AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.173

Offert BMW 328i xDrive - vad tycker ni?

Sida 1 av 4
m4
58
m4gnus
328iA X-drive, 2013
Hej,
Tog precis in en ny offert för en ny leasingbil.

BMW 328i xDrive Sedan med advantagepaket + skinn, automat, adaptiv farthållare, drag, HiFi paket, tonade rutor, blutooth prof, park dist Fram/Bak mm.

Listpriset är 491 100 kr och mitt pris blir 418 400 kr dvs 14,8% rabatt. Rabatten kan verka lite mycket men det beror på att BMW just nu har ett erbjudande på advantagepaketet.BMW (kostar 354.700 kr mot normalt 404.600).

Nu till mina frågor:
1. Bedömer ni att man kan få ner priset ytterligare?
2. Någon som har hifi-högtalarna? hur bedömer ni deras ljud? Skall man lägga till ytterligare och köpa Harman Kardon paketet?
Tvivlar på att du kan få mer rabatt än så, det är ju trots allt ingen dum deal du fått. Det enklaste du kan göra är att kolla med fler återförsäljare ich se vilket pris du får av dem.
När det gäller Hifihögtalarna tycker jag skillnaden mot standardsystemet är litet - har själv Hifi i min X3 och så här i efterhand var de inte värda merkostnaden. Min åsikt är att antingen gå "all in" på HArman Kardon eller välja standard.
m4
58
m4gnus
328iA X-drive, 2013
Tåls att fundera på, tack för tipset!

Buspelle
Låter som en väldigt bra deal tycker jag. Tvivlar också på att det går att åstadkomma mer.
M4gnus: Jag ser att du bor i Stockholm, vilket är bra :) Det betyder sannolikt att du varit på antingen Bavaria eller Bilia, förmodligen någon av Bavaria-handlarna. Min erfarenhet av dessa är att de håller snarlika prisnivåer men servicemässigt kan det skilja en del mellan handlarna, så mitt tips är att du imorgon åker till den firma du inte varit på och tar ett snack med dem också. De frontar olika upplägg och drar av lite olika så kanske kan du spela ut någon av dem lite ;)

Sedan är ju Advantagepaketet ca 50´ rabatt och du har fått ca 5% (om jag inte räknar tokigt) utöver det så visst är det en riktigt bra rabatt. Om du sedan kan komma lägre? Ja, det tror jag nog. Kolla vilken ränta du får, de brukar starta på 5.95% och en procent ner på den är kanske inte så mycket pengar men ändå. Ner under 5% borde du kunna få ner räntan.

Lycka till!
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Fin kärra. Men beställ HK. Det är värt varenda krona...

m4
58
m4gnus
328iA X-drive, 2013
Tack för alla tips! Finns helt klart mycket kompetens på detta forum.

Hur är det med xDrive? Nu har det varit mycket snö i sthlm i vinter och man är kanske lite färgad av det. Är det värt pengarna? kör ca 2000 mil/år så det blir ju ett par tusen extra i bensin också.

Jag skulle absolut välja till X-drive på en 328. De gånger jag haft 328 som hyrbil har jag märkt att det ibland är svårt att få fäste vid accelerationer, framförallt om vägen är lite sämre. Man behöver inte gasa på så värst mycket vid regn för att antispinn/sladd går in. Med X-drive blir uppträdandet lugnare. Vissa tycker kanske att det förtar lite av körglödjen men prova båda options innan du bestämmer dig.
m4
58
m4gnus
328iA X-drive, 2013
Tog en 320d som hyrpulka i höstas och körde sthlm-gbg t/r. Generellt sätt väldigt nöjd med bilen även om den var lite orolig i styrningen i motorvägsfart.

Är det någon annan som upplevt det? Ingen fara men jag minns att jag tänkte på det.
Bl
237
BlueScreenVW
BMW I4 edrive40 -24
Mini Cooper S -16

Såld: 320d Touring -10
Såld: 430i GC -16
M4gnus: jag bytte ut mina originaldäck, som var runflat 17", långt innan de var slut just för att komma tillrätta med nervositeten/spårkänsligheten i framvagnen på min E91:a. Det blev som en helt annan bil. Betydligt tystare och mjukare gång på dålig väg samt bättre grepp vid inspirerad körning blev det också.
m4
58
m4gnus
328iA X-drive, 2013
Har ändrat min spec lite:

- Tagit bort skinnklädsel (föredrar faktiskt tyg)
+ Harman kardon ljud
+ avbländande innerbackspegel
+ helljusassistent

Om inte säljaren har missat något så blir det enligt mina kalkyler 16,1% rabatt.

Pris 404 000:-

känns som man nått botten nu. Har endast jobbat med Bavaria och Bilia i sthlm.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Finns det inte halvskinn då ?
Tyg känns inte så praktiskt om man har barn men du kanske inte har det ?
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Finns det inte halvskinn då ?
Tyg känns inte så praktiskt om man har barn men du kanske inte har det ?
m4
58
m4gnus
328iA X-drive, 2013
Är barn och djurfri i annat fall skulle skinn vara självklart :-)
Vilken line ska du ha?
m4
58
m4gnus
328iA X-drive, 2013
Sportline, inte så mycket för att jag nödvändigtvis behöver sportstolar utan för att jag tycker 18-tums dubbelekerfälgarna är vansinnigt coola.
Sport line är nog ett klokt val om man inte slänger in 20000 extra för m-paket.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Ok då förstår jag, ta då tyg om du gillar det bättre :)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Halvskinn finns dessutom bara till modern line, och då får man den beiga instrumentbrädan på köpet.

709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Grelle: Väljer man antracit klädsel till Modern line får man svart instrumentbräda (dock är nyckeln beige). Tror det bara var i början som Modern line enbart levererades med beige instrumentbräda...antar att många hade lite svårt för den detaljen varför BMW ändrade "paketet".

/J.I.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.