|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag har fått rätt mycket bättre pris och rabatter på nya E-klass facelift än motsvarande BMW 5-serie. Deras businessmodeller och tillhörande businesspaket i kombo med 10% rabatt via företagarna ger väldigt mycket bil för pengarna. Känns avigt att kanske lämna BMW efter 6 år med e61 och F10, men så blir det nog. Får se om jag ångrar mig... |
|
|
janih det kommer du säkert att göra när du står där på verkstadsbesök efter besök = min erfarenhet av Mercedes... Glöm heller inte att en bils kostnad består av flera komponenter än själva inköpspriset. Du har bränslekostnad, servicekostnad (gratis 3 år BMW), försäkringskostnad och inte minst andrahandsvärdet. Jag bedömer att där slår BMW Mercedes på varje punkt. Sen det bästa av allt: i en BMW får du körglädje, ett värde som det är svårt att sätta prislapp på... Inte mycket körglädje relativt sätt i en Merca tyvärr. /Anders |
|
|
Janih. Jag resonerar som Du. Har beställt en ny E-Klass, riktigt snygg. 250D AMG paket Panoramtak & en he del utrustning utöver detta Service avtal blir på 200:-/mån Med Känsla. Sedan W212 kom så är det inte som Du beskriver ang tillförlitlighet. Jag tror tyvärr för BMW´s del satt de får komma med något riktigt bra om ett par månader annars kommer det att tappa många trogna kunder, dit jag igentligen räknar mig själv. Min fru äger en 320D 2012. |
|
|
Åter till ämnet - 550 får uppgraderingen och därmed 450 kusar plus en radikalt lägre normförbrukning. ---- BMW CS #6212 |
|
| Jag kollade också på en ny E-klass men en av delarna som avgjorde för mig var att det kryllade av beg sådana som vart hyrbilar och att man då droppat priset pga fulla hallar med ca 30-40' mot vad de normalt skall kosta beg. Det blev svårt att räkna hem det totalt med det extra tappet på andrahandsvärdet. | |
| En förhoppning jag har på faceliften är att det kommer lite nya lacker. Alla F1Xs färger har visserligen varit snygga, men synnerligen dova och lite trista. Börjar bli trött på svart, vitt och gråa nyanser. Skulle kännas fräscht med röda eller nya blåa lacker. | |
|
Nya lacker räker inte! Det måste mycket nytt & priset kan inte bli högre. Ja pratar dom inte var jag har råd med utan vad vad andra tar betalt ör motsvarande produkter. Robert J Du har så rätt Men lägger man tillAMG paket så är affären betydligt bättre än att köpa en 5 serie. Tyvärr |
|
|
vad är det som du saknar så mycket Mycketvillhamera och som du får på din E-klass? /Anders |
|
|
Med Känsla. Utseende/design på faceliftade E-klass blev det som avgjorde valet till MB´s fördel.Andra saker jag gillade & valde är Panoramatak, airbag för barnen där bak, radarbaserade skyddssystemet, prisvärd nav, paketlösningar som gjorde att det blev prisvärt. Kolla in "Becker" BMW måste se till så att det finns mera paketlösningar. Tar man E-klass mot 525D så är MB ca 20 000:- dyrare i grundutförande, specar man upp bilarna så blir BMW dyrare än MB, i tyskland så har BMW fler paket & varför dom inte har det här vet jag inte. |
|
|
Just nu kan jag tänka mig E-klass istället, jag fick knappt in cykeln i bagaget med nerfällda ryggstöd. Patetiskt i en "stor" kombi. Tyvärr ogillar jag instrument o reglage i MB. |
|
| Specarna och priser skall komma i slutet av juni enligt min handlare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.