|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Perfekt att tempvisaren står rakt upp vid start. På E91 finns ingen sådan så jag kan inte njuta av det + att kråkorna som åker i min bil vill att jag eldar för dem :) | |
|
Låter ju skitbra, va gick det på och vart fixa du det? Konstiga är ju att bmw här i mölndal inte rekomenderade det. Ska ta och ringa till bojimmy bilservice och höra med dem istället. Tråkigt att fjärren inte når mer än 100tal meter dock :( |
|
| Dieselvärmaren värmer bara kupén så länge motorn inte är igång. När den väl körs så cirkulerar vattnet den stora slingan. Det torde alltså handla om att göra något med den ventilen som styr mellan lilla och stora slingan. | |
|
Anmg: 5000 kr på lindholmsbil. Håller med om fjärren, det går tydligen inte att byta ut den heller. Jag kollade med en handlare som säljer dieselvärmare och det var nej. |
|
|
Micleg: Lite förenklat så byttes slangen, returen från värmepaketet kopplades direkt in till motorn. Slang nr 2 sattes dit: Länk Ventilen gick inte att ta bort utan den sitter där och tror att den gör ett jobb. :) I ventilen sitter en cirkulationspump som används fortfarande. Kan kolla mer noggrant sedan hur det är kopplat vid ventilen. |
|
|
Har kollat lite på detta och kommit fram till att inte bygga om min bil, utan köra på med fjärren och slippa få skrapa rutorna i alla fall. Men tycker ni det är värt att lägga 5800kr på att få en elektrisk motorvärmare installerad och en kupefläkt på det? 2009a 325d 8200mil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.