|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Håller inte med dig riktigt där, men som sagt är jag en stor fan av Alpinas frontspoilers bla och dom ger ett mkt mer rått intryck än originalet tycker jag. Även turbo tilltalar mig, och det gäller ju inte alla heller....... =D My 2 cents ! =) Mvh janne |
|
|
Precis, det som skiljer är ju utvändigt spoiler, fälgar, stripsen och invändigt ratt, stolar/klädsel och andra detaljer. Visst gör det skillnad, men det är ju inte revolution direkt :-) Jag menar att funkar en färg på en alpina borde den funka på orginalet. -> förhållandet min bil till orginalet blir ungefär samma som orginalet till alpina... - turbon då :-) Och turbon syns ju inte :-P Har du kollat mer vad som gäller för "miljökonvertering"?? |
|
|
Nej, jag har inte fördjupat mig mer i det. Inväntar med spänning resultatet i regbesiktningen på 635:an som Erikjakan håller på med i Sthlm. Själv kommer jag nog att köra med en besiktningsmotor och en med stressfläkt, min gamla bil behöver ju bara besiktigas vartannat år så det borde funka. Kör jag sönder den roliga motorn kan jag ju alltid hålla bilen rullande med den andra motorn så den inte behöver bli stående. =) Mvh Janne |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Bosse! Frontplåten på Alpinan är från E12 baserade E24:an, annars passar inte Alpina frontspoilern. Kör på solid svart, den färgen passar en E24:a bäst i! Mvh Patrik |
|
Tjena Patrik Svart är aldrig fel, Men i så fall blir det någon metallic. Annars tror jag den blir för svart... Fast jag har grymt svårt att släppa gul. Mmmm, det värst som kan hända är väl att jag får låta måla om den igen om 5-6 år. Eller :-) Svårt är det i alla fall... mvh /Bosse |
|
|
Patrik: Njaee, vill jag nog säga. De sista 14 st B7 Coupéerna byggde på den faceliftade e24:an, som ju Bosse är stolt och ond ;-) ägare till. Fronten på dem ser ut precis som på de övriga facelift-e24:orna förutom att nederdelen är en betydligt djupare och uppkäftigare plog. Jag tycker dom är skitsnygga! :-) Kolla på bil #125 i länken nedan där den vänder ryggen åt italiens svaghjärtade ponny :-) Dreggel! Länk mvh Fredrik |
|
|
Finns ju att köpa original och montera på existerande spoiler: Produktnummer: 4100659 Länk Någon som gjort detta? |
|
|
Alpina mmmmmmmmmmmmmmm !!!! Me like ! =) Mvh Janne |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ok Fredrik! Men frontplåten på din kommer från en skitsunkig 80 eller 81. Kollade efter delar på den efter Ando tagit frontplåten till din bil, men där fanns inget annat att ha. Mvh Patrik |
|
Pre facelift har väl som Patrik säger samma frontplåt som 628, och dom är ju inte så vanliga. Ando var ju tvungen att köpa en hel bil för att få tag på frontplåten. Johan |
|
| Gult blir kanon! Jag är för fler gula bilar i trafiken :) | |
|
Patrik och Johan: Precis! det var en 628 den kom från. Han köpte bilen osedd och fick den uppkörd på transport till Sverige. Det enda köpkriteriet var att frontplåten skulle vara ok! :-) B7/1 Coupéerna före "facelift" har mycket riktigt den tunna frontplåten som normalt har en liten gummiläpp längst ned. Jag tycker faktiskt den är fin, bilarna blir lite spinkiga med den, men renare i formen. Patrik: Hoppas du inte tyckte jag verkade spydig för det var inte meningen. |
|
|
Var inne på BMW härom dagen och fick lite inspiraton. Tittade på ett antal varianter av grå. Mineralgrå, Sofistogrå och Singaporegrå. Alla fina nyanser av grått :-) Men jag såg också Melbourneröd, attans vilken fin röd. Nu har jag ju sagt att den inte ska bli röd... :-) Spanade även i kataloger och såg där ChampagneQuartz, sparkling brons, och frozen grey met. Den som lever får se :-D |
|
Självklart inte Fredrik! =) Pöss på sig!! Mvh Patrik |
| Ha ha ha! :-) | |
|
Hohoo, finns det några snälla BMW-ägare här. :-) Nu är jag övertalad, och vinnande färg är... |
|
| Come on !! ;-) | |
|
Melbourne ?? :-) |
|
| Så du valde Achatgrün ändå till sist! Bra val! ;-) | |
|
He he, gul som det var tänkt från början. Brukar bli bäst så. Mvh Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.