AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.339

2 stycken felkoder bmw e46 328 -98

Sida 2 av 2
Tittar du på bilden igen via länken tidigare, så om jag minns rätt sitter givare strax under magnetventilen nr 2 på bilden.

Min egen bil står i vinter förvaring, så jag kommer inte åt den för tillfället och dubbel kolla.

Har för mig jag fick lossa på något när jag skulle byta min. Var nog vevhus ventilations slangen som jag fick lossa uppe vid magnet ventilen.

Sen går kabeln ner under insuget, så följ den kabeln du har på för tillfället och se vart den leder.
Efter lite googlade såg jag att det är lambdasonden??

Men hur ska ja veta vilken det är av totalt mina 4 st haha eller 6 st? vet inte hur många de finns:P
Om det är lambda som du nämner så är det Lambdan på cylindrar 1-3 efter katt som den meddelar om.

Hade en otydlig bild som du kan titta på via denna länken
Länk
Den röda ringen visar var givare sitter c:a 6 cm ner under vevhus ventilationen som jag själv fick plocka av för att komma åt insex skruven.
Ofan får kolla imon på givaren.

Men lambdan??

Hur fasen ska ja veta vilken är trasig :P det finns typ 6 stycken tror jag?

Fick bilen från verkstan idag dom har svetsat avgaset undra om dom glömt ansluta en lambdasond då....
Du trycker bara ihop fästet på vevhus slangen så lossnar den. Kan behöva hjälpa den av. Den kan liksom sugs kvar, men bryt inte på plast slangen. Kan spricka lätt den där hård plasten.

Följ sen kabeln hur den är dragen under insuget, så du drar din likadant. Mest så den nya inte ligger mot motor blocket sedan och blir bränn skadad.
Du har 4:a lambdor. 2 innan katt och 2 efter.

Du får följa grenröret från cylinder 1-3 också är det lambdan efter den katten som är placerad till cylinder 1-3.
Om de inte kopplat den ser du det via bilden jag länkade till ang röd ring. Titta på bilden också ser du under mina 2 nya tändspolar en tjock svart klump. Den är till lambdan. Den andra till cylinder 4-6 är strax under staget på bilden.

Till lambdan innan katt ser du på bilden brevid fuilrailen (vänster om röd ring på bild)

Tror mer så fall att den blivit skadad kanske när de svetsat. Vet ej var de svetsat på din bil eller hur nära lambdan.

Titta så kablarna från lambdan är hela och inte blivit skadade.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.