AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
10.324

Behöver Tips! NCS-expert 64bit?

Sida 1 av 3
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Hej.

Skulle behöva höra efter lite tips! Jag söker en version av ncs expert som är kompitabel med windows 7 64bit, hittade en version som endast stödjer 32bit och då funkar det ju såklart inte!

Någon som kan komma med förslag?

Mvh F-tar
Visa användare
789
johmei
335i E92
Tror inte det finns! I 64bits windows kan du skaffa XP mode från microsoft (förutsatt att du har större än Home Premium version av Windows). Annars får du skaffa dig ett annat windows vad jag vet.
Visa användare
789
johmei
335i E92
Det går kanske med omvägar att fixa det med Home/Home Premium men verkar bökigt och virtual machines brukar inte vara det bästa när du ska köra NCS. Jag körde själva VM på min MacBook tidigare men har nu installerat Win7 32bit på egen partition med bootcamp som fungerar bättre.
Visa användare
789
johmei
335i E92
Glömde länken: Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Har du testat? De flesta 32-bits program funkar i 64-bits OS.
Visa användare
789
johmei
335i E92
Funkade inte för mig med 64bit och det är allmänt känt problem många springer på. Men XP mode löser det. Har man inte Enterprise eller bättre kan man uppgradera det först och sedan skaffa XP mode.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Tack alla för snabba svar!

Jag såg att XP mode fanns efter lite googlande, men kunde inte ta hem de heller..

Så här står det "You are not eligible to download Windows XP Mode. You must have Windows 7 Professional, Enterprise, or Ultimate to run Windows XP Mode. To upgrade visit Windows 7 Anytime Upgrade"

Hittar ingen upgrade där heller.

Själv har jag home premium 64bit. Jag skall kolla närmre på länken också, sedan se ifall jag kan ta hem det istället

Jag har testat att installerat ncs expert och allt funkade fint tills jag skulle gå in på programmet då han visade att endast 32bit fungerar. Kan tillägga att ediabas och inpa fungerar bra på min dator annars. Men ncs e viktigast tycker ja
Visa användare
789
johmei
335i E92
Uppgradera ditt windows: Länk

XP mode finns som sagt inte till ditt Home premium. Det jag kallar entersprise heter i Sverige proffesional och skall fungera med XP mode.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Tack så mycket! Skall kolla detta.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
BMW's programvaror innehåler 16 bitars kod, och dessa program går ej att köra på 64 bitars Windows.

I ditt fall rekommenderar jag dig att köra en virtuell maskin med Windows XP för alla BMW-program, när man väl har konfigurerat upp den så vet man att den funkar, man behöver inte vara orolig för att ev. uppdateringar el dyl skall paja installationen.

F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Men hur kommer de då sig att jag kan köra ediabas och inpa på mitt 64bits system? Fast inte ncs expert..

F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
VMware funkar inte heller att använda kom ja på efter tagit hem de.. Eftersom jag fick inte någon xp-skiva med datorn som jag köpte 2010.

Detta vart krångligt för att få igång ett ynka program. Ska ja ha proffessional så kostar det mig 1500.

Såg att man kan dela upp hårddisken också och köra ett annat operativsystem på den tomma hälft.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Så här ligger det till nu.. Har sökt och sökt.

Jag testade att använda XP Mode men det funkade inte eftersom mitt operativsystem är för klent därför måste jag uppgradera det till proffessional för 1500kr. Vilket jag nog inte kommer att lägga pengar på.

Sedan testade jag ett annat tips jag fick.. VMware för att skapa en funktion för ett annat operativsystem men då stöp de i att jag inte har en skiva till detta windows jag kör eftersom alla filer ligger gömda i datorn sedan den tillverkades. Skivan var ett krav för att kunna skapa detta.

Sedan har vi ju uppdelningen av hårddisk för att installera ett annat operativsystem på ena halvan. Men det vet jag inte hur man gör och det känns riskabelt.

Så.. Finns det något mer att välja på? Inpa, NFS, Ediabas, WinKFP och ncsdummy fungerar bra. Då vill man självklart få igång ncs expert också.
Visa användare
789
johmei
335i E92
Alltså hur du är gör måste du ju ha ett 32bits operativsystem (alternativt XP mode). VMware m.m. skapar ju bara en möjlighet att installera ett till operativsystem, exempelvis XP eller Win7 32bit. Samma sak med partitionering av hårddisken och ha dual boot (det du kallar uppdelning av hårddisk). Du kommer inte undan ett till OS eller uppgraderingen till professional med XP mode. Kolla vänskapskretsen, någon bör ju ha ett gammalt XP skräpande och partitioneringen anser jag fördelaktig för att inte behöva bråka med VMware och i/o trubbel som det kan medföra!
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

F-Tar

Jag hade oxå tidigare Windows Home Premium påmin laptop och kunde heller inte installera vissa prg...
och ej heller XP Mode..
10 min senare så har jag Windows 7 Professional..
Allt som behövs är en crackad Windows7_Activator:):):)
Kunde välja vilket W7 jag ville,även Ultimate,Men Professional räcker....
Och *vips* så kunde jag tanka ner och install XP Mode,efter att verifieringen godkändes av microsoft....**hihi**
svårare är det inte
Visa användare
789
johmei
335i E92
Sorry om jag lägger mig i men vill bara lyfta varningens finger. Om man tycker det är bökigt med VMware, skillnad på 32 och 64bit m.m. så skulle jag nog inte förorda piratmjukvara som det blir efter användande av "activator" eller liknande. Eventuella problem med framtida uppdateringar o.s.v. o.s.v. kan komma som ett mail på lådan har jag hört.. Inget problem om man är haj på mjukvara men kan vara mycket besvärligt för övriga..

..annars det enklaste sättet som Bianca beskriver för att komma igång! =)
Bi
3.797
Bianca

Gäller att ha en "ren" activator,och inte nån skitfil från piratbukten(Internets bakgård/soptipp Nr:1
Då får man skylla sig själv..

kört med Professional utgåvan nu i flera månader..
Windows Update m.m fungerar till 100%
Visa användare
789
johmei
335i E92
Notera "eventuella problem" i tidigare inlägg och TS kanske vill använda datorn i flera år till med bolagets bokföring m.m. vad vet jag?!
Bi
3.797
Bianca

Givetvis noterat!:)
bolagets bokföring kommer inte ta skada,och datorn kan han använda i många år till,utan problem.
större chans att råka ut för nåt virus,och dess kumpaner *trojaner,maskar m.m genom att bara surfa,ifall man har riktig otur
Visa användare
789
johmei
335i E92
hehe.. F-Tar, Bianca garanterar funktion framöver så ta activatorn från honom så kan han ge support vid behov. Case closed!
Bi
3.797
Bianca

Eller ominstall med en annan W7 version som funkar..
Mitt tips till TS,är annars att köpa nån beg och billig laptop på blocket,ominstall XP,och lägga in XP PRO SP3.
alla diagnos prg till bilarna kommer funka till 100%,utan några otrevliga överraskningar.
install bara XP PRO SP3,skit i antivirus m.m..UNDVIK att surfa med din "workshopdata".
ha den bara till diverse bilrelaterade prg..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.