|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Min bil är byggd 2007-03-15 :/ Det känns väldigt fel av företaget som säljer kabeln i den sista av mina länkar, att sätta en och samma tidsgräns för så många olika modeller. En e61 från 07 eller början av 08 börde ha precis samma moduler och program? Tror ändå att jag kommer beställa en kabel och testa:) Mvh. Richard |
|
|
olaO. Den funkar inte med 64 bitars operativsystem, och det beskriver också säljaren. Installera det på t e x ett 32 bitars XP. För mig fungerar det klockrent. DIS programmet är helt fantastikt för hemmapulare :-) //Stefux |
|
|
Stefux, du har helt rätt med att det det står endast 32 bitars. Jag såg det också. Alla de diagnosprogram jag har sen tidigare går också de endast på 32-bit så jag har kört "Windows Virtual XP" på min 64-bitars W7 Professional, en 32-bitars virtuell maskin som är gratis från Microsoft. Men att köra WM-ware på en redan virtuell gick inte bra. Jag tror jag har en gammal XP-dator någonstans, ska prova på den. Fast jag tycker det är lite mycket installation och trixande för min smak. |
|
|
Visst en hel del trilskande och installarerande. Jag tog en gammal laptop och gjorde en hel ny installation av XP, samt installerade dom medföljda programvarorna. Det tog några timmar. Men det jag menar är att nu har man en mjukvara som slår dom flesta verkstäders och andra diagnostikprogram men råge. Jag slipper nu lägga ut ca 700--1000 kr varje gång det behövs en diagnostik, eller släcka felkoder. Får även en komplett beskrivning med olika lösningar på hur man åtgärdar uppkomna felkoder. Som du ser så är jag helnöjd med mjukvaran :-) Och den tid det tog för installationen är det värt. Man gör det bara en gång. Ett tips, följ video guiderna. //Stefux |
|
| Stefux, håller på just nu med en XP installation på en annan laptop! Har du använt programvarorna någonting för kodning? | |
| Pratar ni om NCS? Nån som ligger på nåt roligt kodningstips till e60?? (har ej LM2 eller FRM) Har lyckats få fram digital hastighetsmätare än så länge bara.. Men man vill bara ha mer kan ja lova :) | |
| Finns de många "onödiga" funktioner man kan aktivera? Som f-tar skrev, digital hastighetsmätare. Är den i idriven då eller? | |
|
Nä den är i kombiinstrumentet. På BC knappen kan man bläddra fram digitalt om man kodat den, ganska användbar faktiskt. På nyare (-07 - -10) Har man LM2 och FRM (riktigt användbara moduler) som man kan aktivera riktigt grymma ljusfunktioner som inte är standard. |
|
|
Hej. Jag köpte den lilla blå 249:- till min E46 o funka klockrent. App finns o lassa ner gratis. Länk |
|
|
olaO: Jag har kikat run lite i Progman, men har inte haft modet att koda om något.... ännu :-) Har koncentrat mig på DIS. F-tar: Vi pratar om: Länk //Stefux |
|
| Aha en så har ja ju :P Kör däremot inte DIS. Inpa ncs tool32 och ncsdummy mest. | |
|
Hej! Är ny här på forumet och tänkte fråga er kunniga! Länken som Stefux länkade till här på slutet, är en kabel som jag tänkt köpa till min BMW 525IA E60 -04, för att kunna läsa/radera felkoder för det mesta, men även kunna programmera lite själv. Är det så pass att man kan programmera in själva AUX menyn själv osv? Uppdatera Idriven och lite såna saker? Sen min sista fråga och den viktigaste egentligen.. Jag har köpt en ny bärbar dator som anländer inom snar framtid, som använder sig av Windows 8.. Kan man köra denna kabel och program med Windows 8, eller är Windows 7 max? Någon som provat? Tack på förhand! :) Mvh Niicce |
|
| Är det någon som vet om det finns någon ODB till en E61:a modell 08 tillverkad 0710. letat i denna djungel men blir inte klokare. | |
|
Bmw scanner hsr jag hört bra om, men funkar det stt programmera idriven osv med den eller är det bara läsa/släcka felkoder? den andra såg lite mer avancerad ut. Använder man alla program, och vad gör man med alla? :p Säger som gklav99.. det är en djungel det här! |
|
| Okay tack. Men det verkar som om den sista länken är den som fungerar för modell 2008 eller har jag fel. Den första olaO verkar vara fram till 2006 skulle helst köpa den eftersom du rekommenderar den. | |
|
hej har en fråga är ny här har en Bmw 523 e 60 modell 2005 år modell Airbag lampan har börjat lysa vet nån bra typs dom på vag vill ha 1500 hundra för undersökning finns det nån som är duktig och vet hur man kan släcka den är tak sam för svar Med vänlig hälsning /Ajdin |
|
|
Hej! har lite strul med programet som olaO rekar och där den klarar Windows 64-bit. Lyckades få igång Inpa vid ett tillfälle och läste ut lite felkoder på Tyska! När jag försöker med DIS så säger den hela tiden "no enabled adapter with IP 192.168.68. found" när jag trycker på " Run enligt instruktion" Är det fler som haft samma strul eller är det bäst att fixa en gammal dator med äldre programvara!? |
|
|
Hej Snacken. Vilken version av windows kör du? XP, 7 eller 8? Är inte helt insatt i ämnet, men tror du måste köra med ett program som heter VMware för nyare Windows versioner när man använder DIS. Har du Windows 8 så måste du ha en speciell uppdatering av VMware för att det ska funka. tror jag har den installationen för windows 8 kvar på min dator, om du behöver den. hoppas det hjälpte liiite iallafall! ;) |
|
|
VMWare har en gratis version som man kan ladda ner här: Länk Det borde även gå att konvertera mellan VMWare formatet och Windows egna variant så att man kan köra den direkt i Windows 8 (Hyper-V Länk. Fördelen med dessa lösningar är att man kan ha en modernare dator och sedan installera en äldre Windows för just dessa udda behoven. Beställde själv manickerna som olaO tipsade om. Leverans närmare sommaren. |
|
|
Niicce Jag har Windows 7 och kör WMvare men får inte till det! Misstänker nåt med comportar kanske! Suttit hela dagen igår och fick till Inpa men inte DIS. Skulle det funka bättre om man använder en blåtandsdongel? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.