|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Ny här på forumet och ny gällande bilar fick mitt körkort nyligen och har bestämt mig för att inte lyssna på alla andra och faktiskt köpa den bil jag tycker ser vettigast ut, dvs oftast lite dyrare/nyare bilar. Har läst ett x antal timmar här på forumet och har fastnat för 325D eller 320D dock Coupe varianten och om jag förstått detta rätt heter karossen E92. Det som lockar mig just till detta motorval är den oslagbara förbrukningen som BMW lyckats relativt bra med om jag förstått detta rätt. och 200+hk plus/minus räcker gått och väl för mig. Mina krav på bilen är följande: -2008. -M-paket. -Comfort paket (inte ett måste) -Navi -Bluetooth (inte ett måste) -Skinnklädsel alla färger utom SVART. -Under 8000 mil. -Manuell. -Ett vettigt ljudsystem. -Alpinvit eller M-blå. (Svart går också dock om det är ett kap) Nu till min fråga, tror ni jag kan hitta denna bilen för under 200 000, eller måste jag fara till Tyskland och fynda?. MVH Rookye | |
|
Skiljer försäkringen mycket mellan 325d och 320d? Det kommer ju bli en ganska stor post i ditt bilägande vilket som. Vad säger ditt eget blocketsökande, finns bilar som uppfyller dina kriterier till rätt pris? Att undvika svart skinn kommer nog göra att många bilar går bort, endast två exteriöra färger begränsar också. Jag tror du kommer måste ta bort några krav från din lista och flytta över dem till "vill gärna ha", för annars tappar du så många objekt. __________ Mvh Grelle |
|
| Strosat runt på blocket dag in dag ut nu ett tag, bilen jag vill ha kommer inte upp tyvärr, och gällande indredningen svart skinn känns tråkigt, men är givetvis öppen för förslag gällande den fronten. det jag mest är nyfiken på är om mina krav inte matchar min ekonomi, kanske bilen jag vill ha är mycket dyrare än 200 000? | |
|
Om bilen du vill ha inte dyker upp så är det ju problem ett, problem två är att när den bilen dyker upp är den då troligtvis för dyr. För att vi ska kunna hjälpa dig är det nog enklast om du skriver kraven separerat från önskemål. Man kan inte ha comfort-paket som krav och sen är det inte ett måste. Man förstår ju inte riktigt vad som menas då. Gör istället två listor. Det som är krav är alltså måsten, och det som du gärna vill ha är önskemål. Då kanske man kan se vilka bilar som uppfyller kraven, eventuellt också önskemålen och sen komma till slutsatsen om bilen du söker finns, och om den finns till 200kkr. __________ Mvh Grelle |
|
| Jag tror inte du hittar den bilen hos en bilhandlare för 200 tkr innan prutning. Jag köpte en 325i -09 i helgen så jag har spenderat senaste månaden att kolla på bilar. 320d ligger i ganska samma prisklass och 325d är något dyrare så jag tror du får öka din budget något om du ska nå alla de kraven du satt upp. Privat så kan du kanske hitta en bil för det priset dock. Det svåra är att få in skinn, navi och m-sport samt under 8000 mil. | |
|
Varför vill du ha diesel, kommer du att köra väldigt mycket eller vill du ha en diesel bara för att du gillar det. Jag är personligen inte förtjust i diesel och kör därför bensinare trots att jag kör ca: 100 mil i veckan. Även bensinmotorerna på BMW är väldigt snåla och har väldigt fin gång, speciellt sexorna. Jag köpte denna för drygt ett år sen för under 200k:-Länk Det är en 320 bensin som drar 0,66L/ mil BMW CS #5206 |
|
|
Nyare dieslar går det mycket mode i - så de är, i min uppfattning, överprisade. 2008 sjönk de i skatt - så visst är de då både snåla och skattebilliga. Men till vilket pris? 50-100 kSEK? För 200 lax får man ju en BMW 550i - och då börjar vi snacka muskler på riktigt! OK, kanske inte många under 8kmil, men jag har sett dem! /Grogg |
|
Verdi |
groggy, Visst kan du köpa en 550i men det kommer ju att kosta därefter även om inköpspriset känns ok. Allt är dyrare. Soppa, försäkring, service... Skiljer mer än man först tror om man börjar räkna på det. |
