|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ta och gå in på, sök inlägg! Skriv "518 bensin", så får du en del träffar. Har du kollat under tanken, om det är läckage där, samt tittat på slangarna (3 cm långa) vilka ansluter till fuelrail. Skulle luktat kraftigt av bensin, om du har en förbrukning på 1,5 liter milen. Ska ligga på ca 0,8 liter milen, vid normal körning. Går tempen upp till normalt? Lamdasond (mäta den? sök inlägg). Mvh Kalopps |
|
|
Har du bytt luftbälgen? Tjuvluft Mvh Kalopps |
|
| Nej luftbälgen är kvar men läste om den drar tjuvis borde den ge mindre.bensin? Eller är jag ute och cyklar, ska kolla läckage osv | |
|
Lambdasonden kan få tuppjuck. Lmm ger fel värde. Hade börjat med att byta bälgen då den är trasig. Mvh Kalopps |
|
|
Kan även bero på, tempgivare till styrboxen. Sitter under insuget. Lycka till ! Mvh kalopps |
|
| Kan tillägga att tempen verkligen inte går upp snabbt, eller vad är "drifttemp" va ute och körde nyss till macken och sen en runda i stan och sen hem, kanske 20min, då hade den kommit till första strecket? Ska jag då byta termostat? Isåfall till vilken öppningstemp? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.