|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Bl.a annat därför jag startade denna tråd.. Jag har lätt att förstå saker som handlar om detta därför snappar ja upp fort. (Yngre har den förmågan ;) ) Men vill inte göra misstag eller förhasta, därför frågar jag, ingen behöver ha fördomar ang mitt kunnande tycker jag. Sedan behöver man rätt grejer till de saker de man ska göra och det har jag inte, därför har jag fått svingrymma förslag av kunnigare personer här. Och de tackar ja för :) Som ja skrev tidigare som du kanske missat så köper ja en dator för 500 kr av en kompis på jobbet eller så letar ja rätt på min home edition cd sedan kör jag den igenom VMware. Det egentliga problemet här är operativsystemet, hade de inte vart för de hade ja nog redan aktiverat aux på min E60 :) |
|
|
F-Tar: Det jag skrev var inte menat som något negativt, även om det kan tolkas som det. Det var i all välmening. Att arbeta i VMware kräver en del pill, samtidigt som det ställer höga krav på din befintliga dator för att det inte ska vara alltför slött. Så jag tror det enklaste för dig är att köpa en till dator. Det absolut bästa oavsett är att ha allting installerat på en annan dator. |
|
|
Jo jag tror dig, men kanske lite väl framfusig ;) Ingen fara! Okej, jag har aldrig kunnat testa att använda det programmet än, men av vad jag förstått så verkar de inte så farligt. En ganska smart lösning när de gäller att köra operativsystem. Men jag håller med i de du säger att en prog.dator hade vart bättre. Min befintliga dator har nog inga som helst problem att köra nyare program eller program som kräver mkt. Hursomhelst så kanske ja får låna en gammal dator från jobbet för att testa den. Eller har ja en gammal hp som ja ev köper. Tack allihopa så länge för all hjälp! Nu har jag koll på läget och jag kanske återkommer om de är nåt mer.. Kanske blir de jag som få tipsa er ;) |
|
| F-Tar, du har PowerPost. | |
| Nu fungerar ncs, lånade en dator av en kollega. Nu blire att plugga lite kodning :) Tur man fick med "diy" så man har en början :) | |
|
Jag håller nu på att följa en manual för att skapa en profil för ncs, har uppdaterat "DATENS" osv. Men i ett steg på vägen så ber dom en att gå in och köra OBDsetup.exe för ediabas.. Men av någon konstig anledning så har jag ej fått med den filen.. Så vet någon vart man kan få tag på denna? Vet inte om detta e nödvändigt men som de beskriver i "DIY" så skall man göra detta. Antar att de e för att man sedan ska aktivera COM1 i portar. |
|
| Jag fick tag på en annan fil som heter ADSsetup.exe.. Någon som tycker de låter bekant eller vet ifall den går att köra istället för OBDsetup.exe? | |
| Förresten.. ADS är den gamla interface, OBD är den nya.. Ja får fortsätta leta. | |
|
Nu håller ja på å greja me bilen. Får inte ens igång usb med obd, alltså går inte ens att använda inpa. Port com1 och latency timer är satt på 1 enl instruktion. Obd.ini stämmer (com1) och är också lagt i C: Windows. Någon med tips på om de ja glömt något eftersom jag inte kan kommunicera med bilen ens? Tack för snabba svar eftersom ja står å blir lätt irreterad i garaget :p |
|
|
Här är en länk som handlar om DIS v44, väldigt lång men bitvis mkt intressant tråd. Den hjälpte mig att få igång programmet och ansluta till min bil. Länk I mitt fall köpte jag en 20pin-obd-usb kabel på Ebay och fick då med alla program och ganska utförliga instruktioner, om du vill kan jag maila instruktionen (pdf) Lycka till och ge inte upp, det är krångligt men går. Mvh Victor |
|
|
Mirvi G: Tack för peppet :D Nä faan att ja ger upp detta.. Tycker de bara e kul. Jag visste i början att vägen ska bli lång, men då e inget man lär sig över en natt. Ja kan kika på tråden där som du länkade, men manualer har ja gott om hehe :P Programmen har jag också, bara de att ja får inte igång inpaload, endast bara de vanliga inpa, genvägen. Den vägen ska man inte gå tydligen. Saknas någon dll för att kunna köras, vet ej riktigt vilken bara. Är ju medl i bmwcoding.com också så där brukar jag få bra med hjälp :) |
|
|
Någon som kan ge mig svar på vad innebörden utav "Provisions for 6-CD Changer" Är?? Vad är det för fördel utav att ha "provisions" ? Jag har kodat in ett kommando som skall aktivera aux, men jag är nu osäker på om de är rätt kommando. Bilen tog emot det men utan resultat. |
|
|
BILD: Länk Varför får jag denna error efter att kodat LMA? Den bli alltså inte godkänd. NCS-expert. Försökte koda "pathwaylights" genom att trycka en gång på bagageluckeknappen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.