|
x25d är en långt trevligare motor än x25i enligt mig. Har haft båda. ------- //Lövet |
|
| ...men 335d är den trevligaste:-) | |
|
För att inte dra igång den uttjatade bensin vs dieseldebatten och för en gång skull knyta tillbaka till TS tycker jag Grelle har en bra poäng - du måste försaka en hel del på din önskelista om du skall hitta en bil öht. Jag skulle startat med att hålla både 320d och 325d som kandidater, sedan ha M-sport, skinn och Navi som krav då detta är svårt att fixa i efterhand. De andra options går alltid att ordna i efterhand. När det gäller färgerna så är mörkblått ihop med M-sport ovanligt och nästan alla alpinvita har mörk interiör då det matchar den ljusa lacken. Kan du tänka dig svart skinn och/eller spacegrå, silver eller svart ökar dina chanser att hitta rätt bil. Lycka till! |
|
|
Den här sökningen ringar in dina alternativ ganska bra. Några 325d M-sport under 200k finns inte alls Länk Däremot kan du få en 320d som stämmer in "hyffsat" Länk ------- //Lövet |
|
|
Den bommar iofs kraven på vettig ljud, Navi, blutooth och skinn. Men alcantara klädseln är trevlig, ljud kan eftermonteras och extern navi är inte hela världen, de finns idag också med blutooth. Den är ju ändå ganska nära om man är beredd på lite kompromisser. Och det måste du nog vara, eller beredd att betala mer, eller leta länge... __________ Mvh Grelle |
|
|
Jag köpte min i Juni förra året. en 325dA -09 E90 hade gått 9000mil men navi prof. den brunorangea inredningen med alu lister och sportpaket. mellan ljudpaketet. Paddlar till automaten. Lilla dieselvärmaren + fjärr. ljusblå. köptes på BMW i Karlstad (premium selected car) vilket gav billigare försäkring första halvåret och nu efter så är det ett bättre pris än om jag köpt någon annanstans. betalade med inga vinterdäck och dåliga sommardäck 205tkr. prutade ned från 239tkr. |
|
|
har idag en hyrbil då min är på service, och jag fick en 320d typ 2012 eller nåt sånt nytt. Men gisses vad jag inte är nöjd med den. mycket slöare än min, låter mer, ingen sportinredning eller nåt sånt. Men lite lull lull prylar såsom keylessgo och start & stopp och sånt :D Vill ha tillbaka min egen! :) |
|
|
Wow, giftigt forum med alla svaren! tacksam för alla svar! Hursomhelst såg inte någon "edit" knapp så kan lika gärna skriva allt här. Givetvis kan jag skippa det mesta. Let put it like this. Färg spelar ingen roll men alpinvit och blå hade vart perfekt (pojkdrömm) Navi M-paket Samt 320D eller 325D Manuell Coupe Under 8000 mil 2008. MVH Rookye |
|
| Har du funderat på att importera från Tyskland? Det är inte så vanligt med manuella dieslar som coupe. Glömde att LeMans blå är en ganska vanlig färg på M-sport bilarna, det är den som liknar de blå länkarna på detta forum, så gillar du dem har du kanske mer att välja på. | |
| Jag tar vilken blå som helst om jag skall vara helt ärlig, ja min fråga var OM jag kan hitta denna bilen i sverige eller om jag måste till tyskland o hämta den. | |
|
Eftersom du har rätt hårda krav skulle jag rekomendera dig att plocka hem en från en tysk BMW handlare. Kolla www.bmw.de "gebrauchtwagenbörse"...chanserna är större att hitta något bra där. Undvik alla importerade dieslar i Sverige som släpats direkt över gränsen av mindre handlare enbart för att säljas med vinst. Väldigt många av dessa dieslar är mätarfifflade. Fina dieslar i Tyskland är ofta minst lika dyra som hemma! Att handla direkt från en tysk BMW handlare är lika säkert som en svensk BMW handlare - minst. |
|
| Tänkte kolla me dig hur det går ? hittat ngn fin pärla än som du fastnat för? :) | |
| Tja, tyvärr så har jag inte lyckats hitta något o funderar på att sälja min kärlek till bmw o inkassera en audi. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.