|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Glömde nog nämna att jag har en E70 så ingen skugga över dig... :) | |
|
Hej, Är intresserad av en sån kabel från ebay men undrar om program följer med och vad det är för språk. Behöver man ha någon speciell dator till detta? Mvh Lejf |
|
|
@bbeka: det står säkert om program följer med eller inte, står det inte så följer det inte med. På eBay får du inget som inte står i beskrivningen eller bilden, det är alltid "what you see is what you get" :-) Språk borde vara engelska och förhoppningsvis inte kinesiska :-D |
|
|
Hej, Mgorgis det stog inget om program så det följer säkert inte med. Vet du var man kan köpa program ? |
|
| Det är lättare om du söker själv än att jag pekar ut ngt som kanske inte funkar för din bil. I eBay skriv några sökord som BMW OBD diagnostic och t.ex. E61 (om du har sån bil) o du får massa träffar sen kan du välja själv vilket du vill ha. Länken jag la här har alla programmen men den är för E60, E61 men inte alla modeller. | |
|
Jag har kört BMW-scanner som är väldigt enkelt och grafiskt. Genererar också automatiskt en textfil med all info inkl miltal på modulerna. Perfekt om man är och kollar på en bil. Interfacet finns på ebay för en spottstyver och originalprogramvaran laddas ned gratis från PA-softs hemsida. Jag köpte denna för att göra programmeringar i bilen då det bara är att bocka i till skillnad mot NCS-experten tool som man måste trixa med textsträngar och mycket lätt kan klanta till det. Se nedan länk: Länk |
|
|
står längst ner The package will include: - 2 x DVD's with DIS v57 & TIS, SSS v32, INPA Ediabas, NCSExpert 3.1.0, Carsoft 6.1 - 1 x USB interface |
|
| Skulle man tex använda en sån för att programmera om så att bilen inte varnar för dragkroks-elsystemet? Jag har nämligen plockat bort min dragkrok. | |
| huntelaar, det skulle gå utmärkt att göra med BMW-scanner. | |
| 1900 dollar lät lite saftigt tycker jag. | |
| huntelaar, hårdvaran köper man på eBay för 3-400. Sen laddar man ner programvaran från PA-soft gratis. | |
|
Så vilket program rekommenderas till en e61, Inpa eller BMW scanner? Eller ska man ha båda? Mvh. Richard |
|
|
richo, beror lite på vad man ska ha det till. INPA är väldigt bra för live data och koll av switchar etc. BMW-scanner är bra för programmering och väldigt enkelt att köra en fullständig diagnos med. I mitt fall som kör e39 så har jag använt båda. Så jag röstar för båda! Inga dyra prylar men väldigt roliga att hålla på med. BMW-scanner är plug&play medans jag fick trixa en del innan jag fick igång INPA. Jag hade lite svårt att hitta hårdvara till den version av BMW-scanner som man ska ha till e60/61 nu när jag tittade men jag hittade denna till ett vettigt pris: Länk |
|
| Så då är de en sån jag ska ha? | |
| Ja om det är en e60 du har. | |
|
olaO: tack för svar. Vilken skulle du/ni andra rekommendera av dessa tre kablar? Länk Länk Länk Jag har hört att Inpa är bra om man har smg som jag har, funkar BMW scanner lika bra till SMG växellådan? Om jag måste välja ett system, Inpa eller BMW scanner vilket rekommenderas? Mvh. Richard |
|
| Den sista länken solklart, den är ju mest komplett med programvaror. Bara din bil är tillverkad före 03/2007 (eller är det t.o.m?) så blir det bra. Ska själv beställa en och testa för skojs skull. | |
|
Bara det att programmen är förinstallerade på en vmware-image och det kan vara lurigt att få till anslutningen till dongeln. Ett tips är att ha en helt ren laptop att köra från. Även då kan det vara krångligt. ///BMW - Was sonst! |
|
| Jag har den adapter som kommer från Kjell & co. Jag har använt den i en äldre dator (win98) med usb-stöd, skälet till att jag använt en äldre dator är att den Carsoft variant jag har är avsedd för Win 95/98. Carsoft kan inte få kontakt med adaptern via usb-porten, de minimala/begränsade gratisprogram som följde med fungerar. Är det någon adapter som man vet fungerar i den här kombinationen? (Det går ju även att använda serieporten). | |
| CWM, har du en dator med seriell port så har jag ett interface till dig. Jag skickar PowerPost. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.