|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| scheisse, skrev ju det för länge sen, sorry. | |
|
Tack igen Marin! Bytte styrleder och ställde in det efter bästa förmåga. Ratten blev fortfarande lite sne men det fixas vid framvagnsinställningen inom kort. DSC lampan tänds inte länge efter 3-15 km som efter dikeskörningen. Min gissning är att även om ratten pekar lite fel har hjulen hamnat mer parallellt så att de snurrar ung lika mycket. Innan pekade vänster åt vänster när höger stod rakt fram. |
|
|
Allt är nu OK efter framvagnsinställning. Inga felkoder då framhjulen nu är parallella. :0) |
|
|
Hasso mina lampor abs asc m,m lös på min E46a 320ci 03 som jag köpte nyligen. Kopplade upp den med BMW Scanner och hade felkod på styrvinkelsensorn. Jag var nästan säker på att det var en ABS givare som spökade. Hur som helst så var jag ner till garaget nu och testade att kalibrera efter din instruktion och nu slocknade alla lampor. Det var smidigt att slippa koppla upp datorn och göra det med den. Nu blev jag glatt överraskad. " Självkalibrering av styrvinkelsensorn kan fungera i vissa fall. Start the car. Turn the steeringwheel maximum to the left then maximum to the right and then back to maximum left and then to the middle. Turn the car of, then put the ignition to mode 1. wait fore 1 minute and the turn the ignition to 0. If it dont help you my visit your dealer to use the diagnossystem to calibrate the sensor. " |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.