Hur är det med n43 motorerna.. Tar bmw det också? | |
| Nja tveksamt! Var och snackade med min BMW handlare idag och de sa att de tar inte på sig detta på nån motor utan det är endast goodwill om man har tur och har skött serviceboken bra. Var på Mbilar Västerås | |
|
Min blev åtgärdad på Holmgrens i Jönköping innan årskiftet. Min är importerad och dom tog in den. Hörde att efter årskiftet så åtgärdar dom bara bilar som är servade på BMW verkstäder eller liknande. Det är vad jag har hört men vet inte säkert. Iko |
|
|
Faan att de e såna här problem . Vågar fan inte köpa den 320d 2011 jag tänkte . Jävligt fin bil annars. När maskinskadeförsäkringen går ut lär dessa bilar sjunka som stenar i värde. |
|
|
Maskinskadeförsäkringen har gått ut på dom flesta nu. Tycker inte det märks på prisbilden. Våran 2011 har inga missljud ännu efter 7000 mil så jag känner mig ganska lugn. Byter dock olja varje år. Trevlig helg Peppe |
|
|
Det är givetvis tragiskt för de som drabbas men det är långt ifrån alla motorer som är berörda. Jag har kollat upp min och den är inte aktuellt för en aktion, har inga missljud heller relaterat till detta. Min har gått 31 500 mil nu. //Stenback |
|
| Har kollat min också. Var inte aktuell för aktion. Men lik förbannat har man missljud kommer inte ge mig. BMW ska byta skiten utan kostnad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.