|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vitoco: Kan bara svara på hur bred djup E91 är: Djupet är ca 94cm och bredden (mellan hjulhusen) är åxå 94cm. |
|
|
Länk Se länk ovan, Teknikens värld brukar vara duktiga på att mäta upp innermåtten / bagagen i sina tester... |
|
|
Vi ska ha 2 i e91, det måste bara gå. Vill inte åka i en 5-seriepråm. Även om de är bekväma och så. Jag testade att sätta min BeSafe Izikid isofix stol fram och den går in bra på längden men med isofixinfäsyningen hamnar den så högt att jag måste luta mig för att se höger backspegel, inte så bra. Men det kanske finns isofixstolar som är lägre? Ngn som vet? Jag är 1,91 så det är inte mitt fel. Jag kan tänka mig att det är bättre med en stol som fästs med bälte. Babyskydd med isofix borde dock inte utgöra ngt siktproblem. Såklart går det inte att trycka in två emmajungavagnar, resesängar och halva garderoben, men man får prioritera. En eller två smäckra men bekväma resebarnvagnar och lagom med packning borde inte vara några problem. Ett tips på smidig resevagn (nu blir det nästan lite familjeliv.se här) är Chiccco litevay. Mycket smal ihopfälld och runt en meter lång med avtagna framhjul. Kostar också bara 1300. Det är billigare att köpa såna än att gå upp på 5-serie bara för baggagey |
|
| Ett tillägg: På f30 och f10 går det inte att få isofix fram. Däremot är avstängningsbar airbag standard, vilket det inte var på e90/e91. Jag kan tänka mig att det är för att stolarna kommer för högt och kanske till och med har orsakat olyckor. | |
|
Skillnaden mellan E61 och E91 är inte särskilt stor. Jag har haft båda med samma IziKid stol och skillnaden i användbart utrymme i framstolen (montering bak) skulle jag säga är ett par centimetrar max. Man sitter kort sagt skit i båda om man monterar en Izikid bak... ------- //Lövet |
|
| Det är oceaner av benutrymme framför besafe izikid för oss. Har vi kanske olika varianter? Vi köpte vår i somras | |
|
Jag har två st olika. En med Isofix och en utan. Den med isofix tar något mindre plats men fortfarande vill jag kalla framsätet oanvändbart. Jag hade komfortstolar i E61an. Kanske tar de lite större plats. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.