AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.175

Offert BMW 328i xDrive - vad tycker ni?

Sida 2 av 4
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jacky, okej. BMW har ändrat det alltså. Låter som en bra idé, förstod inte alls hur de tänkte där. Hjälpte en bekant att speca sin bil och halvskinn var förstahandsvalet men föll på den beige inredningen.

m4gnus
328iA X-drive, 2013
Skall provköra en 328a med sportstolar på onsdag. Är ganska bred om ryggen så jag hoppas att jag får plats. I annat fall får jag tänka om.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det beror ju såklart på kroppsform och exakt vad som menas med bred, men jag tycker de kan erbjuda plats för relativt breda ryggar, så länge inte all bredd sitter nere vid midjan.

m4gnus
328iA X-drive, 2013
Tror inte att det skall vara några problem men det känns som en grej man bör kolla innan man klipper till :-)
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Se till att kolla in en M-sport innan du slår till. Mycket godis där... Klädseln på stolarna är fantastiskt snygg... Ratten är erotisk snygg, särskilt med paddlar (av högsta kvalitet). Instegslisterna, fronten framförallt...
Jag hade bestämt mig för sportline innan säljaren visade mig bilder på M-sport, då ändrade jag mig på 3 sekunder...

Jag hade också övervägt M-sport. Senaste 328 jag hyrde hade M-sport och ratten är riktigt skön och alcantara/tygklädseln är en annan favorit. Det enda jag reagerade på var den smurfblåa plastlisten som "min" bil hade längs hela instrumentpanelen. Är detta specifikt för M-sport?
Kristoffer, jag vill minnas att man kan välja den listen i svart också, accentlist tror jag den heter.

/Anders
Jag har nog aldrig kört med M-Sportratten men tycker den ser lite raggaraktig ut. Har ni fler argument till att välja/inte välja en sådan? För övrigt är jag inne på Sport line och inte M-sport, dock med sportautomaten.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Något som jag ser som klart positivt med M-ratten är att den är tjockare och skönare (för mig) att hålla i. Det och att jag tycker att den är snyggare än den vanliga gör att jag hade valt den.

Kristoffer, den kommer som standard i blått på M-sport, men den går som Med känsla nämner att välja i svart också (krom och rött finns också, men inte på M-sport).
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
M-Ratt brukar gå att välja till separat, utan att ta hela M-paketet. Är det inte så på F31 också?
Skinnklädsel tycker jag är ett måste på en sådan vagn.

M-Paket skulle jag också prioritera alt. M-ratt om hela paketet är för dyrt.
M-sport ratten är ju en av fördelarna med en BMW. Har man en gång haft den så vill man inte ha någon annan ratt. Vet inte vad du kan se för "raggaraktigt" i den krullo? Raggarbilen har väl dessutom väldigt smala tunna rattar, möjligtvis även med rattmuff :-)

/Anders
haha.. nja, med risk för att göra mig ovän med alla på forumet så känns spontant sänkta bilar, tonade rutor och speciellt sportiga tillval inte som min grej :) Men jag ska absolut försöka känna på en, jag är väl för van vid mer "vanliga" rattar. Bilrattar alltså. ;)
m4
58
m4gnus
328iA X-drive, 2013
Jag har valt till M-ratten separat. Tycker den är riktigt cool!

St
31
Strandsro
320d touring -06
330xd touring -13
Jag valde oxå att uppgradera till M-sportratt i en 330xdt sportline som beställdes i dag. Valde dock bort adaptive M-chassi men tog variabel sportstyrning efter att man läst era inlägg. Tack.
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Sportstolar + svankstöd anser jag är ett måste. Framförallt svankstödet om du kör längre sträckor!

mvh
Anders
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Firren, håller helt med.

3-4kkr känns mycket för svankstöd när sportstolen kostar 6kkr, men det är ändå värt pengarna. Kör jag över 4 timmar vill jag kunna reglera svankstödet oavsett vad jag tycker om BMWs prissättning.

Firren
iX1 '23
996tt ’03
jag missade att beställa svankstödet på min nuvarande X1, högst irriterande! :-/

mvh
Anders
Visa användare
883
Vitoco
G61 530e RWD M-Sport Oxide Grey med 99% "allting på"
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
G08 iX3 Charged Plus Carbon Black 22-24
Strandsro: synd att du valde bort adaptive chassit, topp 3 av alternativen som finns. VSS ändrar "bara" rattutslaget, mer än så ger det tyvärr inte.

Krullo, dagens raggarbilar brukar väl vara minst 20 år gamla, oftast av ett svenskt märke samt stylade på det sätt du beskriver ;)

-Tihe Suryoye-
Vitoco: Jag trodde raggarbilar var gamla amerikanare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.