|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag fick 5.25% ränta igår så där har ni ett riktmärke. |
|
|
Chris87: förr, ja. Idag är det volvo och 740n ersatte 240n för ett tag sen. "Bönder" eller raggare, samma sak. Dom cruisar runt med sina ölburkar på släp och är allmänt störande. Oftast yngre förmågor. Det är dagens raggarkultur. -Tihe Suryoye- |
|
| Vitoco: Jag har förmodligen blivit gammal för jag vill inte ha något m-chassi eller chassisänkning längre. Tycker att det blir väl stumt på våra dåliga vägar här. | |
| Strandsro - kan bara hålla med. Ett m-chassi i kombination med stora fälgar kan bli lite mycket för svenska vägar. | |
|
Därför väljer man det adaptiva chassit förstår ni, men den valde du ju bort... ;) -Tihe Suryoye- |
|
|
Vitoco: Det är ju inte försent än , har ju ca 2v på mig sa försäljaren men kan du övertyga mig så?. Är komforten i mjukaste läget jämförbar med utan adapt. //Strandsro |
|
| vitoco: jag får omformulera mig, raggarbil i den meningen är sådana som yngre, grabbar som gillar att modda hela bilen har. Ingen gammal Cheva alltså. Men jag förstår hur ni argumenterar. Det behövs ett omtag ang m-sportratten om så många anser den vara grym. :) | |
| clubsport: nytt riktmärke: 4,95% | |
| 5% i ränta? Det är ju nästan lika högt som för ett blanco-lån. Man lämnar väl bilen som "säkerhet" så strax under 4% är mer rimligt, dvs nånstans mitt emellan blanco och "huslån" | |
| kampanjränta för lager- och begagnade bilar på 3,95% tror jag... oklart om det är möjligt på nya bilar :/ | |
|
Allt är förhandlingsbart. Jag har själv 3.91% just nu. Försäljaren ville ha 5.95%, vi kom överens om 4.95%. Sedan dess har reporäntan sänkts några punkter. Min erfarenhet är att vissa större återförsäljare har bättre avtal med finansbolagen. Det är inte någon garanti att du per automatik får den lägre räntesatsen, men man bör alltid ifrågasätta/förhandla den saken också. Mvh/ Niclas |
|
|
krullo: På lagerbil eller beställd? Den låg på 5.95% när jag skrev på kontraktet så det gick åt rätt håll iaf.. |
|
|
Clubsport: 4,95 på ny bil utan större ansträngning, då med BMW Finans. |
|
|
Strandsro: åh fan, de va ju tur för dig då :) vad kan jag säga, skillnaden mellan sport och comfort är väldigt märkbar och jag vill påstå att i comfortläget är nog precis lika mjuk som standard chassit. Med 18 tummare såhär års och alla ojämnheter som på vägarna så har jag inte lidit en sekund med comfortläget aktivt. I sportläget är den tom styvare än med vanliga M-chasssit, men det fina är att den adaptiva biten inte bara innebär två olika lägen utan den anpassar sig konstant; kör du i komfort o gör en hastig rörelse så är den med och styvar upp för att hindra att den krängning. Kör du lugnt i sportläget över en ojämn yta så mjuknar den lite. Även ratt-feedbacken hänger ihop med dessa inställningar; lättare i comfort och tyngre i sport (observera att VSS inte har nåt med detta att göra). Finns helt enkelt bara fördelar med adaptive, du kommer inte ångra dig en sekund ;) -Tihe Suryoye- |
|
|
Sen är ju BMW finans ganska duktiga på att lägga till aviavgifter och uppläggningsavgifter. När jag jämförde i samband med mitt senaste bilköp var både räntan och avgifterna högre hos BMW. Det avgjorde saken. Banken hade lägst ränta och inga avgifter alls. Fast BMW har kanske ändrat sin avgiftspolicy numera? |
|
|
När jag köpte min förra E91 så såg jag till att förhandla bort både uppläggningsavgiften och aviavgiften. Sådan "extra ränta" har jag svårt att acceptera. Lika irriterande som ComHems "kortavgift" på 59 kr/månad... Mvh/ Niclas |
|
|
Beställde bilen i förra veckan. Hoppas på ett leveransbesked i dagarna. :-) Hur är det egentligen med leveransen? Får man ett definitivt datum direkt eller kan det ändras efter hand? |
|
| Vitoco: Jag har sportline med adapativt chassi utan m-paket. Jobbigt va? :). Kan verkligen också rekommendera det tillägget. På min gamla E36 M3'a hade jag så mycket problem med att de snodde front och kjolpaketet så vill aldrig mer ha m-paket. Inte ens ratten valde jag. Tycker bilen är väldigt snygg ändå. | |
| KrilleKill: Trevligt för dig, skitjobbigt för mig!.. eller? förklara gärna vad du syftar på ;) | |
| Vitoco: Menade mest att du förespråkar m-paket och för att slippa stötigheten så ska man välja det adaptiva chassit. Min tanke är att Strandsro ska välja adaptiva chassit men lägga pengarna på andra tillval istället för m-paket. Misstänkte det var en kombination som du inte ens tänkt på :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.