|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
:):) inte nämnt nåt om att "ge".! julafton är över:) |
|
| Eller köpa ny dator:):)Case closed:)! | |
|
Bianca, XP mode är klockrent. Har du provat? Mycket stabilt. Slipper man två datorer och så har man schysst batteri då man kör det på sin nyaste burk. Om man inte har möjlighet att ladda ner Xp-mode från MS eller inte vill trixa med operativet så finns det här: Länk |
|
|
Jag har fattat att jag måste ha 32 bits, men hur var ju frågan :P Hur får jag tag på denna Windows7_Activator?? Låter som det fungerar bra iallafall! Tips om en "ren" Windows7_Activator?? :) olaO: Jag skall främst aktivera AUX sedan vill jag bara lära mig allmänt om programmen för jag tycker det verkar intressant. Skall kolla in länken sen. Jag är inte sugen att köpa en annan dator, jag känner mig mest sugen på att köra XP Mode för de verkar ju simplast. |
|
|
Men som sagt Windows7_Activator vore grymt också så man kommer någonstans på vägen. Det känns som enda lösningen och jag inte hittar nån gammal xp skiva. Tack alla för bra svar och tips! Suveränt |
|
| Tro ni de skulle funka att använda denna? Länk | |
|
F-tar, ladda ner xp-mode filerna i min länk och installera så är saken biff. Der är exakt samma filer som på Microsofts nerladdning. |
|
|
WOW Done and done!! Hoppas de kommer fungera :D |
|
| Nu är programmet installerat enl instruktion men jag får inga genvägar eller någonting. Svårt att se vad man gör då. | |
| Eller måste jag installera om ncs efter kanske? | |
| Hittade programmet men de gick endå inte. Inte en tillgänglig version som jag har på datorn står det. | |
| Du får alltså inte alls igång den virtuella xp klienten? Kanske är det så ändå att det bara fungerar från och med W7 Proffesional. Ska undersöka det. Återkommer imorgon. | |
|
Nä tyvärr, det verkar inte gå så bra. Får upp detta meddelande.. "Windows XP Mode är inte tillgänglig i den här versionen av Windows" Installationen osv var inga som helst problem med. Som nämnt har jag Windows 7 Home Premium. Ja, gör gärna det. Vore snällt så man får igång kalaset nån gång :) |
|
|
Wmvare är ju som johmei påpekat en plattform att köra på. Funkar fint. Om du har kvar din gamla pc kan du virtualisera hela den gamla datorn med 32 bit, installerade program och allt med en liten programvara som heter wmvare converter (hoppas jag minns namnet rätt). /DJ |
|
| Ja precis, så heter den. Jag har en stationär med windows xp home edition. Skulle helst vilja he en gammal laptop isf, drygt att dra me sig den klumpen till dator :P | |
|
Har börjat fundera på en "programmeringsdator" lite endå! För ca 500-800 kr. Tips på någon "bra" modell som motsvarar de ja ska göra? Länka gärna blocket i Västernorrland :) om de e nån som är sugen :) |
|
| Har kollat lite och det Xp mode och home edition går ju inte. Vmware som gäller då men då måste man ha XP skivan tror jag. | |
|
Tack för att du kollade iallafall så kan man utesluta det! Kommer antingen att fixa en skiva på nåt ruttet xp sen göra en VMvare så att de går att köra på de viset. Eller så ska ja köpa en billigare dator som huvudsakligen har windows 32bit. |
|
| Hittar ej min gamla windows xp home edition skiva för att testa VMware. Däremot hittade ja ett windows xp proffessional som ja tog hem.. Tänkte bränna ut den på cd men vågar jag köra setup'en genom windows 7? Ja mena, är det någon fara med det? | |
|
F-Tar: Att döma av alla dina inlägg verkar du inte vara alltför datorkunnig vad gäller bland annat operativsystem. Så sluta krångla till det. :-) Gå in på blocket sök efter någon gammal bärbar dator, med en låg prislapp och som har Windows XP, i närheten av där du bor. Ring upp säljaren, pruta lite och sen har du förhoppningsvis köpt en dator som du kan använda enbart till bildiagnos. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.