|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Johnjohn: provade du denna bil nån gång väntar på storyn. ser att dom har den kvar på firman enl bytbil. | |
|
annars kan jag köpa Highline-godiset, hehe! zaharald |
|
|
Hej Ledsen att det inte kommit nån "story". Ni vet hur det är när man har mycket att göra med jobb osv. Ni som är intresserade kan gärna maila mig så skall ni få bilder samt den info ni efterfrågar. Mvh John mrjohn@telia.com |
|
|
Frågan är ju om det är en riktig Highline eller en 750iAL med Highline paket (som tydligen också fanns). Tydligen skall den riktiga Highlinen vara byggd i begränsad upplaga samt "numrerad" 1-? (800). Borde gå att kolla med BMW samtidigt som man kollar servicehistoriken. Lite mer finns att läsa i början på den här tråden (sen spårar den ur;( Länk Hur var skicket på den johnjohn, servicebok avgasvärden ? J*vligt nyfiken ! Mvh.Patric |
|
|
Om den har gått 30 000 mil så är risken väldigt stor att den har gått X antal mil till, jag kan sätta 100 spänn på att mätaren står på 299960km de går nämligen inte högre.. Jag har råkat ut för detta på 3 bilar... en 5-serie -90 och 735-88 750-89 jag tror att det gäller endast 87-90 men jag är inte säker |
|
Paap Reeder |
Hej! "Nu skall jag svära i kyrkan". Under den tid jag letade efter en bra 750:ia kom jag även att titta på och sitta i en äkta highline -90:a. Min synpunkt är att jag blev besviken. Jag tycker inredningen gjorde ett smäckigt intryck i främst baksätet. Verkade vara hastigt efterkonstruerat med lite träbitar här och där samt det faktum att i princip är bilen tvåsittsig bak. Det gav då definitivt inget RR- intryck. Smaken är som baken ... men jag hade inte köpt bilen. En vanlig 750 eller L ger ett mycket mera "äkta lyxigt" intryck än en highline. Luktade litet nyrikt över det hela tycker jag. Bilen gjordes heller inte i så många ex....om det nu kan bero på detta. MVH /// Paap Reeder |
|
Johnjohn: Tack för storyn och bilderna på bilen som gav mig en uppfattning om bilens skick. Peach: Mätarn stod på 30156 mil, du kan skicka hundringen till mig. skämt o sido det är många som stannat på 29960 mil. Paap reeder: Lincoln och Cadilac limos ger det intrycket också för det mesta. det verkar som hand byggt oftast blir rapligare efter ett par år. Trodde dock inte det skulle gälla Bmw. Gamla RR bilar kan bli hur risiga som helst inredning mässigt. |
|
| -87 till -89 års modell stannar på 29960 mil. 1990 och nyare har inte det problemet. | |
torparn2 |
Jag har provkört 750 IAL i kalmar... men jag skulle inte köpa den faktsikt jag var inne på det men jag har en polare som jobbar där.. och sedan läckte den olja när jag skulle provköra den.. och sedan tror jag nivåregeleringen var sönder och Ac:n var också trasig... sedan skulle den har varit lite dålig under också.. men annars är det en snygg bil... |
| Ja den bilen skulle jag inte ge över 30000 kr för. | |
|
Tjena, Nu är den till salu igen privat med handlarens bilder: Länk Jag skulle inte ge många kronor för den för den kommer bli dyyyr. Mvh John |
|
Paap Reeder |
Hej! Föreslår att Du "knackar in" chassienumret på den länk där Du kan avläsa litet data om bilen bl a när den gick av bandet. Kan vara en -89 eller tom en -88. Hittar tyvärr för tillfället inte vart jag lagt detta i min PC, men jag vet att det stämde på mina båda Bimmers. MVH /// Paap R |
|
Länk Den kanske du menar? Automat är bekvämt |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Hej på er! Min sambo köpte highlinen. Den är riktigt rolig faktiskt. / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
BMW-beroende, det verkar som den redan är till salu igen, eller? BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Jo det stämmer, min sambo har hittat en annan bil som hon vill ha och 750 som hon mest kör i stan är en smula törstig *ler* / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.