|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej. Är det någon som provat denna (och fått det att fungera)??: Länk Har köpt denna till min E61 -04 men får inte igång den alls till min bil? Har provar bl.a carsoft,INPA,NCSExpert men inget av dem får någon kontakt med bilen. / Rich | |
| Interfacet du köpt är ett generiskt interface som, ihop med ett generiskt program, kan läsa generiska felkoder på motor, avgas och abs. Vill du ha en kabel för INPA och andra BMW-specifika program får du söka vidare. Jag kör på Länk för bilar upp till 2008. Där skickar de också med INPA, NCS Expert osv. | |
|
Hej lus, köpte samma kabel för 3 månader sen men cd var bruten. De skulle skicka ny cd till mig men hände aldrig. Var kan man få tag i en sån skiva?Tack för alla svar. IL |
|
| Jag kan lägga upp den om du vill. | |
|
Tänkte att den har ju stöd för alla CAN-bus protokoll och borde därför fungera till detta. Men ni menar alltså att den inte gör det? |
|
|
Lus: Upp till 2008? Det står ju att kabeln är för bilar från 3/2007-...det tolkar jag som att man kan köra även 09 e61 exempelvis? eller missförstod jag bara ditt inlägg? Kan du sänka arslet på en E61 -08 med din kabel? |
|
| Jag har inte fått den att funka på nyare BMW, men det borde gå med en K-Line-adapter. Finns extremt lite info om detta på nätet tyvärr. | |
|
Det vill jag gärna tack lus. |
|
| Rätt adress i "Path"? Rätt port? ändrat port i "obd.ini" också? Lagt obd.ini i windows C:? :) | |
| Drivrutiner till usb n ? | |
| IL: du har PowerPost | |
|
F-Tar : Ja,ja och ja. Fick (nästan) kabeln att fungera med något tråkigt gratisprogram som följde med kabeln. Men all info jag fick ut ur den var varvtal och batterispänning. Ska prova lite till i helgen men får jag inte igång den så ska jag se om jag får lämna tillbaka den. (kjell&co brukar vara ganska generösa när det gäller sådant...) Men som sagt, jag vet ju inte om det är datorn(eller rättare sagt, mig) det är fel på eller om jag helt enkelt har fel kabel. Det var därför jag ville veta om det är någon där ute som fått det att fungera med en Kjell&Co kabel. ...annars så får jag väl prova att beställa en ifrån dx.com. Det är ju så löjligt billigt att man har råd att chansa även om man inte får det att fungera. BMW i stan ville ha 2000:- PLUS moms för att göra jobbet. De påstod dessutom att jag skulle behöva uppdatera hela bilen för att få AUX-stöd. DET kan väl ändå inte stämma? / Richy rich |
|
|
Nä det behöver du inte så länge du har en ledig utgång att aktivera. Jag har inte fått igång mina program heller pga den fär jävla kabeln.. Jag får inte ens igång "ignition" och "battery" på inpa.. Höll på hela helgen, amerikanera säger ja ska testa att byta kabel eftersom inställningarna e rätt. Men tyvärr så skiter ja inte obd2 kablar med usb :P Vore kung om man fick testa så man vet ifall kabeln e defekt eller inte. |
|
|
Tack lus det var snällt. En till fråga här. Ska man ha nån speciell typ av dator, (32-64 bittar,xp-windov) för att installera programet? Är inte så bra på datorer. IL |
|
| Det enda programmet som inte går att köra med 64bit är ncs expert. Ska du inte använda det så kvittar det. | |
|
Tack F-tar. Jag vill bara läsa felkoder. IL |
|
| Betala tusen spänn för att läsa felkoder? varför inte köpa från eBay för ca 200 spänn o du kan göra ALLT som BMW själva kan göra med bilen!? | |
| mgorgis: Intressant! Gärna lite länkar. | |
|
T.ex. den här: Länk |
|
| Ok E70 täcks inte in... :( | |
| Aha! sorry, såg inte att du har en E70 men min magkänsla säger att det borde finnas för mindre än 1000kr | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.