|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Min rubrik är min fråga. Har ägt många BMW bilar som jag själv har specat & jag är mycket nöjd, tidigar körde vi alltid audi men körglädjen saknade & valet var självklart efter första BMW´n. Nu måste jag beställa en ny tjänstebil & så har mercedes kommit med en riktigt snygg E-klas med amg paket. Vad gör man byta eller vänta & se vad LCI modellen har att erbjuda? | |
| Testkörning brukar vara en bra början. ;) | |
|
Håller med BlackEagle, om inte LCI'n blir så bra så tror jag att nya E-klass ligger riktigt bra till, det jag saknar på BMW'n är lite bättre bagageutrymme, med 2 barn, barnvagnar och all annan skit så behövs det mycket plats.... alternativt en större kombi än 5:an..... |
|
|
Tror man kan förvänta sig att LCI F10/F11 blir mycket lik senaste X6 faceliften. |
|
|
MB W212 har en facelift på gång runt hörnet också. (Finns gott om bilder på nätet) |
|
|
Om du vill ha en miljöbil har BMW ingen bil i sortimentet, undrar hur mycket de kommer tappa på det? E-klassen är jättesnygg utvändigt och den kommande faceliften blor nog ännu bättre. Dock är omteriören många gånger sämre, fulare och spinkigare. Vidare är de tråkiga att köra. På plussidan är utrymmena för mercan. |
|
|
Tycker E-klass är brutalsnygg framifrån, men vecket över bakhjulen är katastrof. Facelift har tagit bort det vecket, men samtidigt gjort fronten mindre spännande. Köp en A6 istället ;) |
|
|
Bilarna jag ställer mot varandra är MB W212 med facelift och F10 med kommande facelift. Pratade med min BMW säljare och han visste inget om hur den faceliftade f10 skulle se ut inte heller om det skulle bli några förändringar i bilen/utrustning. Sker det inte en kraftig uppdatering på utrustning så kommer MB w212 ta många kunder, håller med ett inlägg tidigare att interiört så är BMW modernare dock så är det exteriört som F10 behöver få lite hjälp. |
|
|
Marin A6'an är inget alternativ. Audi's A6 blev tråkig och på tok för lik föregångaren. Sen är dom inte lika roliga att köra. |
|
|
Den är bra mycket roligare att köra än f10 och w212. Jag har ägt alla 3. Design går alltid att diskutera, men inredningen är klockren. |
|
|
Marin, tror det beror på motorval, men A6 är ingen vidare rolig bil, tycker personligen inte att de lirar ens i samma liga som MB och BMW. MB må kanske ha saknat lite körkänsla, men herregud vad bra ihop skruvade de är, tycker många BMW lider av knek och knak, även mina egna efter relativt korta körsträckor. Jag skulle iaf inte under några omständigheter välja en FWD Audi.... |
|
|
Körglädje. Innan min nuvarande X5 så hade jag en E60 530D LCI och det är den roligast bil jag ägt, detta kan inte Audi leverera. Då har jag haft Audi bilar med motsvarande motorer. Det som jag tror gör en lycklig är att det är kul att köra bilen även år 3 & då är i mitt tycke 2 hjulsdrift roligare. Är det någon som har provat 525D & jämfört den med 530D, valet av motor står där. Det som talar för 525D är förmånsvärdet & som egen företagare får man betala merpriset 2 ggr vilket är irriterande. |
|
| 525d e61 är som en buss att köra. A6 C7 är rena gokarten i jämfölrelse med F10 och w212. Både Teknikens värld och AMS tycker det. | |
|
Körglädje. Innan min nuvarande X5 så hade jag en E60 530D LCI och det är den roligast bil jag ägt, detta kan inte Audi leverera. Då har jag haft Audi bilar med motsvarande motorer. Det som jag tror gör en lycklig är att det är kul att köra bilen även år 3 & då är i mitt tycke 2 hjulsdrift roligare. Är det någon som har provat 525D & jämfört den med 530D, valet av motor står där. Det som talar för 525D är förmånsvärdet & som egen företagare får man betala merpriset 2 ggr vilket är irriterande. |
|
|
>>Henke Tråkig bilpark du har ;-) |
|
|
Min 530D E60 LCI var inte som en buss. Min fråga rör F10, 525 D räcker motorn. |
|
|
Myckevillhamera: "Min fråga rör F10, 525 D räcker motorn." Detta är ju ändå en ytterst personlig fråga, som enbart du kan svara på. Frågar du en person säger den att det måste till minst en 530d, medan en annan anser att 520d räcker långt och väl. Frågar du mig tycker jag att du lika gärna kan köpa en 520d. |
|
|
Chris87. Jag vet att det är en svår/dum fråga. Vi har en 320D 2012 med aut & det saknas kraft, framförallt på motorvägen. Problemet jag har är att bilarna jag vill beställa inte finns att prova när jag ska beställa dom. Självklart så kommer ja att prova en 525D innan jag beställer men provar jag 530D så är man såld, bättre att inte veta. Om 525D är som en 520D så vet jag att jag vill ha mer kraft. |
|
| Det skiljer typ 35-40hk och 40-50Nm mellan 520d och 525d. Klart att skillnaden märks. | |
|
Iså fall skulle jag nog valt mercan,mellan de 2 bilarna. Audi ser ut som skogaholmlimpa i mitt tycke. Köra audi är som köra vilken skoda som helst. Nää audi går fet bort är mitt tycke. Har provat de mesta i audis väg. Ingen kul bil. |
|
| Ja, skillnad mellan modellerna 520d-525d-530d-535d-550d borde vara rätt markant :) Bmw 530d F11 går redan den som ett skott, har provat hehe :) En 525d är säkert starkare än en 520d på motorvägen och om du redan tyckte 320d var seg på motorvägen är nog 525d ett säkert kort :) :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.