|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Någon som kör 3-serie touring modell 2009-2011 med 2 barn som använder barnstolar? Är lite smått sugen på denna modell men är tveksam till hur trång den är med barnvagn i bagaget och 2st bilstolar? Tänkte placera dessa; en i passagerarsäte framme och en bakom. | |
| Bagaget skulle jag vilja säga är tragiskt trångt, 25kg hund och en ryggsäck så är det fullt typ. | |
|
Givetvis funkar de,men här i sverige vill ju alla ha GIGANT combis,tänkte på just de när ja va i spanien ,nästan alla barnfamiljer körde ju småbilar där..... Kan rekomendera britax barnstolar då dessa tar mindre plats en tex akta graco... |
|
| Allt är relativt och beroende på vad man är van vid. Men för mig funkade två barn utmärkt i e91. | |
|
De flesta barnstolar borde väl funka, varför inte ta den säkraste? -Tihe Suryoye- |
|
|
Om man ska ha 2 stolar efter varandra, fram och bak på höger sida, så vill det till att välja noga, långt ifrån alla går in då. Det blri nog t.om. omöjligt om man ska ha 2 stolar modell 9mån-4år, men ett babyskydd fram och nästa storlek på stol bakom bör funka om man väljer smidiga modeller. Men dom där först 9 månaderna går riktigt fort... Mitt råd är nog att satsa på en större bil. /J |
|
| Klart dom flesta stolar funkar men till e90 är de optimalt med britax.....har ju själv provat och gällande säkerhet blir de inte bättre än britax! | |
|
Jag har 2 kottar på höger sida av bilen. En 1-åring i bakåtvänd "1-4-årsstol" (stol 2 i ordningen) där bak och en snart 4-åring fram i framåtvänd biltemastol modell rumpkudde med ryggstöd och nackstöd (stol 3 i ordningen). Funkar men gott om plats är det väl inte, allt är kloss i kloss s.a.s. Lite sparkar på handskfacket och lera överallt direkttransporterat från dagis får man räkna med. *muttrar* När vi köpte bilen tänkte jag först på att ha stol 2 där framme och visst gick den in bakåtvänt, men det var väldigt lite plats för benen så det gick inte. Nu är mina killar rätt stora för sin ålder båda två så det skiljer sig kanske lite, men benutrymme för barnen blir väl alltid svårt att snacka bort i E91. Glöm inte att av-aktivera airbag fram även om ditt barn sitter framåtvänt. När det gäller bagage får vi in 2 sulkys i kors och kan precis dra över överdragsgardinen i bagaget. Ska man ha med väskor så kan man lasta på förvånansvärt mycket innan man når taket där bak. :) Som rolig kuriosa kan jag meddela att vår Civic är större både interiört och i bagaget. Den är även större än Volvo V60! Det tror man inte när man ser en "liten" Civic. |
|
| Skicka mig din email eller ditt mobilnummer så kan du få en bild på hur det ser ut i kupén med allt monterat. | |
|
Verkar som det KAN gå med två barnstolar efter varandra mao:) Hade faktiskt 2 stolar i en Golf 2011, o det fungerade. Dessa bilar kanske har ung samma storlek? qsacage, skickar min e-mail till dig! |
|
|
Äh, la upp den för allmän beskådan; Länk |
|
|
Man kan ju trösta sig med att det blir mer och mer plats ju större barnen när ryggstödet försvinner på stolen där framme (+ ca 10cm). Stol #2 tar väldigt mycket plats pga stålpinnarna och infästningen och att du måste ha benutrymme till kotten. Och denna stolen bör du ha bak så att du kan fästa den undertill i den främre stolen. Har du den fram får remmarna gå under den egna stolen. Rörigt detta, men det går att reda ut. :) |
|
Verdi |
Till vardags går det säkert bra. Ska ni iväg på semester med packning till alla så blir det trångt men det går att lösa med takbox. |
|
BMW är allmänt lite svåra här, t.o.m. jämfört med Golf, eftersom bilen, kupén och sätena är ganska "laid back". Bakåtvända stolar går på tvärs med denna layout. Femserie är bättre, vi körde runt ett par år med två kids, en bakåtvänd fram och en framåtvänd på samma sida bak. Se till att skydda sätesryggen från skor bara så går det fint. Och instrumentpanelen från skav. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Vad har ni med er på era semestrar egentligen!? ;) Vi bilade till Spanien i somras med våra två barn (3 och 6) utan problem med utrymmet, varken i kupén eller bagageutrymmet och då packade jag ändå under insynskyddet bak. Dock hade vi ingen barnvagn med oss utan en enklare paraplyvagn. |
|
|
Kan hålla med till viss del, men t.ex. nu senast när vi skulle vara borta över Julen och 1 sulky, kläder, presenter osv ska med... Då blir det trångt. :) Men det GÅR. Det stör ju inte att man har en bag i mittenplatsen bak, eller lite grejer under benen på kotten fram. Och som sagt, man kan packa rätt mycket innan man når taket i bakluckan. Mer än man tror! |
|
Verdi |
Grandy, Barnvagn, resesäng, fru med halva garderoben med sig osv. Är barnen så stora att de kan sova i en vanlig säng och gå själva så är det ju lugnt. :) |
| Hur djupt samt brett är bagaget på E91 resp. F31, nån som har ett svar eller kvalificerad gissning sådär på rak arm? | |
|
Burt. BRA rutet. |
|
|
Funkar finfint om du frågar mig. Har en tvååring bakåtvänd fram och en femåring på kudde bak. Senesterpackning kräver lite extra planering, en takbox sväljer mycket men oftast klarar man sig utan. Köp inte bil efter utrymmetsbehovet vid 5% av tillfällena, det går att hyra större bil för dessa behov, alt. använda takbox. /J.I |
|
| Fast Eddie ...va mena du? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.