|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej Håller ju på med en egen "Overhaulin" av 6:an. Målbilden ser ut ungefär som denna bild: Länk. Får dock kommentarer över färgen gul. Ge gärna konstruktiva och seriösa färgförslag :-) | |
| Länk | |
|
Risken är väl att man hinner tröttna på den gula färgen innan bilen kommer ut från lackboxen, men det är ju min högst personliga åsikt. Gällande de andra yttre modifieringarna så skulle jag hellre lägga pengarna på att göra bilen i fint originalskick, men huvudsaken är väl att man blir nöjd själv, frågan är bara för hur länge? /Johan |
|
| Nu är den ju i ganska bra orginalskick (förutom motor). I och med motorbytet och så vill jag sätta en lite personlig prägel på den. Jag kommer naturligtvis spara stötfångare, så att om jag ångrar mig så går det att återställa :-) | |
|
Ja, då är det väl bara att köra på. Håller själv på med en 88:a och det finns ständigt utrymme för förbättringar. Jag håller mig dock till originalstuket. Är det något spoilerkit som går att köpa eller ska du tillverka själv? Johan |
|
| Gult blir fint...min åsikt. | |
|
Det är svårt att hitta snygga "kit" till e24:an, så det blir till att tillverka "själv" :-) Orginal är snyggt som f-n, och jag vet att jag är ute på tunn is som försöker förbättra det. Men friskt vågat... :-) mvh |
|
| Dakargul II (337) är ett alternativ som ligger nära :-) | |
| Ferrarigul då ? | |
|
Tror för min del att den blir riktigt snygg o även helt rätt färg !! Och det kommer från en som tycker att original är klart snyggast i vanliga fall. Kör på för tjyven. Mvh Jonas B P.s tjoa till när den fått färg, då kommer jag o kollar in pärlan. |
|
|
Ferrarigul är ett alternativ... Fast när jag sa det till mina "motarbetare" på transportstyrelsen sa de "blir den gul så avregistrerar vi den" :-) Hej Brynet Boka början av maj :-) (Jag har lite tid att vela på hehe) |
|
|
Tjena Bosse! Jag säger bara Achatgrün 177 ;-) Kolla länken så kan du se hur en B10 BiTurbo tar sig ut i Ferrarigul. Eftersom bilderna är lite Photoshoppade så är skuggorna lite brandgulare än i verkligheten, men det ger ändå en rätt bra hint om hur det kan se ut. vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
| Länken är "bara" till din bilpark :-) | |
|
Bosse! Skrolla nedåt i länken så hittar du en som kallar sig "janders 211". Han har en bild på en jäkligt rätt silverfärgad e24 "facelift" med Schnitzer-splitt, såna ska du ha! :-) vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Vilken länk??? GammalOchBlind 8-) |
|
|
Får jag byta "nick"? Till ett inspirerat av ditt? Dumhuvud och Idiot... Här är länken: Länk /Fredrik Korkad förare borde köra ful bil... |
|
|
Du är inte dum, du har bara lite otur när du tänker ;-) Det ser ju rätt ok ut, om jag får tycka :-) Lackering är bokad till början av april, så jag hinner nog att ändra mig både 1 och 7 ggr... Nu är det läggdags för VeligOchObeslutsam ;-) |
|
|
Tack, men det kändes som femtielfte gången jag glömde bifoga tänkt länk i ett mail eller foruminlägg... Tankspriddhet är tröttsam i längden... Sov gott, "Trött och Elak" ;-) |
|
|
God morgon :-) Det är inget du har patent på i alla fall! Jag brukar trösta mig med att ALLA stora genier är lite tankspridda :-P Jag gillar det gula e34:an skarpt, är ju snygg i gult. Lite rejsigt är det allt :-D Däremot gillade jag inte silver e24:an, så plåtren ut... mvh |
|
|
Hej Grymmis ! Jag är ju som sagt en av dom som är skeptisk till E24 i gult och det är inte pga att jag ogillar gult i allmänhet. B10:an som länkas till av 635csi är däremot fruktansvärt läcker i sin Ferrarigula kulör !! Nu kan jag utan tvekan bli lite påverkad av att jag fullkomligt älskar Alpinas design och modellutbud..... =) Ska bli spännande att se vad du väljer till slut. Mvh Janne |
|
|
A du Janne, Jag tycker också det ska bli spännande. Jag har fått en del förslag som är riktigt bra. Det gjorde inte saken lättare, men helt klart mer spännande :-) Men risk för att bli hängd :-) Nu skiljer ju inte Alpinas modeller sig särskillt mycket från orginalet... Så det som passar på dem borde funka på orginalet... eller??? :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.