|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Passar fälgar från 3-serien (330i) till 1-serien? | |
| Vilken 3 serie och 1 serie pratar du om? | |
| 330ci och 118i | |
|
hehe... vilken modellgeneration? E46 OCH E87? /Jonas |
|
|
E90 fälgar passar på F20 iaf. |
|
| E46 och E8X lär passa ihop har jag för mig, likaså Z-serien. | |
| E81 har mycket högre ET i bak än E87. | |
|
Lus: Högre? Jag har et49 bak på min E87... är rätt säker på att det är samma på E81...? /Jonas |
|
| Och jag har 52 i bak och 49 i fram, så "mycket" var fel, men dock skillnad. Tror det skiljer mot E82 med. | |
|
Ursäkta mig. Jag har en E46 och jag har tänkt köpa en E87. |
|
|
Lus: Om man har 8,5 tums bakfälgar på E87 är ET52 (jag har 8tums) Pelle: E46 fälgar passar bra på E87, de har i stort sett samma ET, däcken passar också. /Jonas |
|
| Sweet, my bad då :) | |
| Jag har en E87 som det sitter standard E46 16" ellipsoid-stil 46 fälgar med vinterdäck på. Dom passar "ET-mässigt" men snyggt är det inte. Skall bytas snarast. Jag har även M68 17" som jag skall prova sätta på till våren. Dessa tror jag iofs att det kommer se helt ok ut. Annars är det bäst harmoni med dom fälgarna som det är tänkt att vara. | |
|
Kris: tråkiga fälgar... om jag minns rätt har du väl tidigare ägt snygga M-dubbeleker 208or :) /Jonas |
|
| hrm... nu är det 130 "light" som gäller men ett m-chassie är på g och 17" så duger just nu iallafall! | |
|
De va tusan va denna tråd blev mycket annat än det jag frågade efter. Tycker att jag fått svar på min fråga iaf. Vinterhjulen från E46:an kommer att passa på den tilltänkta E87:an åt frugan. |
|
|
Kris: oja... tycker 130in rullar skönare nu på 17tums vinterdäck... Tror inte att 18-tummarna gör nåt för väghållningen... men fint är det :) /Jonas |
|
|
Pelle1: Japp! |
|
|
Lånar tråden en kortis.. Funkar 18" fälgar med ET 37 fram (235 breda) och ET 34 bak (255 breda) på en E81? Vilken modell är ET-måttet till egentligen? |
|
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
18" fälgar med ET 37 fram (235 breda) och ET 34 bak (255 breda) låter som E9X fälgar, har i alla fall dessa mått på mina fälgar till sommardäcken på 320d E91. Provade att montera dessa på min 120d E87 men det vart för mycket breddning utåt för att se bra ut. |
| Ah, tack för snabbt svar! Då kanske de passar på min E91 LCI istället? =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.