|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Marin, ja, fick dock uppdaterat infon nu, 530d är inte i mina ägor längre och 535d hämtar jag 1:e februari..... Har blivit några byten det senaste.... |
|
|
Har provkört E250 CDI 4-matic och mina intryck av Mercan är att det är en fin bil att åka i. Dock känns det lite som att ratta ett slagskepp. Mercan upplevs som tung och jag tycker inte att det är mycket körglädje som erbjuds. Men den ligger stabilt på motorväg. Har även lite svårt för inredningen, den känns lite plottrig och jag tycker t.ex. att mätartavlorna är svåravlästa. Är heller inte speciellt förtjust över att ha växelväljaren vid rattstången och jag tyckte under min korta provkörning att automatlådan inte är det rappaste som världen skådat. Om jag jämför med en 525Xd så tycker jag att Mercans motor känns mer isolerad och har ett trevligare motorljud. Start-stop systemet känns även betydligt smidigare än BMWs dito. Sen vet jag inte vad jag ska tycka om faceliften på Mercan, känns inte riktigt som att man får ihop designen. Om jag sedan jämför med t.ex. A6 så blir det lite svårt i och med att Audi har haft den goda smaken att behålla sina sexor. Audis diselsexa tycker jag är grymt fin att köra. Jag hade svårt att höra om det verkligen va en diesel som satt under huven. Även körmässigt tyckte Audi är i paritet med 525Xd. Nu provkörde jag en bil med vinterdäck, så intrycket blir lite svajigt. Tyckte även Audis DSG låda kunde matcha BMWs nyare automater. Dock känns Audin inte lika solid som framförallt BMW men även Merca. Och jag har även lite svårt för designen som känns lite anonym samt att en del utrustningspaket hos Audi är lite märkligt sammansatta. |
|
|
Nåt lyllo körde idag en svart RS6, nya modellen, på Sveavägen. Perfekt bil idag alltså, tisdag = mitt i veckan och mycket kramsnö. Så himla diskret smög den på men för en bilintresserad blir den direkt väldigt brutal! |
|
| Jaså är de ute redan?? Läckert.. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.